Zo, ondertussen is de jongste vogel 6 weken oud. Eet nog niet zelfstandig.
Maar nu mijn grote vraag. Ten eerste, helaas heeft de mama alweer 3 nieuwe eitjes gelegd. Op zich vind IK dat niet zo erg, maar kan dit kwaad? Is dus nu al het derde nestje achter elkaar.
Ten tweede. Vandaag viel het me erg op dat de kleintjes door mama flink werden aangevallen zeg maar. Ze wilde ze echt in de nek bijten zo leek het, als ze te dichtbij kwamen. Ik heb dus gesloten om de twee kleintjes naar hun eigen kooi te verhuizen. Eerste vraag, slim of niet? Ik denk zelf van wel, aangezien ik niet wil dat er straks een vogel gewond raakt.
Nu zijn deze twee kleintjes nog ZO bang voor me, ze kwaken echt als eenden als ik ze probeer te vangen. Ik had dit geluid nog niet echt eerder gehoord. Maar ik vind het echt zielig want ze vliegen dan door de lucht totdat ze bekaf zijn. Ik weet ook niet hoe ik het anders kan aanpakken...
Maar goed, ze zitten nu in de nieuwe kooi, en ik heb papa erbij gezet. Zo zijn ze minder bang, en kan papa ze nog voeren. Mijn vraag is, is dit slim, om de mama op deze manier alleen te laten? Zo nee, moet ik nog ergens extra op letten?
En kan ik erop vertrouwen dat pap ze wel blijft voeden? Hij bijt ook namelijk naar ze...
Zo, hier laat ik het voorlopig bij met mijn vragen. Alvast hartelijk dank voor de antwoorden !!!

Edit: Hier zitten ze dan met papa:
https://www.dropbox.com/s/wsu7l1034wijvdo/2014-09-22%2017.48.23.mp4?dl=0