Auteur Topic: ze moeten nog leren spelen, maar het komt!  (gelezen 3267 keer)

Pumi

• Gast
ze moeten nog leren spelen, maar het komt!
« Gepost op: augustus 12, 2013, 20:29:29 pm »
Onze 2 schatjes komen bij een kweker weg, die geen tijd in mak maken heeft gestoken. Vogels zitten er keurig bij, hij had een buiten volière en binnen hokjes voor de jonge dieren en de stellen die broeden of moesten gaan broeden. Maar ze zaten dus in kale hokken met 2 zitstokken en dat was het.

We zijn in onze kooi voorzichtig begonnen, de bovenste stok bleek al gauw favoriet, daar de stoffen schommel ring bij gehangen. Je zag al gauw interesse maar hij was eng, voorzichtig tegen aanduwen en gauw weer weg, nu 1,5 dag later zitten ze er lekker in te schommelen en te slapen en beginnen ze voorzichtig te kijken of ze er misschien ook aan kunnen slopen. Ze hebben een duidelijke comfort zone, dus vandaag de schommel die veilig is bevonden uit de comfort zonde gehaald en het sloopwerk met takken, touw en een belletje erin gehangen. Het heeft zo'n 3 uur geduurd toen ze het aan durften om er in te klimmen. Trappetje die ver buiten de comfort zone stond ook verplaatst en naast het voerbakje gezet, na 10 minuten was die al veilig bevonden. Zo mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelen.

Voerbakje en waterbakje heb ik inmiddels ook al even omgewisseld. Kooi heeft 4 bakjes, dus morgen maar eens het grit en het voer omwisselen, die kant van de kooi is zeker nu nog ver buiten de comfort zone, evenals de bodem.

Hebben 3 zitstokken in de kooi en die worden inmiddels bijna (!) over de volle lengte gebruikt, ook nog 2 dikke korte zitstokken (dia 3/4 cm, lengte 10cm) maar die zijn nog eng.

Morgen komt de nieuwe bestelling van Zooplus binnen, dus meer mooie spannende en enge dingen voor in de kooi  :yeah:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:ze moeten nog leren spelen, maar het komt!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2013, 20:57:05 pm »
Maar...je hebt 2 Fischeri's en mijn ervaring met deze adhd'ers is dat
stilzitten niet in hun woordenboekje staat  :vlag:

Vooral slopen en schommelen vinden ze helemaal geweldig.

Ik ben benieuwd hoe ze over een paar weken zijn, succes!  :dance:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2013, 21:01:10 pm »
 :lol  laat je maar lekker gaan met leuke dingetjes te kopen   :lol  ze vinden het leuk en zullen het wel snel gewoon zijn   :dance:
en slopen... :lol  dat kunnen ze inderdaad als de beste  :vlag:

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2013, 21:06:52 pm »
Zijn geboren slopers......!

Liekje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Heb al héél véél geleerd over aga-tjes
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2013, 22:14:56 pm »
Het leukste vinden ze hier een lege toiletrol of keukenrol die hang ik over de tak in de speeltuin en
hopla daar gaan ze met z'n twee als gekken tekeer, kunnen het niet bijhouden met de lege rollen te plaatsen  :wateenlol: :wateenlol: :wateenlol:
Groetjes van Angelique

Rocco :aga11: & Rio :aga17:  & Gizmo :aga14:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2013, 08:27:07 am »
Wel opletten met rollen, ik heb hier wel eens een kippie er uit moeten halen, zat vast,
sindsdien knip ik de rollen door de helft, zodat ze ( mocht ik er niet zijn ) zichzelf er
uit kunnen vreten :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Pumi

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2013, 21:37:08 pm »
Vandaag de nieuwe spulletjes binnen gekregen en de kooi weer verbouwd. Voerbak aan de andere kant, zitstok naar de andere kant, trap naar de andere kant en nieuwe spul erin. Ze beginnen het idee van slopen al te snappen, de eerste takjes van een speeltje zijn van hun schors ontdaan  :jaja:

Pumi

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2013, 14:56:49 pm »
Zo ze zijn nu ruim 2 weken bij ons en wat een verschil, vandaag de kooi geheel verbouwd en nieuwe spulletjes erin gehangen. Zo terughoudend als dat ze waren toen ze bij ons kwamen, nou zo brutaal begint Knabbel nu te worden.

Slopen kenden ze nog niet, vandaag terug in de kooi en meteen werd er gekeken of ze de stok bovenin de kooi konden slopen  :shake: Knabbel is de hele kooi door geweest om te kijken wat er allemaal verandert was, Cocos noot, wat is dat?? Touwtjes, kan ik daar aan hangen?? weer cocos noot, kan ik dat eten??

Geweldig om te zien hoe ze verandert zijn in de afgelopen 2 weken  :wiehaa:

Liekje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Heb al héél véél geleerd over aga-tjes
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2013, 15:26:08 pm »
Wel opletten met rollen, ik heb hier wel eens een kippie er uit moeten halen, zat vast,
sindsdien knip ik de rollen door de helft, zodat ze ( mocht ik er niet zijn ) zichzelf er
uit kunnen vreten :jaja:

Ik hang de rollen over de takken van de speelboom en daar mogen ze alleen in als ik thuis ben.
Het enige wat ze doen is aan de onderkant of bovenkant knabbelen en stukjes afbijten totdat
hij van de tak afvalt :jaja:
Groetjes van Angelique

Rocco :aga11: & Rio :aga17:  & Gizmo :aga14: