Auteur Topic: Wordt dit koppel nog wat?  (gelezen 2650 keer)

Vanilla

• Gekke kip
Wordt dit koppel nog wat?
« Gepost op: maart 17, 2015, 18:09:42 pm »
Hoi!

Ik heb sinds ruim 3 weken voor mijn mannetje een popje erbij gezet. Het popje heeft heel lang naast hem gestaan in een aparte kooi, omdat het koppelen eerder niet wilde lukken (ze gingen flink vechten). Omdat ik het toch nog een kans wilde geven, heb ik het dus laatst nog 1 keer geprobeerd.

Wat het geval is, is dat ze elkaar negeren (nadat even de rangorde was bepaald). Ze zitten wel heel soms samen op 1 stok met een afstandje ertussen, en het mannetje mag sinds 1.5 week ook van haar op de bovenste stok zitten. Hij mag alleen eten als zij niet bij het voerbakje wil zitten, maar dat vind ik nog tot daar aan toe. Af en toe wordt hij (ogenschijnlijk zomaar) achtervolgd door het hok.

Kortom, ik heb niet het gevoel dat dit nou echt liefde is. Ze tolereren elkaar alleen krijg ik het idee. Er wordt niet tegen elkaar aangezeten (alleen een keer eventjes toen ze in de auto moesten), ze voeren elkaar niet, etc. Wel zag ik laatst het popje met stukjes hout tussen haar veren, maar ze heeft geen nestje gemaakt of iets dergelijks. Ik zie ze echt alleen maar elkaar negeren. Ze fluiten elkaar wel na trouwens.

Misschien is het nog relevant te vermelden dat het mannetje altijd alleen heeft gezeten (hij is 1.5) en het popje eerder samen heeft gezeten (ze is geloof ik ongeveer 2). Het mannetje is met de hand groot gebracht, dus misschien mist hij sociale vaardigheden ofzo? Als dit zo blijft wil ik liever het nog een keer voor het mannetje proberen met een ander popje, en een leuk huisje met een leuk mannetje zoeken voor het popje. Heeft iemand enig idee of dit nog wat kan worden? Kan het echt zo lang duren tot ze 'verliefd' zijn?

Alvast bedankt!

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
Re:Wordt dit koppel nog wat?
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2015, 19:41:11 pm »
 :duh: het kan echt heeeeel lang duren  :stars: en soms gaat het heel snel  :applaus:
bij mij hebben ze er meer dan een half jaar over gedaan  :lol
maar nu zijn ze zooooooooooooooo verliefd :cute:
doen nu alles samen...en voeden en kroelen elkaar de hele dag  :cute:
ik zou nog wat afwachten...wie weet  :ikduim:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2015, 20:20:57 pm »
Koppelen kan heel lang duren. Mijn langste koppelpoging was een half jaar!
Heel belangrijk is dat je ze niet samen in 1 kooi zet zolang het geen koppel is,
maar buiten de kooi aan elkaar laat wennen.

3 weken is echt nog niks hoor, geduld hebben :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Liekje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Heb al héél véél geleerd over aga-tjes
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2015, 13:48:46 pm »
Ik had geluk met Rocco en Rio die waren op slag verliefd  :hart: na 1 dag al samen in de kooi en tot op heden een prachtig kroelend koppeltje.
Groetjes van Angelique

Rocco :aga11: & Rio :aga17:  & Gizmo :aga14:

natalie

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2015, 16:14:43 pm »
De mijne waren ook opslag verliefd,maar nu haten ze elkaar!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

natalie

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2015, 16:17:11 pm »
Dus als gevolg nu mag ik hen alle twee appart zetten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vanilla

• Gekke kip
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2015, 01:13:29 am »
Bedankt nog voor de reacties :) Door dit topic heb ik het nog even afgewacht. En... met goed resultaat! Net toen ik het op wilde geven zaten ze ineens een keer een beetje aan elkaar te knabbelen. Dat werd al snel veel meer, en ze begonnen ook elkaar te voeren. Kiwi mag nu zelfs ook op de bovenste stok zitten haha. Het is nu dus eindelijk een koppeltje! Vorige week wist ik een paar schattige foto's te schieten nadat ze hadden gebadderd :)

Dat tongetje ook haha.

Kiwi helpt Didi op de laatste foto om een veertje te verwijderen :hart:

Het heeft dan wel 3 maandjes geduurd, maar het was het wachten waard. Dit is zoveel leuker voor die beestjes! Ik voel me ook veel minder schuldig als ik weinig tijd voor ze heb, want ze hebben elkaar. Nu kunnen ze echt normaal vogelgedrag vertonen :) Ik kan het iedereen aanraden. Ik vind het wel vervelend dat ze 'slecht' gedrag ook van elkaar overnemen. Als Kiwi in zijn hoofd heeft dat hij mijn oplader moet doorbijten, doet Didi dat vrolijk na (en andersom). Of als er eentje gaat krijsen, rommel uit de kooi gaat gooien, of zich niet laat vangen, doet de ander dat ook. Buiten dat (en het extra schoonmaken en geluid) vind ik het echt heel leuk :) Het is zo vertederend! Echt bedankt :)

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2015, 19:34:25 pm »
Ah nog een Kiwi! Wat cute!
En wat fijn dat de vonk is overgeslagen! Yayyyyy.
 :heart: :heart: :heart:
••  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:   ••

Ingrid

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2015, 13:23:53 pm »
Fijn dat het toch goed gekomen is! Heerlijk he, als ze zo lekker met elkaar bezig zijn.  :hart:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2015, 20:33:29 pm »
Goed om te lezen  :joepie: :joepie: :joepie:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Scheepie

• Klein eigenwijsje
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2015, 17:51:19 pm »
Lief  :hart:
Ik heb ook een nieuwe partner voor mijn Pino en hij vindt Pino nog doodeng, gaat wel even duren denk ik  :jaja:
Pino:  :aga: Popje 9 jaar en Rudi :aga10:  Man 10 jaar.

RIP::heart:   Binkie :aga20: 2015 & :heart:   Coco :flybird: 2007 :heart:   FOREVER IN MY HEART :heart: