Auteur Topic: behoefte aan donker/licht  (gelezen 2562 keer)

Veneri

• Bijtgrage aga
behoefte aan donker/licht
« Gepost op: juli 11, 2014, 07:23:52 am »
ik las dat de vogels minimaal 10 uur donker per dag nodig hebben, daar komen ze nu in de zomer echt niet aan, misschien net aan 8 uur aangezien vroeg licht is.
de gordijnen in de kamer gaan altijd savonds rond 22.00 dicht om het buitenlicht tegen te houden, en gaan rond 8.00 weer open. helaas komt er wel nog wat licht doorheen, dus het is schemerdonker zeg maar. is dat genoeg?
ik overweeg een doek voor over de kooi te kopen om te zorgen dat ze voldoende donker hebben.
gebruiken jullie zo'n doek?
die kant en klare hoezen vind ik erg duur, is er ook een ander alternatief? met een kleed of laken ben ik bang dat ze het stukknagen als ik het over de kooi hang.
en is zo'n doek echt nodig?

gebruiken jullie ook een daglichtlamp en zo ja, voor hoeveel uur per dag en welke hebben jullie?
merken jullie ook echt dat dit effect heeft op de vogels?
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2014, 07:34:56 am door Veneri »

Ammie2133

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • It's All About Faces
Re:behoefte aan donker/licht
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2014, 10:08:54 am »
Ik gebruik geen doek en geen daglichtlampen. Hij doet het er prima op.
Groetjes,
Monique en Peanut  :collie;

Vanilla

• Gekke kip
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2014, 16:41:55 pm »
Ik gebruik ook geen doek of daglichtlampen. In de natuur doen ze het ook met natuurlijk daglicht en de duisterheid van de nacht. We hebben hier weliswaar een wat ander klimaat, maar zoveel maakt het nou ook weer niet uit denk ik? Maar pin me er niet op vast hoor.

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2014, 17:35:48 pm »
Ik gebruik zo fleece deken die je bij de zeeman kunt kopen en mee ik nogal een grote kooi heb moet ik ze effe vier fleece dekens gebruiken en dat doet ik al sinds begin dus vind dat alles goed ga en ze gaan slapen zo rond 20 a 20 u30

Groetjes van angel,prutske en Laura

angelaxx

• Klein eigenwijsje
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2014, 17:36:18 pm »
ik heb altijd omdat ik ook een ronde kooi heb altijd 1 doek er sowieso omheen voor het afschermen aan 1 kant en s'avonds heb ik 3 doeken er omheen zodat er 1 groffe gleuf over blijft om lucht te krijgen de doeken zijn gewoon theedoeken en mijn aga doet het er super mee :)
:aga4: Coco † 2014-25-06    :aga12: Pino

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2014, 19:24:07 pm »
Ik gebruik wel kooihoes (en een fleece deken overeen de laatste tijd). Saffron is hormonaal, dus ik doe mijn best om haar hormonen tegen te werken. Ze reageert vrijwel direct erop - een nachtje minder slapen en de enige wat ik dan volgende dag hoor zijn paringsgeluiden  :duh: :duh:. Ze gaan ongeveer om 9-10 uur "naar bed", en pas 's ochtends om 9 uur gaat de hoes af.
Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/

chantald

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • Drokkies
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2014, 20:49:58 pm »
Ik doe ik elke avond om 21 uur de doek erover. Ze staan hier in de kamer en ik ben zelf vaak tot laat op. Dan zouden ze zeker tot 0 uur nog in het licht staan.
Groetjes,
Chantal, Duuk & Smarti

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2014, 08:46:39 am »
ik ga sochtends altijd om 8.00 de deur uit, is het dan vroeg genoeg als ik op 22.00 de doek over de kooi doe, en deze er sochtends om 8.00 weer af haal?

als je fleecedekens over de kooi doet, knagen ze deze dan niet kapot?

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2014, 14:10:03 pm »
ik ga sochtends altijd om 8.00 de deur uit, is het dan vroeg genoeg als ik op 22.00 de doek over de kooi doe, en deze er sochtends om 8.00 weer af haal?

nee ze komen er niet aan dus kapot maken ze het niet ik leg die gewoon over en ze weten bedtime en prutske zeg dan altijd slaaplekkerrrr  :wateenlol:

Groetjes van angel,prutske en Laura

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2014, 14:10:42 pm »

Ik zou het al om 9 uur de doek over de kooi doen  :jaja:

Nee, ze slapen dan  :lol :lol Mijn boeven krijgen hun bedje alleen maar 's nachts, dus dan zijn ze allang blij en zitten in hun bedje, de hoes boeit hun helemaal niet meer  :wateenlol:
Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2014, 14:13:37 pm »
ze weten bedtime en prutske zeg dan altijd slaaplekkerrrr  :wateenlol:

:wateenlol: :wateenlol: :wateenlol: