Auteur Topic: Belletjes --> Gevaarlijk speelgoed  (gelezen 1023 keer)

Ferio

• Bijtgrage aga
Belletjes --> Gevaarlijk speelgoed
« Gepost op: november 28, 2014, 21:40:54 pm »
Lieve mensen,

Wij houden allemaal van papegaaien en willen het beste voor onze vogels. Speelgoed is altijd leuk en onze aga's kunnen dan lekker spelen, maar...

Een uur geleden was er iets gebeurd met onze Joy en ik wil meteen deze situatie delen met jullie als waarschuwing. Wij hadden nieuw speelgoed voor onze Joy gekocht, 1 ervan was een speelgoed met ringen en een bel onderop.

Zie hier een video ervan;
https://www.facebook.com/video.php?v=651263748323730&set=o.1397520943842330&type=2&theater

Onze Joy begon plots opeens veel te schreeuwen. Toen mijn vrouw hem zag, had hij een stuk van de bevestiging van de bel in zijn snavel. Blijkbaar is hij in de bel gegaan met zijn snavel en heeft dit stukje metaal te pakken gekregen.

Dit is op 1 of andere manier gedraaid (door het spelen) in zijn snavel en vast komen te zitten. Het zat verticaal vast tussen zijn snavel (het stuk tussen de rode pijltjes, zijn snavel stond dus open. Door paniek heeft hij ook lichtjes wondjes opgelopen en begon het ook wat te bloeden.

Ik heb het voorzichtig los moeten knippen en het was echt erg moeilijk, het deed hem veel pijn en hij was erg onrustig.

Inmiddels rust hij, maar hij fluit en kwispelt weer met zijn staartjes, dus dat is goed nieuws!!

Bij deze een waarschuwing.. pas op met deze belletjes!!!
« Laatst bewerkt op: november 28, 2014, 21:43:06 pm door Ferio »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Gevaarlijke speelgoed !!!
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2014, 21:44:13 pm »
Dat is zo schrikken hè, gelukkig goed afgelopen  :warm:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!