Auteur Topic: Speelgoed suggesties  (gelezen 1134 keer)

Remko

• Gast
Speelgoed suggesties
« Gepost op: juli 13, 2014, 00:14:48 am »
Ik heb een paar suggesties voor speeltjes. Iets wat vooral mijn oude Aga en ook de nieuwe wel interessant vinden.

Als eerste ben ik begonnen met de punten uit eierdozen. Deze zijn van stevig karton. Ik heb er eerst eentje tussen de spijlen (ter hoogte van de stok) gestopt. Deze werd meteen geheel afgevreten. Omdat er verder geen inkt op zit kan het ook geen kwaad. Later heb ik er een paar uitgescheurd en onderin de kooi gezet. Daar moest ze eerst even niets van hebben, maar op een gegeven moment zag je de punten door de kooi vliegen, en was ze er lekker ruw mee aan het spelen. Werden letterlijk alle kanten opgesmeten.

Wat mijn oude aga ook erg leuk vond was zo'n zitring / schommel. Hiervan heeft ze er twee versleten. Helemaal afgekloven en ontrafeld (ze reed er ook heel erg op), en ze is er letterlijk tot haar dood op blijven zitten. Ze zat daar volgens mij zelfsdaar liever op dan op de gewone stok. de laatste heb ik natuurlijk bewaard en krijgt een mooi plekje als aandenken. Inmiddels hangt er een nieuwe in de kooi, maar mijn twee nieuwe vogeltjes hebben dit nog niet ontdekt.

Ook leuk, maar natuurlijk wel een stukje duurder, zijn apporteerklossen voor honden. Ik heb een kleine in de kooi gehangen met behulp van metalen ketting en een splijtring van de bouwmarkt. Dit is erg stevig touw, en ze kunnen zich er dus naar hartelust op uitleven. De nieuwe vogeltjes gebruiken deze voornamelijk als ladder om van de onderste spijl naar de bovenste te komen.

Een wat groter klos (met drie knopen en flink wat 'flarden' aan de uiteinden) had ik bovenop de kooi liggen. Als m'n oude aga los was klom ze meestal meteen naar de top van de kooi en ging ze er aan zitten knabbelen, er op zitten of er tegen aan zitten slapen. Maar ik heb zelfs een keer gezien dat ze de gehele klos aan het verslepen was. Niet ver en niet snel natuurlijk, maar hij bewoog wel. Toch knap voor zo'n klein vogeltje. Het is tenslotte een speeltje voor formaat duitse herder...

Ook leuk, je hebt voor honden ook speeltjes (gekleurde ballen) die aan een koord hangen zoals ook om een rugzak zit. Ik had er hiervan eentje in de kooi gehangen. Dus met het koord geknoopt om de bovenste tralies. Vond ze erg leuk, veel heen en weer gooien, en natuurlijk de bal proberen te slopen. Deze was wat taai, dus is ze maar begonnen aan het koord zelf. Ze heeft er een tijd over gedaan, maar het rafelde steeds meer en meer, net zo lang totdat de bal op de bodem van de kooi viel. En ja hoor, weer helemaal trots op zich zelf.

Wat ze ook leuk vond was dingen vanaf een hoogte naar beneden gooien. Op m'n boekenkast heb ik een klein tropisch modelvisje van Schleich staan. Toen ze dat eenmaal ontdekt had moest het naar beneden. En ik kon 'm terugzetten wat ik wilde, elke keer gooide ze 'm weer omlaag. En daarna trots als een pauw over de plank paraderen.

M'n nieuwe aga's zijn nog niet echt aan het spelen, misschien nog te jong, of te bang. De punten laten ze volledig met rust. Wel heb ik gezien dat ze de trosgierst stengel hebben doorgebeten. Dat hebben ze echt als een team gedaan. Was de ene klaar en moe, dan ging de volgende er mee verder.

Binnenkort maar eens wat wilgentakken gaan knippen. Dat schijnen ze ook erg leuk te vinden.

Vroeger hadden wij trouwens een hele tamme valkparkiet, en die vond het erg leuk om mijn lego bouwsels te slopen. Ze kwam dan op de tafel zitten als ik aan het spelen was, en trok een voor een de steentjes weer los.

Heeft iemand nog andere suggesties voor speelgoed? Voornamelijk voor jongere vogels?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Speelgoed suggesties
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2014, 00:19:11 am »
Schommelen zijn zo'n beetje alle aga's dol op, hier ook.
Ik heb bij www.parrotsavenue.nl Rvs schommels ( ring ) gekocht met henneptouw er om heen,
elke aga is gek op. Is het touw kapot, laat ik er zo nieuw touw omheen wikkelen, ideaal.

Ikzelf ben sinds een tijdje gek op speelgoed van Zoo-max, haal ik ook bij Parrotsavenue ( zit vlakbij )
leuk met papiertjes, leertjes, hout. Allemaal veilig, natuurlijk gekleurd, ik ben er heel blij mee.  :good:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
Re:Speelgoed suggesties
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2014, 09:37:01 am »
Lintjes en veters doen het hier heeeel goed. Vetertje in de kooi hangen en niks meer aan doen! Leuk idee van die eierdozen, ga ik ook eens proberen!
Shady :aga11: en Peachy :aga10:  :hart:
Ziggy  :aga10: en Marley :aga14:  :hart: