Auteur Topic: Help niks wil  (gelezen 5194 keer)

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
Re:Help niks wil
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2014, 22:01:44 pm »
Maar ik werk halftijds dus grootste deel waren ze bij me en sprak ik tegen hun en was er mee bezig stomste dingske deden ze mee,mee naar wc ,naar de douche,bed opmaken enz ik deed alles mee hun denk de aandacht en de tijd ik erin stak in beide ,dus 2 vogels kun je gerust tam maken tarzan was een maand ouder dan cheeta en denk tarzan was mij al gewoon en cheeta nam dat over mee haar als gelijke behandelde en ik kreeg dan angel van hun ,alleen heb het zelfd moeten groot brengen mee cheeta te jong was ze was toen maar 8 maand oud toen ze angel kreeg

Groetjes van angel,prutske en Laura

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2014, 22:04:16 pm »
Kan zeker, maar je geeft aan dat je voor een vogel al geen "dure" speeltjes kunt kopen.
Je bent over dit diertje al zo onzeker en hebt geen geld voor de vogelarts, dus doe het diertje een plezier en koop geen tweede

Ik heb ook niet veel ze mijn enige leefgeld ga naar mijn beestjes de rest kwa eten voor mensen enz betaald mijn vriend al wonen we niet samen weet niet of angelaxx nog bij haar ouders woond

angelaxx

• Klein eigenwijsje
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2014, 22:09:14 pm »
Kan zeker, maar je geeft aan dat je voor een vogel al geen "dure" speeltjes kunt kopen.
Je bent over dit diertje al zo onzeker en hebt geen geld voor de vogelarts, dus doe het diertje een plezier en koop geen tweede

nee ik koop meschien pas een tweede als ik 16 ben (ben nu 14) en ik een goede baan heb. doe nu een folderwijk en heb net vandaag dit speeltje gekocht http://www.petsplace.nl/vogel/spelen-fun/hm-vogelspeelgoed-london-bridge11x13x44cm~604051 hij doet er nog niet veel mee en kijk er raar aan maar denk dat hij na een paar dagen helemaal in zijn nopjes ermee is ook heeft hij het bijten in 1 dag afgeleerd :D maar ben nu eerst erg aan het sparen zodat ik over een paar maanden een grotere kooi kan kopen :) en ja woon nog bij m'n ouders maar ik wil de verantwoordelijkheid zelf nemen omdat het mijn vogel is mijn ouders betalen wel het voer maar de rest betaal ik allemaal zelf maar jullie zijn allemaal rond de 20 of ouder en hebben dus meer geld met vergeleken een kind van 14
:aga4: Coco † 2014-25-06    :aga12: Pino

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2014, 22:14:23 pm »
Daar heb je gelijk in ,je zijt een jobstudent maar toch ongeacht u leeftijd ben ik blij dat er toch jonge mensen zijn die nog van hun diertjes houden ,mijn dochter sloeg al mijn hond op haar 6 jaar mee haar pa dat deed en daarbij wil ik toevoegen ik en haar pa zijn al uit elkaar toen mijn dochter nog geen 2 jaar was ,was pissig ze toen ze mijn hond sloeg

angelaxx

• Klein eigenwijsje
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2014, 22:23:51 pm »
Daar heb je gelijk in ,je zijt een jobstudent maar toch ongeacht u leeftijd ben ik blij dat er toch jonge mensen zijn die nog van hun diertjes houden ,mijn dochter sloeg al mijn hond op haar 6 jaar mee haar pa dat deed en daarbij wil ik toevoegen ik en haar pa zijn al uit elkaar toen mijn dochter nog geen 2 jaar was ,was pissig ze toen ze mijn hond sloeg

dat snap ik best ik zou ook woedend zijn als iemand aan mijn 2 honden zou komen of aan m'n vogel

Sabke

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2014, 22:29:28 pm »
doe wat je best aanvoelt maar uit ervaring wat ik al las hoe langer je wacht om een tweede te kopen hoe moeilijker het word om ze samen te steken
Dat las ik toch veel op meerdere site's
Ik zelf heb maar twee twee jaar ervaring mee vogels en ik leer nog bij
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2014, 07:20:17 am door Sabke »

Leonie54

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Porrisje; mijn liefste vriendje ooit :D (rip 2009)
« Reactie #21 Gepost op: juli 15, 2014, 10:50:15 am »
Ik snap dat als je jong bent en nog niet al het geld in de wereld tot je beschikking hebt dat het lastiger is :jaja:
Maar vergis je niet; de meesten hier mogen 20 jaar of ouder zijn; we zijn geen multimiljonair noch rijk en vermogend.
Dus de meesten op het forum moeten ook nadenken waar hun geld blijft en of alles past in de maand.
Die zorgen zijn helaas niet over wanneer men een folderwijk inwisselt voor een (vaste) baan.

Wat Kim wil zeggen is dat een ieder goed moet nadenken of hij/zij de kosten van een huisdier kan dragen.
Ik vind het super van je dat je de kosten voor Pino zelf voor je rekening wilt nemen. Dat geeft aan dat je een verantwoordelijkheidsgevoel hebt en dat heeft niet zomaar iedereen.

