Auteur Topic: eerste eitjesjavascript:void(0);  (gelezen 3784 keer)

daya

• Gast
eerste eitjesjavascript:void(0);
« Gepost op: juni 13, 2015, 19:48:21 pm »
Hallo,
Vandaag heeft onze pop haar eerste eitje gelegd. Zat er ook wel aan te komen want ze was heel vals geworden en kwam al 3 dagen haar hok niet uit terwijl ze normaal samen met haar man door de kamer vliegen.

We hebben deze vogels overgenomen. Volgens de vorige eigenaar zijn het broer en zus. Klopt het dat de eieren dan niet bevrucht zijn?

Eigenlijk willen we geen jonkies, maar mocht het wel bevrucht zijn dan vinden we wel een mooie oplossing.

Wanneer kunnen we kijken of ze bevrucht zijn. Momenteel kunnen we niet bij de eieren, anders worden we aangevallen door haar. Wordt dit minder in de loop der tijd?
Door het schudden van de eieren zal bevruchte ei doodgaan toch. Wanneer is dit het beste om te doen wanneer we geen kleintjes willen?
Moeten we het voer aanpassen?

Groet,
Daya :sorry: :sorry:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:eerste eitjesjavascript:void(0);
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2015, 20:00:24 pm »
Welke voeding krijgt ze?

Schudden van eitjes is niet betrouwbaar, er zijn hier op het forum wel eens eitjes uitgekomen die geschud waren.
Ik heb nepeitjes in de dierenwinkel gekocht en vervang hiermee de echte eitjes. ( zo snel mogelijk na het leggen ).
Het beschermen van het nestje zal niet minder worden, dit is natuurlijk gedrag, dat hoort er bij.

Hoe het precies zit met broer en zus  :kweetnie: ik heb wel eens gelezen dat de eerste leg prima is, maar ook wel eens gelezen dat er inteelt problemen kunnen komen, wat de waarheid is; geen idee  :noidea2:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

daya

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2015, 10:22:19 am »
Ze krijgen nu Beaphar Xtra Vital en af en toe wat eivoer er extra doorheen. Het mannetje voed het popje maar soms gaat het popje ook zelf eten.

roodstaartaga

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2015, 11:31:08 am »
Mijn aga Johnnie is ook inteelt. Van de 3 eitjes was alleen hij uitgekomen. De andere 2 eitjes waren wel bevrucht en er zaten complete babies in, maar die zijn op het laaste moment toch dood gegaan. :schrikken: Verder is Johnnie heel gezond  :lol

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2015, 13:03:12 pm »
Ze krijgen nu Beaphar Xtra Vital en af en toe wat eivoer er extra doorheen. Het mannetje voed het popje maar soms gaat het popje ook zelf eten.

Dan zou ik de voeding zeker aanpassen, pelletvoeding en biologische ( dus schone, verse ) zaadmengsels.

Neem hier eens een kijkje als je wilt: www.parrotparadise.eu

Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!