Auteur Topic: Speelgoed voor 'weduwe' Pino  (gelezen 2060 keer)

Scheepie

• Klein eigenwijsje
Speelgoed voor 'weduwe' Pino
« Gepost op: mei 17, 2015, 22:18:25 pm »
Ons Pinootje is sinds woensdag alleen, haar man Binkie is overleden.
Pino was 7 jaar altijd de huisvrouw en zat hele dagen in hun tipi, deed regelmatig de tipi stofzuigen en opnieuw inrichten, zat vaak op (nep) eitjes en verder kroelen met Binkie en de Bitch uithangen ( Binkie het huis uitgooien, afsnauwen ).
Nu is ze alleen en een andere man is er niet 1,2,3.
Daarnaast ben ik ook super voorzichtig, daar we onze 1e aga Coco verloren hebben na de aanschaf van Pino ( hij werd ziek ws door iets wat Pino had meegenomen van de kweker en hij overleed, vreselijk was dit ).

Maar Pino is nu ze alleen is, niet meer de gezapige huismus. Ze zit veel los bij ons, maar is veel alerter, zit minder in haar tipi.

Dus geshoppped bij Zooplus, voor bezigheidstherapietjes voor ons Pinooke.
Een wilgenbal gekocht met inhoud.
http://t.zooplus.nl/shop/vogels/snacks_crackers/grote_parkieten/jrfarm/206475

Een wilgentunnel, Pino is gek op tunnels en knagen.
http://t.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/tunnels_grotten/tunnels/169584

Een houtenklos met Cocossnippers erin.
http://t.zooplus.nl/shop/vogels/snacks_crackers/papegaaien/jrfarm/137430

Een knaagdierenhuisje voor op de vloer, Pino is gek op huisjes.
http://t.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/kooiuitrusting/slaaphuisjes/cavias_en_konijnen/228651
Een food ball
http://t.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/speelgoed/ratten

Hopen dat ze het leuk vindt onze muts  :wateenlol:

Ik ga binnenkort nieuw slaaphuisje bestellen bij Drokkies. Pino sloopt de tipi's altijd en Binkie zijn Tipi ( hij had een vrijgezellen tipi, omdat hij niet altijd bij madame Pino mocht slapen en dan had hij toch zijn eigen slaaphutje ) die ga ik samen met wat veren van Binkie bewaren als aandenken.
Pino:  :aga: Popje 9 jaar en Rudi :aga10:  Man 10 jaar.

RIP::heart:   Binkie :aga20: 2015 & :heart:   Coco :flybird: 2007 :heart:   FOREVER IN MY HEART :heart:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Speelgoed voor 'weduwe' Pino
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2015, 19:14:07 pm »
Nou, Pino hoeft zich zo niet te vervelen  :lol :lol
Hopelijk helpt het haar, valt niet mee, ineens alleen zijn :aai:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Scheepie

• Klein eigenwijsje
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2015, 08:55:18 am »
Ze doet het verbazingwekkend goed. Heeft wel wat schreeuwmomentjes, omdat ze dan uit de kooi bij ons wil zijn.
Maar ze is gelukkig niet 'doodongelukkig' , zover ik dat waar kan nemen.
Ze is nu logisch erg op ons gericht net als toen ze na overlijden van Coco tijdje alleen was.

RIP::heart:   Binkie :aga20: 2015 & :heart:   Coco :flybird: 2007 :heart:   FOREVER IN MY HEART :heart:

Scheepie

• Klein eigenwijsje
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2015, 17:33:48 pm »
Alles is binnen!!  :yeah:

Pakket zou tussen 10:30 en 15:00 uur geleverd worden en als ik niet thuis was, moest ik nieuwe afspraak maken. Daar had ik geen zin in, dus braaf thuis gewacht tot het pakketje om 14:30 eindelijk bezorg werd.

Kooi opnieuw ingericht, vanavond gaan er nog een paar oude stokken, die ze nooit gebruikt uit.
Pino was not amused dat ik zo bezig was in haar territorium, maar toen alles er eenmaal in stond ging ze wel aan de slag.

Alles bekeken en heel blij met haar caviahuis, wat ik wel verwacht had  :vlag:

De benedenetage met huis en tunnel van wilgenhout. Ik had in beide klein stukje trostgier gelegd.

Links midden wilgenbol met inhoud. Rechts boven in de hoek: Boomstammetje met cocossnippers.

Boomstammetje en nieuwe zitstok en gebogen slinger

Mw. aan het verkennen.

Bezig in haar huisje

Kom ie doen?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2015, 20:52:14 pm »
Prachtig zo, zij gaat zich wel vermaken  :hart:

Knap meisje  :cute:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Scheepie

• Klein eigenwijsje
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2015, 17:50:05 pm »
Update: het caviahuisje is het einde! Pino heeft er met wilgentakken een nest gemaakt en zit vaak te kirren in haar huisje. Ze komt niet eens altijd meer haar kooi uit als die openstaat  :jaja:

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2015, 20:20:50 pm »
 :cute: :cute: :cute:
die heeft het veel te veel naar haar zin in haar kooi   :vlag: