Auteur Topic: Alweer zwanger..  (gelezen 4370 keer)

Leonie54

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Porrisje; mijn liefste vriendje ooit :D (rip 2009)
Re:Alweer zwanger..
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2014, 08:22:44 am »
- Misschien af en toe zaadjes..?

waarom?
omdat jij je anders rot voelt?
zij mist het niet als het er niet is.
als zij weer op de rit is, kun je het mondjesmaat proberen toe te voegen aan haar eten. maar de harrisons bevat alles, dus nodig is het niet. kan alleen maar de eileg stimuleren.

Leonie, ik merk dat alles weghalen wat hutjes e.d en sloopmateriaal betreft, + weinig zaadjes
hier al veel effect heeft.
in dat geval kunnen de zaadjes geen kwaad. maar dat heb je natuurlijk uitgeprobeerd.
Anouk, dat is wat jij ook moet doen; elimineren en kijken wat er terug kan zonder eileg te creeeren.

En een zaadmengsel van PP vind ik alweer een ander verhaal dan een zaadmengsel uit de dierenwinkel.
Als je de ingrediŰnten vergelijkt zijn de mixen van PP goed voor hun gezondheid.
eens. als je dan tˇch graag zaadjes bij wil geven, geef dan de gezondste variant :jaja:

En ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen, misschien speelt dat ook mee ;)  :lol
:wateenlol:
oooohhh, DAT is het  :lol

Onze Julie is net van 2 nestjes af. Ik heb zaterdag het hele hok leeggehaald, alle nepeitjes weer terug in de kast. Nest weg. Snipper spul weg. Speeltjes erin. En alleen op brokjes. Vanaf volgende week voeg ik mondjesmaat de nootjes weer toe die ze sochtends als beloning krijgen, maar als ze weer aan de zoek gaat dan houdt dat op.
Het is gewoon proberen en aankijken. Geen vogeltje is hetzelfde ;)
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall -Confucius-

:fiep: Fiep mei 2006 :aga16: Jip september 2008 :Grijsje: Coco 1990 (rip?) :bourkje2: Freya maart 2012 :aga17: Julie nov 2013
Oma ~1954

AnoukH

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #16 Gepost op: maart 19, 2014, 08:50:45 am »
Oke dan ga ik het zonder zaadjes doen en alleen op Harrison's! Blij dat er toch nog iets is dat ik kan proberen. Ga een streng baasje worden! Ahhh....

AnoukH

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #17 Gepost op: maart 19, 2014, 11:47:08 am »
Helpt dit eigenlijk ook voor Toby, het mannetje? Hij is er ook niet vies van zeg maar...

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: maart 19, 2014, 15:14:11 pm »

En ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen, misschien speelt dat ook mee ;)  :lol
:wateenlol:
oooohhh, DAT is het  :lol

Probleem is hier dat ik meer koppels heb, die voor het avondeten wel zaadjes krijgen ;)
Een koppeltje overslaan ( die echt niks anders lusten ) vind ik rot ja :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Leonie54

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Porrisje; mijn liefste vriendje ooit :D (rip 2009)
« Reactie #19 Gepost op: maart 19, 2014, 20:42:20 pm »
 :aai:
snap ik wel hoor.

de oude amazonedame hier is geen makkelijke met eten. alleen met (jÓwel....  :neee: ) hollandse stamppotten  :shootme:
dus ja, ik vind het ook rot dat ze weinig pellets eet en strijk dan mijn hand over mijn hart.
ben er zelf dus ook wel eens schuldig aan hoor ;)

alleen niet bij kleine Julie. het brengt haar echt id problemen als ik gemengd zaad bij voer. id zin van; krijgen we wÚÚr een nestje.
maar als straks de rust weer in haar kont zit gaan we rustig aan weer proberen. ik ben blij dat harrisons alles bevat en dat ze het eet. zo weet ik zeker dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft. dat geeft rust.
als ze het niet zou eten of tekort zou komen zou dat alweer anders zijn.

achja, elk vogeltje is anders en elke eigenaar ook ;)
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall -Confucius-

:fiep: Fiep mei 2006 :aga16: Jip september 2008 :Grijsje: Coco 1990 (rip?) :bourkje2: Freya maart 2012 :aga17: Julie nov 2013
Oma ~1954