Auteur Topic: man/vrouw en eitjes...  (gelezen 22686 keer)

Ingrid

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Re:man/vrouw en eitjes...
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2014, 21:08:27 pm »
Mijn stel heeft maar 1x eitjes gehad tot nu toe, dus ik ben geen echte kenner.  :lol Ook nog niet bevrucht, want mijn manneke snapt niet helemaal wat er van hem verwacht wordt...

Ik heb alles laten liggen tot ze zelf klaar waren met broeden zeg maar. En dat deden ze samen heel plichtsgetrouw, Pippo (man) kwam er af en toe wel even uit, maar vaak wilde hij ook bij Polleke en de eitjes blijven, ze lagen samen op de eitjes. Klinkt dus wel heel bekend.

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2014, 21:20:55 pm »
bedankt voor je antwoord, ben zelf ook niet zo'n kener is ook mijn eerste nestje,

KWW....

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #17 Gepost op: augustus 24, 2014, 20:06:46 pm »
Nu 5 eitjes, 1 tje geschouwd, maar ik durf het niet te zeggen.....voelde wel erg warm aan...

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #18 Gepost op: augustus 24, 2014, 20:29:53 pm »

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2014, 20:39:21 pm »
 :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:
 :eitje: :eitje: :eitje: :eitje: :eitje:
lekker spannend  :loving:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #20 Gepost op: augustus 25, 2014, 19:28:26 pm »
Spannend!
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #21 Gepost op: februari 16, 2015, 22:24:28 pm »
Hoi,

Het is een tijdje stil geweest vanwege prive-omstandigheden. Vorige nestje is helaas niks geworden. Nadat ik daarvan overtuigd was heb ik het broedhok weggehaald. Heb daarna wel een paar keer een eitje gevonden in de kooi, deze na een paar dagen weggehaald.

Het gaat echter wel heel erg goed met Bink en Jojo, ze zijn echt gek met elkaar, denk zelf, gezien het gedrag, dat het echt man en vrouw is.

Ga binnenkort het nestkastje weer in de kooi hangen. Kunnen jullie me adviseren wat je het best als nest materiaal kunt gebruiken?

Ik hoor het graag,

Groetjes...

Toon1

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 16, 2015, 23:27:58 pm »
Het best van al zijn verse wilgen takken van een 8 a 10 cm.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #23 Gepost op: maart 17, 2015, 20:23:14 pm »
Hoi,

Het is een tijdje stil geweest vanwege prive-omstandigheden. Vorige nestje is helaas niks geworden. Nadat ik daarvan overtuigd was heb ik het broedhok weggehaald. Heb daarna wel een paar keer een eitje gevonden in de kooi, deze na een paar dagen weggehaald.

Het gaat echter wel heel erg goed met Bink en Jojo, ze zijn echt gek met elkaar, denk zelf, gezien het gedrag, dat het echt man en vrouw is.

Ga binnenkort het nestkastje weer in de kooi hangen. Kunnen jullie me adviseren wat je het best als nest materiaal kunt gebruiken?

Ik hoor het graag,

Groetjes...

Sorry, dit berichtje helemaal gemist!
Wilgentakjes zou je kunnen gebruiken, wat ze hier graag gebruiken zijn lange cocktailprikkers ( doormidden gebroken en punt er af )
Daar bouwen ze bij mij echt supernestjes van  :vlag:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #24 Gepost op: maart 17, 2015, 20:32:41 pm »
Hoi,

bedankt voor de tip, heb sinds deze week weer een nestje van 4 eitjes  :eitje:

KWW..ben benieuwd...volgens mij is ze wel gewoon aan het broeden, ze komt heel soms het broedhok uit...

groetjes...

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #25 Gepost op: maart 17, 2015, 20:46:16 pm »
Heel soms er uit komen, klinkt wel als broeden inderdaad :jaja:

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #26 Gepost op: maart 17, 2015, 21:09:24 pm »
we zien het wel... :thanks:

speliz

• Klein eigenwijsje
Jojo nog druk aan het broeden, durf niet te schouwen, ze is wel erg agressief...
« Reactie #27 Gepost op: maart 24, 2015, 23:14:03 pm »
Hoi,

Jojo is nog steeds aan het broeden, het is nu inmiddels iets meer dan 2 weken. Ze is best wel agressief naar mij toe, niet naar binky...Ben benieuwd of er nog wat uit komt....

Daarnaast moet ik nog wat kwijt..kwam deze week een advertentie op markplaat tegen. Volgens mij kan dit echt niet....graag jullie mening....

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vogels-toebehoren/a1018849211-papegaaientuigje-papegaaienharnas-the-aviator.html?c=80906a7f13ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

heb zelf de aanbieder al een hele boze mail gestuurd. Volgens mij is dit gewoon dierenbeulen....Kip is geen Hond...Als je het er mee eens bent, roep ik je op om hetzelfde te doen...

groetjes..
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2015, 23:19:44 pm door speliz »

marilenevdv

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 25, 2015, 11:38:44 am »
Waarom zou je in godsnaam zo een tuigje kopen? Zulke tuigjes bestaan ook voor bijvoorbeeld konijnen, wat ik ook belachelijk vind. Ze liggen desnoods in de dierenwinkel (hier in apeldoorn in ieder geval). Je zou toch denken dat een dierenwinkel voor het welzijn van de dieren is gemaakt, maar ze verkopen zo veel troep. Gelukkig heb ik nooit iemand gezien die daadwerkelijk een tuigje heeft voor zijn papegaai..dus ik betwijfel of ze ook echt veel verkocht worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

speliz

• Klein eigenwijsje
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2015, 20:48:50 pm »
En ja hoor, het zijn toch man en vrouw, na vele malen nestjes te hebben gehad liggen er op dit moment 2 jongen en er liggen nog 2 eitjes. :shake:

1 probleempje...mss dat jullie hier antwoord op hebben...
Kom net terug van vakantie, vogels stonden bij mijn ouders, in de zgn vakantie kooi, zonder nestblok.
jongen liggen nu gewoon op de bodem van de kooi en zijn afgelopen nacht uitgekomen. En moeder jojo zit er bovenop. Kan niet met mijn hand in de kooi komen. Dit heeft me net al bijna een vinger gekost (iets overdreven maar deed wel erg zeer). Wat zouden jullie doen? Vogels eerst laten liggen, en naar een paar dagen/weken alsnog in het broedhok stoppen of gewoon laten gaan en kww?

ps: vind het wel super gaaf dat het eindelijk gelukt is.