Auteur Topic: grote schoonmaak kooi, hoe?  (gelezen 4093 keer)

Veneri

• Bijtgrage aga
grote schoonmaak kooi, hoe?
« Gepost op: mei 11, 2015, 11:23:45 am »
waarmee kan je de kooi schoonmaken, en dan met name als je de kooi echt even goed een grote schoonmaakbeurt wil geven?
normaal maak ik de kooi schoon met een sopje van dettol en een doekje wat  ik daarna afneem met een vochtige doek met schoon water.
nu wil ik van de week met mooi weer eens even grote schoonmaak houden, dus bijv. de kooi schoonmaken met een sopje van bleek en warm water (welke verhouding?) of tast dit de coating/kleur van de kooi aan?

na het schoonmaken wil ik de kooi helemaal afspoelen en buiten laten drogen, maar ik ben dus bang voor roest tussen de delen in omdat het daar niet goed kan drogen..... halen jullie de kooi bij een grote schoonmaak helemaal uit elkaar?

Ammie2133

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
    • It's All About Faces
Re:grote schoonmaak kooi, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2015, 11:52:46 am »
Misschien hoge drukspuit? Geen idee, ik doe dat nooit. Hou het gewoon heel goed bij.
Groetjes,
Monique en Peanut  :collie;

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2015, 17:54:45 pm »
ik hou het ook goed bij, maar met de gewone schoonmaak kom je niet echt tussen de kiertjes enzo.
lijkt me wel even lekker fris om de kooi helemaal goed schoon te maken en daarbij misschien uit elkaar te halen, maar weer niet of het kwaad kan voor de kooi om bleekmiddel te gebruiken. kan de coating daartegen?

Erwin84

• Klein eigenwijsje
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2015, 18:29:53 pm »
Stoomreiniger ! super effectief ! super schoon super makkelijk ! :)
:aga10: :aga10:

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2015, 19:28:29 pm »
is ook wel een idee, maar ik heb er geen een en hoor ook vaak negatieve berichten zoals veel water lekken, snel leeg, weinig stoom of te onhandig...... welke is aan te raden?
maakt een stoomreiniger ook tussen de kieren goed schoon en wordt het niet een natte bende?

Erwin84

• Klein eigenwijsje
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2015, 19:35:08 pm »
is ook wel een idee, maar ik heb er geen een en hoor ook vaak negatieve berichten zoals veel water lekken, snel leeg, weinig stoom of te onhandig...... welke is aan te raden?
maakt een stoomreiniger ook tussen de kieren goed schoon en wordt het niet een natte bende?

als je zo'n handapparaat hebt is het nadeel dat deze erg zwaar zijn ( water-reservoir ) en snel leeg zijn.
Het duurt dan weer een tijdje voor het water weer op temperatuur is.
Het beste is een "slede" model ( net een stofzuiger ) hier zit een groot reservoir bij, maar je tilt het niet.
de slang is lang genoeg om overal bij te kunnen. Ikzelf heb me verdiept in de Karcher SC3, ben van plan deze binnenkort te gaan bestellen. Deze heeft veel hulpstukken en een groot reservoir die ook erg snel opwarmt.

Als ik filmpjes zie van mensen die deze hebben dan ziet dit er allemaal erg mooi uit, ook voegen tussen de tegeltjes etc worden super mooi schoon. ( en het lijkt allemaal niet echt een natte bende )

Als ik hem heb zal ik mijn bevindingen delen ! :)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2015, 19:53:40 pm »
Je zou inderdaad een stoomreiniger kunnen gebruiken, anders zou je dit wellicht kunnen aanschaffen:
http://www.avian.nl/NL/eucalyptus-reiniger.html
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Erwin84

• Klein eigenwijsje
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2015, 20:43:08 pm »
Nou ik heb hem besteld ! ik houdt jullie op de hoogte :)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2015, 20:55:06 pm »
 :good:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2015, 15:08:00 pm »
ik ben heel benieuwd hoe hij bevalt!

Kimvdheuvel

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • Vini en Liem
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2015, 16:02:56 pm »
Ik doe het tegenwoordig buiten met de hogedrukreiniger.
Bleek is niet aan te raden, giftig!
:flybird:  :aga16:          :flybird: ;aga-ros-g;          :geelvleugel:
   Vini   &  Malus             Liem & Domus               Sana

Erwin84

• Klein eigenwijsje
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2015, 16:58:00 pm »
Ik heb de stoomreiniger binnen hoor !!
Wat een fijn apparaat :) m'n meisje helemaal blij ermee, die heeft nu zelfs lol in de vloer schoonmaken :)
En ik ben lekker snel klaar met de kooi ! Zelfs de stokken maak ik er mee schoon, werkt perfect ! Er zit een opzetstukje ( borsteltje ) bij die blijf ik nu voor de kooi gebruiken, als je klaar bent even met een droge doek eroverheen en klaar is kees ! :)
bevalt me tot nu toe prima !! :)

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2015, 19:39:57 pm »
Wat voor stoom apparaat heb je  gekocht? Kun je er ook houten of laminaatvloeren mee schoonmaken?

Erwin84

• Klein eigenwijsje
« Reactie #13 Gepost op: mei 22, 2015, 21:57:40 pm »
Karcher sc3 premium. Lijkt op een stofzuiger, zitten allemaal hulpstukken bij en kan inderdaad gebruikt worden voor houten vloeren. Ook super in de keuken en badkamer, voegen etc.

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2015, 23:03:02 pm »
Ik heb even gegoogled. Wat is verschil met Karcher SC 2  if SC 3 of SC3 premium? Heb nl. houten vloer die geolied is.