Auteur Topic: Badderen  (gelezen 1573 keer)

Pumi

• Gast
Badderen
« Gepost op: augustus 28, 2013, 13:51:54 pm »
Ik weet niet of de vraag hier goed staat, dus verplaats hem maar als hij ergens anders had moeten staan  :blush:

Badderen dus van onze aagjes. Nu zag ik een paar dagen terug dat Knabbel en Babbel volgens mij een poging deden om zich te wassen in hun waterbakje. Maar dat bakje is daar wat te klein voor, dus ik heb een schaaltje onderin de kooi gezet als waterbakje/ badderbakje. Maar nu de vraag, hoe groot dient een bakje ongeveer te zijn voor aagjes om in te kunnen badderen en hoeveel water moet er dan in? Gaan ze echt in het water staan, of wassen ze zich vanaf de rand van het badje?

Kimvdheuvel

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Vini en Liem
Re:Badderen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2013, 15:48:23 pm »
Dat is voor iedere aga anders.
Hier weigeren ze de kraan of een soepbord, maar ook kommetjes zijn niet leuk.
Badderen doen ze hier vanaf de rand van het drinkbakje en het is net alsof ze er induiken.

Je moet even zoeken naar wat ze fijn vinden.
:flybird:  :aga16:          :flybird: ;aga-ros-g;          :geelvleugel:
   Vini   &  Malus             Liem & Domus               Sana

Ammie2133

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • It's All About Faces
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2013, 16:16:16 pm »
Peanut gaat juist weer wel graag onder de kraan. En dan spettert hij er lekker op los...  :raining:
Ik heb van de week een filmpje in zijn topic gezet. Het is zo grappig.
Groetjes,
Monique en Peanut  :collie;

Dorothee

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • R.I.P.Toby KiP
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2013, 17:11:23 pm »
Hier gaan ze onder de kraan of onder de douche! Maar in de kooi staat wel eens een deksel van een bakje met een opstaant randje, daar badderen ze bij mij graag in!

Tessa Storm

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2013, 19:33:00 pm »
Hier echt geen kraan, douche of vogelbadderbakje.... Zazu wil alleen in een glas water badderen als ze mij ziet drinken of in een klein bakje die ik buiten of in de kooi neerzet

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2013, 20:22:35 pm »
Hier badderen ze meestal in het rvc waterbakje van de montana madeira 1 kooi. Ik hang een plastic waterbakje niet alle dagen, omdat ze daaraan vreten en ik het niet vertrouw om die te laten zitten als ik niet thuis ben. 1 duw en ze zijn er uit, no way.