Auteur Topic: Waar moet de kooi?  (gelezen 1980 keer)

Superelise18

• Gast
Waar moet de kooi?
« Gepost op: december 06, 2014, 22:23:25 pm »
Ik ben van plan om voor de 2de keer agatjes aan de schaffen maar nu heb ik een probleempje ik heb twee katten en ik ben bang dat ze dan met hun klauwen door de tralies en er alles aan gaan doen om de vogeltjes op te eten ik heb drie opties de woonkamer de gang of mijn slaapkamer zou iemand mij advies kunnen geven?

Elskie

• Bijtgrage aga
Re:Waar moet de kooi?
« Reactie #1 Gepost op: december 06, 2014, 23:04:07 pm »
De woonkamer lijkt mij het meest waardige plekje voor de vogels. Heb geen ervaring met katten erbij. Zie hier wel foto's waar ze samen zijn? Blijft natuurlijk een prooidier een kat. Zie het hier met de kat van de buren. Die sprong hier tegen het raam aan als de vogels op de vensterbank liepen..

Superelise18

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2014, 08:55:37 am »
Klopt blijven prooidieren ,ik wil dat er niks met ze gebeurt ook als ik even weg ben maarja

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2014, 10:01:27 am »
Er zijn veel mensen met de combi kat / vogel :jaja:
Als jij een kooi neemt met een korte tralieafstand, helpt dat in ieder geval al.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Superelise18

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2014, 11:53:05 am »
Dat wil ik inderdaad sowieso want ik wil niet dat ze hun hoofdjes of voetje erdoorheen steken en dat ze dan blijven haken. Ik had eigenlijk nog een vraag ik zag een hele  mooie roseilcollis in de dierenwinkel m die is natuurlijk de vogels daar gewend is het heel erg als ik alleen die neem en nog eentje ergens anders vandaan haal want ik vond de andere agatjes niet zo mooi en ik ben bang dat ik deze vogel dan. Niet tam krijg net zoals mijn vorige agas

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2014, 11:59:37 am »
Als je je hier aan houdt, wel :jaja:
http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=941.0

Liever haal je agaatjes bij iemand in de huiskamer, die zijn meestal al tammer
en de kans op ziektes is zo veel kleiner.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Superelise18

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2014, 15:12:39 pm »
Oke en als ik twee die al aan elkaar gewend zijn koop kun je die alletwee dan tam krijgen of gaat de een de ander altijd beschermen want dat had ik bij mijn eerste koppeltje wel

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2014, 10:09:56 am »
Tja, als je een koppeltje hebt is dat wel normaal gedrag, in de natuur gaat dat ook zo.
Popjes leggen eieren, zijn vaak feller en worden beschermd door hun mannetjes ( al kunnen ze er zelf ook wel wat van )