Auteur Topic: speelboom maken  (gelezen 9066 keer)

akki

• Bijtgrage aga
Re:speelboom maken
« Reactie #15 Gepost op: februari 10, 2014, 14:57:49 pm »
Mijn verwende, maar toch super lieve aga's verdienen nu ook een speelboom.. Ik heb ze ooit uit laten logeren, bij een grijze met een speelboom - nou, ik kan jullie vertellen, de grijze mocht niet meer in zijn boom en volgens mij was hij errgg blij toen ik mijn pestkoppen heb opgehaald  :wateenlol:

Maar... ik heb twee linke handen. Ben helemaal niet handig, en mijn man ook niet. Het wordt een uitdaging  :lol Dus platen bij gamma en gratis op maat laten zagen voor degene met een gamma pas - super tip! Ik zal ergens een omgevallen wilg of een andere boom proberen te vinden en wat takken afzagen. Ik wil nl zo'n hoge boom, want in de kleine boom gaan ze niet zitten, dat zie ik nu al. Ik heb ook bedacht om een soort bak te maken, en dan met stenen bedekken. Het staat mooier, stabieler, en is wat makkelijker met schoonmaken - steen kan ik wassen, en goed in water dompelen, met de plaat is het nogal lastig om het helemaal schoon te krijgen.

Dus als er iemand nog tips voor me heeft, heel graag!!
Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #16 Gepost op: februari 10, 2014, 19:53:39 pm »
Ik heb die 2 linkerhanden ook  :duh:
Jolanda hier op het forum heeft een hele mooie voor mij gemaakt, weet
alleen niet of zij dat nog doet  :kweetnie:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Mier

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 16, 2015, 14:46:37 pm »
Mijn vader heeft voor onze aga Kiko van nu 9 1/2 week oud een speelboom gemaakt.
Hij zit hier heel graag in. En speelt er naar hartelust. Alleen vindt hij zijn kooi nu niet meer zo leuk.  Vooral in het begin als ik hem erin wil zetten. Dan protesteert hij duidelijk met geluid !!
Ik ga hem nu maar alleen z'n voer en lekkers in z'n kooi geven. Kijken of dit helpt ?!
Iemand miss tips ??

Ik zou heel graag een foto willen plaatsen. Maar ben pas nieuw hier en weet nog niet hoe dit gaat 😕

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: oktober 16, 2015, 22:12:37 pm »
:welkom:

Hier kun je lezen hoe je foto's kunt plaatsen, gewoon een beetje oefenen ;)
http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=778.0

Ik heb 1 tip voor je; negeren :jaja:
Zet hem in de kooi en ga gewoon doen wat je wilt doen. Hij zal er aan moeten wennen.
Als je toe gaat geven, wordt het een vervelend vogeltje.
Ik ben ook geen voorstander van lekker eten in de kooi, luisteren = luisteren bij mij. :jaja:
Dus gewoon in de kooi zetten, vertellen dat hij daar nu even mag spelen en dat je later hem weer komt halen en hem vervolgens negeert. Hij zal best herrie gaan maken, omdat hij nu weet dat dat
help t ;) dus het is even doorzetten.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2015, 22:14:18 pm door Janina »
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Mier

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:20:19 pm »
Djw voor je reactie. 
Ja ik negeer hem gewoon en dat lukt heel goed. Hij is ook niet lang "boos" tis net even als ik hem er in wil zitten. Dat geluid.  Hihi. Best wel leuk eigenlijk.  En daarna gaat hij daar verder met spelen. Maar hoop dat hij uiteindelijk van de speelboom naar de kooi zal gaan vliegen.  Andersom doet hij natuurlijk wel. 

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #20 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:24:18 pm »
Tuurlijk, maar dat zal dan vast wel komen :jaja:

Mier

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:40:42 pm »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #22 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:49:54 pm »
Oooh wat schattig :cute: 

Leuk boompje  :joepie:

Mier

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:50:36 pm »
 :shake: tis gelukt !!! Hahaha djw !!!
Hier kiko z'n speelboom.  Ik had hem net gekregen, bij mijn ouders thuis, en hij zat er al meteen in !!
Ondertussen is de speelboom al iets meer aangekleed en heb ik bodembedekking erin gelegd.

Mier

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: oktober 16, 2015, 23:53:03 pm »
Djw !!!
Ja wij vonden hem ook super mooi 😍
Ik had mijn vader wel een voorbeeldje laten zien. Maar wist niet dat hij het zo snel en zo mooi zou gaan namaken.  Een lieverd is hij toch 💕

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2015, 11:32:53 am »
Dat kan je vader zeker goed  :good:

Ingrid

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #26 Gepost op: oktober 17, 2015, 14:07:51 pm »
Mooie speelboom!