Maar Kim heeft wel een punt; een huisdier kopen is 1. Dan komen er nog kosten voor voer en huisvesting, das 2. De meeste mensen die een huisdier kopen hebben dat wel bedacht.
Maar de meesten (merken wij ook in de dierenartspraktijk) vergeten de kosten voor de dierenarts.
Omdat dat gewoon een ver-van-je-bed-show is.
Toch moeten we ze wel meenemen in de aanschaf van het desbetreffende huisdier.
En als het al lastig wordt om dat voor 1 huisdier op te brengen, moeten we toch maar even wachten met de aanschaf van een tweede.
Want als ze allebei ziek worden (Wat goed kan met een virus of bacterie!!) dan moeten we ze allebei behandelen en kost het dus 2x zoveel.

Het geeft niet als dat niet gaat, want dan wacht je gewoon even met een partner voor Pino.
Onze Jip heeft langer moeten wachten op zij Julie. Gewoon, omdat het zo uitkwam.
Hij speelde nooit, was eigenlijk maar een asociaal vogeltje.
2 jaar terug is Julie gekomen en heeft Jip uit zijn asociale velletje gehaald en geleerd hoe hij moet spelen.

Het komt wel goed.
Zoals Sabke zegt: maak je niet te druk. Hij is jong, hij groeit nog, zowel in lichaam als in geest. Hij vindt zijn draai wel.
En als je uitgerekend hebt dat de kosten voor een tweede vogeltje te dragen zijn, in elk opzicht (voer, huisvesting, ziektekosten) dan geef je hem een maatje ;)

Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall -Confucius-

:fiep: Fiep mei 2006 :aga16: Jip september 2008 :Grijsje: Coco 1990 (rip?) :bourkje2: Freya maart 2012 :aga17: Julie nov 2013
Oma ~1954

Tries 1982

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • Boutique MoDo
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2014, 11:28:26 am »
Echt super goed verwoord door leonie  :buig: :buig:

Ik hoop ook echt dat je dit verhaal een paar keer leest angela.
Ik had ook willen reageren,  maar ik ben bang dat het niet zo'n goed verhaal had geworden als Leonie nu heeft gedaan  :lol dus heb dat voor de goede vrede ook maar gelaten.

Aan dit verhaal heb je echt wat. Ik hoop dat je er wat mee doet.
:aga20: Joey :hartje:
 :valkje4: Tiko :hartje:
 :Ara Maracana: Zazu :hartje:

www.boutique-modo.nl

angelaxx

• Klein eigenwijsje
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2014, 12:17:15 pm »
ja dankjewel Leonie54 maar toch blijf ik er wel bij dat ook al hebben sommige mensen minder geld dan anderen toch verdienen ouderen meer als kinderen (het is dat ik een folderbaantje heb, maar anders krijg ik 20 euro zakgeld per maand en dat lijkt veel maar zoveel is dat nog niet eens). en inderdaad ik wacht eerst een poos met het kopen voor een nieuwe vogel maar wil later er wel 1 bij als ik later meer werk :)

Leonie54

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Porrisje; mijn liefste vriendje ooit :D (rip 2009)
« Reactie #24 Gepost op: juli 15, 2014, 13:13:41 pm »
tuurlijk; de meeste ouders zullen altijd meer verdienen dan hun kinderen
(pas op, ook dat is niet altijd waar ;) )
maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het in dit geval niet uitmaakt hoeveel je verdient maar juist wat je ermee doet.
als je je nu al realiseert dat je inderdaad zult wachten tot je meer/beter werk hebt is dat super!
dan heb je daar al over nagedacht.
meer dan sommige mensen doen, die dat dus vergeten (dat erover nadenken) en dan ineens voor het probleem staan dat het dier of de dieren ziek zijn en ze er eigenlijk geen geld voor hebben.
;)
Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall -Confucius-

:fiep: Fiep mei 2006 :aga16: Jip september 2008 :Grijsje: Coco 1990 (rip?) :bourkje2: Freya maart 2012 :aga17: Julie nov 2013
Oma ~1954

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #25 Gepost op: juli 15, 2014, 20:19:23 pm »
 :buig: je lijkt me toch al volwassen genoeg...zo te horen  :hehe:
wel lief...en fijn te horen...dat je zelfs een bijbaantje hebt genomen...om voor je kippie te kunnen zorgen  :loving:
en speeltjes...die hoeven niet altijd veel te kosten  :shootme:
je kan zelf ook creatief zijn...en dingetjes maken  :jaja:
met een beetje sissaltouw...en bv wc rolletjes....kan je hele leuke dingetjes knutselen...waar ze zich uren mee kunnen vermaken  :hehe:
of van die kattebelletjes....kosten bijna niets....en ze zijn er dol op  :vlag:
dus je bent jong...en vast creatief genoeg...laat je maar eens lekker gaan  :vlag:
veel succes  :flowers:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2014, 20:29:15 pm »
hoe bedoelt u alleen ? ik heb maar 1 aga

Ik bedoel zonder dat jij er bij bent, of meteen naar hem toe gaan rennen ;)
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!