Auteur Topic: Eitjes uitgekomen... Oepsie!  (gelezen 6198 keer)

roodstaartaga

• Gast
Re:Eitjes uitgekomen... Oepsie!
« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2015, 12:43:25 pm »
Toen ik vandaag Johnie oppakte, kwam Taco (de vader) er even bij zitten. Maar opeens beet Taco Johnie :???: Is dit normaal dat hij dit doet buiten de kooi? Het zou kunnen dat Taco Johnie niet herkent buiten de kooi en hem ziet als een indringer?  
Hier nog een foto van Johnie :lol

Hier heb ik nog een filmpje van Johnie, waar hij bij het eind wordt gebeten :zenuw:

https://www.youtube.com/watch?v=EVg1R2OSM8c
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2015, 13:10:37 pm door roodstaartaga »

ceetje1974

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2015, 14:58:08 pm »
Ahhh wat zielig.... misschien een beetje jaloers omdat je met de baby bezig was?
(ik roep nu maar iets hoor, ik weet niet hoe dat werkt bij vogels)

Piepte hij nou ook zo hard van de pijn ? :cry:

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2015, 17:44:14 pm »
Ik denk 't wel ja :driftbui2:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2015, 19:34:57 pm »
Mannetjes kunnen inderdaad erg jaloers gedrag vertonen naar kleintjes.
Hou dit heel goed in de gaten, want als dit erger wordt moet je wellicht de vader apart gaan zetten.  :kweetnie:

Het is wel een poepie  :lief:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

natalie

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2015, 13:50:37 pm »
Ja hij ziet er zeer lief uit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2015, 09:08:22 am »
Al een tijdje geleden, maar nu is Johnnie bijna zelfstandig (45 dagen). Hij/zij krijgt nog wel eten van zijn ouders, maar dat wordt ook steeds minder. Op bepaalde plaatsen mag Johnnie niet komen en wordt daar ook met een hele boel kabaal weggejaagd door zijn ouders. Nu voelt Johnnie zich het fijnst helemaal in het hoekje van de kooi, waar zijn ouders niet zo vaak komen. Ik geef hem vaak pitjes en stukjes fruit en Johnnie vind die aandacht wel leuk en ziet me als een soort ''2e papa'', omdat hij ook met z'n vleugels gaat wapperen als ik er aankom. Maar mijn vraag is: Kan ik Johnnie in het zelfde hok houden zonder dat hij wordt buitengesloten?  :fluiten:
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2015, 09:09:54 am door roodstaartaga »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2015, 09:09:11 am »
Maar mijn vraag is: Kan ik Johnnie in het zelfde hok houden zonder dat hij wordt buitengesloten?  :fluiten:

Ik ben bang van niet, uiteindelijk zal er ruzie uit gaan breken. :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2015, 09:11:18 am »
Oke, gelukkig heb ik nog een 2e kooi staan waar hij over een tijdje in kan. Misschien koop ik er later nog een maatje bij :coolwink:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2015, 09:32:20 am »
Ja, een reservekooi is altijd handig. Het kan lang goed gaan, maar als ze dadelijk alle drie broedrijp zijn en de hormonen spelen op, dan breekt er ruzie uit, want je hebt ( hoe dan ook  :lol ) 2 vogels van hetzelfde geslacht. Als het ukkie een popje is, berg je dan maar.  :fluiten:

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 25, 2015, 11:11:51 am »
Nu is Johnnie 48 dagen oud. Zijn/haar ouders bijten hem in de kooi. Johnny mag niet meer bij de voerbak, mag niet slapen in het nestblok en zelfs niet in de bijna niet gebruikte kokosnoot. Johnny is gewoon niet meer welkom in de kooi. Ik hem hem gisteravond in een andere kooi gezet met drinken, eivoer en zaad, maar nog steeds wilt hij terug naar de oude vertrouwde kooi bij zijn ouders. Ik heb hem al eens terug gezet, maar meteen komen zijn ouders hem bijten... Nu is Johnnie morgen nog maar 7 weken, dus vraag ik me af of hij wel goed genoeg zelf kan eten en drinken. Ik heb de kooi bij de andere kooi gezet en nu probeert Johnnie er hele tijd uit te ontsnappen! Dit gaat hopelijk wel over... :driftbui:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2015, 11:40:54 am »
Helaas...maar dit is normaal gedrag. De meeste ouders zetten hun kroost met 6 weken buiten.
Met 6 weken zijn ze ook zelfstandig, dus hij kan het zelf redden.
Misschien kun je ze samen los bij elkaar zetten?
In de gewone kooi gaat niet meer lukken, dat is het domein van pa en ma.

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 25, 2015, 11:45:40 am »
Gelukkig :shake: Ik dacht dat Johnnie te jong was. Buiten de kooi gaat het wel goed :aga16: :aga17: :aga18: