Auteur Topic: Eerste eitje  (gelezen 26194 keer)

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
Re:Eerste eitje
« Reactie #60 Gepost op: augustus 08, 2014, 08:08:48 am »
Ohja, ik kwam erachter trouwens toen ik een halve eischaal in de drinkbak vond. Toen ik dat zag en de piepjes hoorde wist ik natuurlijk al genoeg.

Echter vanmorgen vond ik in de kooi zelf op de bodem ergens (dacht ik) de andere helft van de eischaal. Maar toen ik even keek, zat er (opnieuw) een andere helft weer in de drinkbak. Ik moet er dus nu al 2 hebben die zijn uitgekomen, want 3 halve eischalen, dat klopt niet.. :P

Maar mama zat er vanmorgen nog steeds bovenop, dus heb het nog niet kunnen checken :)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #61 Gepost op: augustus 08, 2014, 09:50:44 am »
Nouja, jullie als in 'de diertjes bij jou' dan ;)

3 halve schalen...nee, dat klopt niet :hehe:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #62 Gepost op: augustus 14, 2014, 19:15:26 pm »
Grote broer beschermt zijn kleine broer :)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10608662_10152234801311759_5211304690962684050_o.jpg

Vandaag dus weer een eitje uitgekomen, totnogtoe 2 stuks dus. Ik gok zelf dat er nog misschien één kan uitkomen, missschien twee. We zullen zien :)

Edit. PS, oh ja, was er tot vandaag dus toch maar 1.. :)

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #63 Gepost op: september 22, 2014, 19:51:18 pm »
Zo, ondertussen is de jongste vogel 6 weken oud. Eet nog niet zelfstandig.

Maar nu mijn grote vraag. Ten eerste, helaas heeft de mama alweer 3 nieuwe eitjes gelegd. Op zich vind IK dat niet zo erg, maar kan dit kwaad? Is dus nu al het derde nestje achter elkaar.

Ten tweede. Vandaag viel het me erg op dat de kleintjes door mama flink werden aangevallen zeg maar. Ze wilde ze echt in de nek bijten zo leek het, als ze te dichtbij kwamen. Ik heb dus gesloten om de twee kleintjes naar hun eigen kooi te verhuizen. Eerste vraag, slim of niet? Ik denk zelf van wel, aangezien ik niet wil dat er straks een vogel gewond raakt.

Nu zijn deze twee kleintjes nog ZO bang voor me, ze kwaken echt als eenden als ik ze probeer te vangen. Ik had dit geluid nog niet echt eerder gehoord. Maar ik vind het echt zielig want ze vliegen dan door de lucht totdat ze bekaf zijn. Ik weet ook niet hoe ik het anders kan aanpakken...

Maar goed, ze zitten nu in de nieuwe kooi, en ik heb papa erbij gezet. Zo zijn ze minder bang, en kan papa ze nog voeren. Mijn vraag is, is dit slim, om de mama op deze manier alleen te laten? Zo nee, moet ik nog ergens extra op letten?

En kan ik erop vertrouwen dat pap ze wel blijft voeden? Hij bijt ook namelijk naar ze...

Zo, hier laat ik het voorlopig bij met mijn vragen. Alvast hartelijk dank voor de antwoorden !!! :)

Edit: Hier zitten ze dan met papa:

https://www.dropbox.com/s/wsu7l1034wijvdo/2014-09-22%2017.48.23.mp4?dl=0
« Laatst bewerkt op: september 22, 2014, 19:58:56 pm door RonB1985 »

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #64 Gepost op: september 23, 2014, 07:21:38 am »
Ik heb ze in een andere kamer gezet voor vannacht, niets aan de hand, mama zat ook netjes op de eitjes weer. Ik heb voor vandaag toch maar vrij gepakt, kan ik goed in de gaten houden of ze wel gevoerd worden of eventueel al zelf wat gaan proberen te eten. Ik hoop dat tweede :D

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #65 Gepost op: september 24, 2014, 19:03:50 pm »
Zo, ondertussen is de jongste vogel 6 weken oud. Eet nog niet zelfstandig.

Maar nu mijn grote vraag. Ten eerste, helaas heeft de mama alweer 3 nieuwe eitjes gelegd. Op zich vind IK dat niet zo erg, maar kan dit kwaad? Is dus nu al het derde nestje achter elkaar.

Komt vrij vaak voor hoor, dat ze meteen doorgaan.

Citaat
Ten tweede. Vandaag viel het me erg op dat de kleintjes door mama flink werden aangevallen zeg maar. Ze wilde ze echt in de nek bijten zo leek het, als ze te dichtbij kwamen. Ik heb dus gesloten om de twee kleintjes naar hun eigen kooi te verhuizen. Eerste vraag, slim of niet? Ik denk zelf van wel, aangezien ik niet wil dat er straks een vogel gewond raakt.

Alle jonkies apart als ze zelfstandig kunnen eten, mams geeft aan met haar lelijke gedrag dat het tijd is om op eigen pootjes te staan.

Citaat
Nu zijn deze twee kleintjes nog ZO bang voor me, ze kwaken echt als eenden als ik ze probeer te vangen. Ik had dit geluid nog niet echt eerder gehoord. Maar ik vind het echt zielig want ze vliegen dan door de lucht totdat ze bekaf zijn. Ik weet ook niet hoe ik het anders kan aanpakken...

Tamme papa inzetten en veel bij je nemen, heb je dit niet gedaan toen ze nog wat jonger waren?

Citaat
En kan ik erop vertrouwen dat pap ze wel blijft voeden? Hij bijt ook namelijk naar ze...

Als ze zelf kunnen eten en minimaal 6 weken zijn, zou ik pa ook niet in hun kooi doen.
Buiten de kooi kun je ze best samen zetten.
En ik zou voor moeder nepeitjes neerleggen. :jaja:

Oh enne, misschien wat meer speelgoed aanschaffen, zeker jonkies spelen zo graag.
Vergeet vooral de schommel niet, voor tips kun je in het gedeelte kooien / volières kijken!

Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

RonB1985

• Klein eigenwijsje
  • 2 van de 12
« Reactie #66 Gepost op: september 26, 2014, 09:42:45 am »
Dankje,

Schommel zou wel handig zijn ja, heb ik nog niet. Ze zitten nu apart in een kokosnootje, die hangt helemaal bovenin aan de zijkant, dus daar slapen ze wel in :)

Nee, ik heb ze inderdaad weinig bij me gepakt toen ze nog wat jonger waren. Heb er toen ééntje uitgehaald toen die ongeveer 4-5 weken oud was, maar die vloog dus de kamer door en kreeg hem maar moeilijk te pakken. Vind het zielig om ze overal tegenaan te laten vliegen..

Ga wel kijken of ik de jonkies kan laten wieken, en dan ga ik ze wel veel bij me nemen, zodat ze minder bang gaan zijn.

Bedankt voor je reply! :)