Auteur Topic: Een vriendinnetje voor Kiwi  (gelezen 6338 keer)

Landa

• Bijtgrage aga
Een vriendinnetje voor Kiwi
« Gepost op: juni 10, 2015, 19:56:47 pm »
As we speak zit de kleine Kiwi lekker in m'n nek te knarsen, heel gemoedelijk. Vandaag heeft hij ontdekt dat hij weer best goed kan vliegen, dus is helemaal trots en vloog bijna het fornuis op (OOPS, EVEN KOOI DICHT, over 5 minuutjes halen we je er weer uit), binnenkort weer even iets korter wieken.  :lol  :aga11:

Anyway, sinds het overlijden van Charlie vorige week, heb ik een klein beetje nagedacht over wat goed is voor Kiwi. We willen met de tijd wel een vriendje voor Kiwi erbij. Echter wil ik graag wat tips over wat ik het best kan kiezen.

Wat ik wil is namelijk:
Een mannetje erbij. Ik weet niet wat Kiwi is, zou het eventueel kunnen laten sexen, maar weet dat man-man en man-pop best okee opties zijn toch? Heb liever geen eitjes, maar mocht ik deze ineens zien, omdat Kiwi een pop blijkt, dan weet ik met behulp van dit forum wel wat ik kan doen hiermee. Pop-pop is grote kans op drama? (Uitzonderingen daargelaten).

Qua karakter twijfel ik dus. Kiwi is een bastaardje, waarschijnlijk van een Nigrigenis en een Fischeri.  Kiwi is heel speels (ook nog jong natuurlijk, 3 maandjes) en onderzoekt alles. Ik zou het leuk vinden als het nieuwe mannetje overeenkomsten in karakter heeft. Charlie was heel rustig en laidback (mannetje Roseicollis). Ik vind collies erg lief en zou bijvoorbeeld een gelige kleur wel leuk vinden, maarja.. is een Fischeri dan bijvoorbeeld niet meer geschikt? Voorspellen is altijd tricky maarja, wil graag jullie gedachtengang erover horen :)

« Laatst bewerkt op: juli 14, 2015, 11:30:40 am door Wilma »
••  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:   ••

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
Re:Een vriendje voor Kiwi
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2015, 12:54:10 pm »
Hoi Landa,

Ik heb momenteel twee jongen in de huiskamer (roseicollies). Allebei hebben ze geel. De ene is bont, de ander een lutino, dus geel met rode oogjes. Ze zijn nu 4 weken en worden nog goed gevoerd door paps en mams. Maar als ze straks zelfstandig zijn, mogen ze weg. Alleen naar een goed huisje, want ik ben al helemaal aan ze gehecht natuurlijk. Ik haal ze elke dag uit de kooi en zijn dus al helemaal aan mensen gewend. Ze zijn zoooooooo lief en zooooooo mooi!  :loving: Ik zal binnenkort eens kijken of ik foto's kan plaatsen van ze. Misschien heb je interesse?
Groetjes Bianca
Dexter & Puck

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2015, 18:41:26 pm »
Ohhh dat klinkt wel echt heel erg leuk! Heb zeker interesse, ook al zit ik nog in de oriλnteerfase... maar oeh ja.. Nog zo'n 4 tot 6 weekjes dus? Komt in principe heel goed uit. :)  :joepie:

Ga je ze laten sexen? Zou je dat eventueel willen doen? Ik wil dan ook gelijk wel aanbieden om het te betalen eventueel? Misschien moet ik Kiwi ook laten sexen.. ik durf alleen die veertjes er niet uit te trekken, maar misschien als ik ergens lees hoe ik dit het beste aan kan pakken ik er gewoon even de moed voor ga verzamelen.

Of zegt iemand, pop-pop moet ook goed komen en zo niet, lekker in twee kooien houden forever? :p Het gaat er juist om dat het vriendjes worden en ze elkaar bezig kunnen houden als ik er niet ben (en gewoon omdat het lovebirds zijn en geen mensen in vogellichaam :p)

Ben benieuwd naar foto's :)  :lief:
••  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:   ••

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2015, 19:06:31 pm »
Ja, dat duurt nog wel een week of 4 tot 6. Ik vind t prima om ze te laten sexen, maar ik denk niet dat dit nog vσσr onze vakantie gaat lukken. Nu zijn ook de borstveertjes volgens mij nog niet helemaal 'klaar' om geplukt te worden. Dat zal ik dan over een week of 3 kunnen doen, als we terug zijn.
Dat plukken valt overigens heel erg mee. Ik vond het bij Dexter ook erg eng en zielig, maar hij leek er niets van te voelen.
Zal ik je opzoeken op Facebook via Erwin? Dan kan ik alvast foto's naar je sturen. Is iets sneller gedaan dan via dit forum, dan kan ik t met m'n telefoon doen.
Groetjes Bianca
Dexter & Puck

