Auteur Topic: Rocky en zijn nieuwe vriendje  (gelezen 2178 keer)

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
Rocky en zijn nieuwe vriendje
« Gepost op: oktober 07, 2013, 18:59:26 pm »
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer na lang weggeweest. Heb eigenlijk niet veel tijd om dit forum veel te bezoeken, vandaar dat ik nooit meer wat post. Maar wilde dit toch even delen:

http://www.youtube.com/user/lovebirdsnl/videos

Sinds zaterdag hebben wij bij een dierenwinkel een nieuw vogeltje gehaald. Rocky (mannetje), de "groene", hadden we al. Die andere is er dus bijgekomen. Gisteren hebben we ze voor het eerst samen in de nieuwe kooi gezet, dit ging goed zoals je in de videos kunt zien. Ze zijn nu ook al enige tijd samen uit de kooi.

Volgens de dierenwinkelmeneer :P is de nieuwe ook een mannetje, echter weten wij dat nog niet, hij moet nog getest worden. Mijn vraag is alleen, kan ik echt 2 mannetjes bij elkaar zetten en gaat het echt zo vlug dat ze elkaar leuk vinden??

Sorry voor de slechte kwaliteit videos trouwens... Gemaakt met een oude samsung. Ik bel met mijn telefoon, doe er verder niets mee dus :D

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Rocky en zijn nieuwe vriendje
« Reactie #1 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:16:08 pm »
Wat een prachtig vogeltje is dat  :hart:

Veel geluk samen!  :cute:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Jolanda

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2013, 21:19:22 pm »
Aawh wat een mooierd!  :hart:

Alleen uhm.. Rocky was getest al toch? Dan zou het slimmer zijn geweest als je je nieuwe vogeltje eerst liet testen en dat pas kennis liet maken met Rocky..  :kweetnie:

Bonte boertjes Noa & Micah
Roodbuik papegaai Gijs
Valkparkietjes Kiki & Pino, Luna & Bob
Catharina's Linn & Luca

*Binkie, voor altijd in mijn hart :cloud9: *

Pumi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 08, 2013, 10:13:37 am »
mooierd  :wiehaa:

muji

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2013, 12:58:22 pm »
wat een leuke opnamen van je aagjes  Het toeval is dat we beide een aagje hebben met de naam ROCKY en allebei percies de zelfde kooi
alleen gaat het tussen jou twee aagjes stukken beter dan bij mij
Ik weet dat ik minste 1 mannnetje heb en hoop dat de andere een vrouwtjes is .
deze had ik van iemand overgenomen omdat( ze ?) volopdeed vechten met een ander grasparkiet wat dus duidelijk een vrouwtjes was .
Ik heb het mannetje gewoon in zijn kooi laten zitten en het nieuwe aagje gewoon los
omdat de oude kooi teklein was voor twee aagjes heb ik een veel groter kooi aangeschaft .net zo een als die van jullie Ik blijf hopen dat ze met de tijd net zo leuk met elkaar omgaan als die tweeaagjes van jullie  dus
Als eerste het nieuwe aagje laten wennen aan haar kooi
het mannetje met zijn kooi er naast gezet
twee dagen heeft het mannetje constant aan de buiten kant van de nieuwe kooi gezetten
toen voorzichtig het deurtje open gedaan het mannetje zat binnen een paar tellen in de kooi
constant het ( vrouwtje) op te jagen
 heb ze toen uit elkaar gehaald ieder in een aparte kooi gezet
tweedagen afgewacht nu zit het mannetje los aan de buiten kant van de kooi waar het vrouwtje in zit
Ook nu weer zit hij haar achter na alleen kan hij er niet bij
Ik blijf hopen dat ze in de komende tijd net zo leuk omgaan met elkaar als die van jullie

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2013, 11:20:02 am »
Heeft tijd nodig inderdaad, wij hebben hopelijk geluk en gaan ze straks ook zo leuk met elkaar om als nu als ze straks samenzitten. Wil eerst de nieuwe ook op de pellets hebben :)

Succes in ieder geval!

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2013, 18:06:51 pm »
We hebben nu een kokosnoot met 2 gaten erin, daar slapen ze soms (samen) in, super leuk :) Tevens doet de nieuwe soms haar kontje omhoog en spreid ze haar vleugels, dus wel bijna zeker dat dit een vrouwtje is, zie een mannetje dat niet zo snel doen (nog nooit zien doen overigens). Dus we hopen :)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2013, 21:13:19 pm »
Ik wel ;) maar popjes doen het veel vaker :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Lovebirds

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2013, 11:02:03 am »
Wat een knapperd zeg!!  :hart: