Auteur Topic: Montana Madeira Double  (gelezen 3445 keer)

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
Montana Madeira Double
« Gepost op: september 28, 2015, 12:29:03 pm »
Dag allemaal,

Ik zit er al een tijd over na te denken toch andere kooien aan te schaffen. De mijne vind ik te klein, al kan het prima volgens mij hoor. Maar ik zou mijn vier monsters graag wat meer ruimte geven. Het zijn twee koppeltjes, die NIET in een kooi kunnen (logisch).

Nu had ik in mijn hoofd om zelf een kooi te maken, maar na wat navraag (bij Jolanda) en eigen speurwerk wordt dat misschien net zo duur (en in mijn geval, waarschijnlijk minder goed/mooi) dan wanneer ik toch een nieuwe kooi koop.

Nu zag ik overal natuurlijk de Montana Madeira I staan. Maar eigenlijk is dat nou niet veel groter dan wat ik nu heb. Bovendien moet ik er dan twee kopen. Daarmee kom ik (ongeveer) op hetzelfde bedrag als de Montana Madeira Double. Dit is een dubbele kooi, naast elkaar met een scheidingswand. Natuurlijk is die hier in de omgeving nergens in een winkel te vinden om even goed te kunnen bekijken :fluiten:

Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand op het forum deze kooi? Hoe bevalt deze? Hoe ziet de scheidingswand eruit? Ik weet namelijk niet of ze gaan pootjes bijten als ze bij elkaar kunnen. Dus het liefst eigenlijk een dubbele wand, misschien. Of zou dit niet nodig zijn? Verder vraag ik me dus af of dit inderdaad een geschikte kooi is voor aga's. De tralieafstand is goed, voor zover ik weet.

Hier de link naar de kooi. Heeft iemand toevallig ervaring met deze webshop ook? Die biedt hem het goedkoopst aan voor zover ik zie  :engel:

http://www.parrotshopnederland.nl/aanbiedingen/new-madeira-double-montana-parkietenkooi
Shady :aga11: en Peachy :aga10:  :hart:
Ziggy  :aga10: en Marley :aga14:  :hart:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re:Montana Madeira Double
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2015, 18:53:47 pm »
Volgens mij heeft Annick hem  :good:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2015, 09:12:02 am »
Ah oke! Dan wacht ik even af of zij misschien reageert :) Bedankt Janina  :hug:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2015, 20:07:03 pm »
Misschien kun je haar even een pb sturen als je snel een antwoord wil, ze is wegens privéomstandigheden even minder online  :flowers:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

annick

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • jefke
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2015, 21:42:38 pm »
 :rose: tja...lees dit nu pas  :rose:
de kooi is mij heel goed bevallen...het is idd een enkele scheidingswand...maar als ze wilden pootjes bijten...gaan ze snel een eindje uit zichzelf achteruit ..dus heb hier eigenlijk niet echt problemen mee gehad...in tegendeel...ze stonden hier steeds aan de scheidingswant, lekker gezellig met elkaar te kletsen  :lol
het enige nadeel vond ik...nogal onhandig om ze in je eentje even buiten te zetten ...doordat ze best lang is
voor de rest helemaal niets op aan te merken  :buig:

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2015, 09:56:50 am »
Bedankt voor je reactie Annick! Fijn om te horen dat de kooi jou bevalt. Ik denk dat dit hem inderdaad gaat worden. Maar even goed gaan sparen, hihi. En idd, voor het buiten zetten (en wellicht mee op vakantie gaan e.d.) houd ik gewoon de oude kooien, die zijn niet zo groot en makkelijk te verplaatsen ;)

Waarschijnlijk zijn mijn monsters ook wel slim genoeg om de pootjes snel weg te trekken als er een terrorvogeltje aan de ene kant zit haha, dus dat moet dan wel goed komen.

Bedankt :D  :hug:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2015, 19:51:13 pm »
Montanakooien zijn wel altijd mooi  :jaja:

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
« Reactie #7 Gepost op: oktober 08, 2015, 23:02:13 pm »
Jaa de voerbakjes en sluitingen van Montana kooien spreekt mij zo aan  :applaus:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2015, 21:17:37 pm »
Ja, die zijn super  :good:
Hoe lang sparen?  :lol

PaulaaP

• Klein eigenwijsje
  • Shady en Peachy
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2015, 15:33:22 pm »
Ik hoop niet zo lang. Krijg binnenkort als het goed is geld terug van de huurtoeslag van de belastingdienst. Maar moet maar even kijken of het dan gaat lukken. Mijn lieve papa wilde ook wel 50 euro doneren voor de nieuwe kooi :D Dus dat scheelt alweer wat.. Moet maar even kijken of het gaat lukken binnenkort  :fluiten: Liefst zo snel mogelijk natuurlijk :D
En als het toch niet lukt met de teruggave van de belastingdienst, dan wordt het elke keer geld in een potje stoppen. Dus dat gaat wel wat langer duren :(

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2015, 20:16:29 pm »
Je hebt in ieder geval iets in het verschiet, moet je maar denken.  :lol