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2015, 21:25:31 pm »
Ja goed! Ik voeg je wel even toe!
Ik las hier ergens dat Lutino's bekend staan om vaak vrouwtjes te zijn (niet altijd).
Ik zal Kiwi dan voor de zekerheid ook binnenkort sexen. :)
Praten we via fb wel even verder :)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2015, 21:26:26 pm »
De Roseicollis Lutino's zijn vaker popjes dan mannetjes, maar ik heb 2 prachtige, grote, stoere Lutino broertjes zitten, dus het kan wel ;)
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2015, 21:32:39 pm »
Toch maar even de foto's van mijn telefoon naar de laptop op mijnalbum.nl gezet, zodat ik m'n trots hier kan showen:

Dit is de lutino Pip, met de rode oogjes, samen met mama

Hier samen met mama Puck en een klein stukje van papa Dexter  :hugs:

Lutino Pip en bontje Mees samen en pap bemoeit zich er ook weer even mee

Hier kun je goed de kleurtjes van bontje Mees zien  :loving:

En hier krijgt bontje Mees een lekker hapje van liefhebbende paps  :hart:

Groetjes Bianca
Dexter & Puck

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2015, 21:36:19 pm »
 :cute: :cute: :cute:
ach.....wat een mooie ukkies  :loving:

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2015, 21:48:04 pm »
Wat zijn ze moooooi :heart:
Vooral het bontje stiekem  :lol Maar ogh, ik wil niet op uiterlijk focussen, elk diertje is mooi  :hart:
Houden we even contact?  :coolwink: 

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2015, 21:53:56 pm »
Ja mooi zijn ze heh? Ja, het bontje zie je ook niet zo heel vaak he? Maar inderdaad: alle beestjes zijn mooi  :loving:
Ik ben ook zo trots op pa en ma die zo goed voor hun kinders zorgen! Het is hier echt een gezellige boel. Ik kan blijven kijken naar het gezinnetje, al moet ik eigenlijk opdrachten maken en tentamens leren voor mijn opleiding  :fluiten:
Ja, is goed, doen we!  :jaja:
Groetjes Bianca
Dexter & Puck

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2015, 19:33:03 pm »
Charlie was ook een beetje bont, maar met geel erbij vind ik het dan minder erg. (Te veel op Charlie lijkend is misschien een beetje emotioneel). Maar ik vind het echt dotjes.  :hart:

Laat het wel weten zodra ik de uitslag van Kiwi heb.. dan maakt het in principe niks uit welke er bij komt !als het een man is! en hoef jij niet te sexen! Ik ga het van de week in orde maken :D

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2015, 10:36:46 am »
Spannend! Ik benieuwd naar de uitslag!
Groetjes Bianca
Dexter & Puck

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2015, 19:47:58 pm »
Heb het formulier klaar liggen. Morgen ga ik de veren regelen met behulp van Erwin hihi.  :zenuw: :lol

Ik ben Kiwi aan het 'overzetten' op pellets trouwens. Hoe voer jij paps en mams en hoe ben je van plan straks de ukkies ook te voeren? Ik weet niet zo goed hoe het gaat met ukkies, hoe lang ze gevoerd worden door de ouders enzo en of ze ook direct op pellets over kunnen. Ik geef trouwens nog gemengd zaadjes en pellets, denk dat ik dat blijf doen, maar dan wel meer pellets dan zaadjes uiteindelijk.

Dexter

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2015, 12:06:56 pm »
Sorry voor m'n late reactie: heb mezelf even gedwongen offline te gaan, moest schoolopdrachten inleveren en tentamen leren. Das nu lekker achter de rug.
Ik hoop dat pa en ma blijven voeren tot de kleintjes een week of 7 a 8 zijn. Ze worden morgen en donderdag 5 weken. Daarna zelfstandig leren eten.
Ze beginnen vaak met knabbelen aan trosgierst, dus daar heb ik een flinke voorraad van besteld bij pp, rood en geel. Verder bied ik zaad van pp en pellets aan. De bedoeling is inderdaad uiteindelijk meer pellets en zaad erbij.
Pa en ma krijgen dit ook.

Is t gelukt met de veertjes trekken?
Groetjes Bianca
Dexter & Puck

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2015, 18:10:55 pm »
Ja super! Want dan krijgt het kleintje hier straks hetzelfde en is hij/zij al een beetje gewend aan pellets.

Jep, piece of cake uiteindelijk! Vandaag op de post naar Spanje. Kostte maar 1,15 om te verzenden. Ben heeeel benieuwd :D Hoop stiekem dat het een man is natuurlijk, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Offline gaan is trouwens een goed plan. Net toevallig een boek gekocht over, ik quote maar even: 'shows you how to take back a little bit of peace, space and all-important calm.' Het boek heet ook 'Calm' :p Ik vond het er vooral heel mooi uitzien en ik heb weer wat te lezen in de metro haha.

Je tentamens al gehad dus? Altijd spannend en fijn als het achter de rug is inderdaad!