ik wil ook zoooo graag een speelboom, maar ik ben totaal niet handig en die javabomen zijn zo duur 
Weet je het zeker? Ik dacht dat ik ook niet handig was, en heb vaak met mijn handen in het haar gezeten. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt. Ze hebben uiteindelijk de hele boom kapot gemaakt en daarom moet ik weer een nieuwe maken.
Maar als je het niet probeert, zul je het nooit weten.
Ik heb ook nu gewoon weer een aantal stokken gehaald bij de gamma, zaag ik op maat met de decoupeerzaag en bevestig ze aan de platen die ik ook heb gehaald en op maat heb laten zagen. Ik heb verschillende diameters stokken, zodat ik ook een schommeltje kan maken. Nu alleen nog inspiratie

Stukken goedkoper dan de kant en klare, plus je hebt oefenmateriaal

Bij de gamma heb je een plaat van 4 mm dik voor iets van €5,- en is 120 bij nogwat cm. En dan 2 stokken van 270 cm, waarvan de prijs afhangt van de diameter. In totaal dus hooguit €10,- kwijt en genoeg materiaal voor 2 a 3 speeltuintjes. Misschien zelfs meer, afhankelijk hoe groot je het maakt

Ik heb een gammapas en dan is het op maat laten zagen van platen gratis.
Ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint. Als ik inspiratie heb om weer een boom te maken, zal ik kijken of ik misschien een stap voor stap kan maken als je dat wilt?
Ps,
Ik ben ook niet super handig en het is ook niet superstrak zoals de kant en klare, maar de vogels hebben er plezier van en het maakt hun niet uit of het er mooi uit ziet of niet. Zolang ze er maar plezier van kunnen hebben, of niet dan?