Auteur Topic: Belletjes  (gelezen 1081 keer)

Anne

• Klein eigenwijsje
Belletjes
« Gepost op: maart 20, 2016, 14:15:05 pm »
Kiwi is de laatste tijd heel erg agressief naar belletjes. Hij zit dan te schreeuwen en het belletje aan te vallen. Is het een goed idee om alle belletjes uit zijn kooi te halen of kan het geen kwaad? :kweetnie:
Ik heb ook veel moeite om Kiwi terug in zijn kooi te zetten. Hij weigert van mijn arm af te gaan, zelfs als mijn arm omdraai blijft hij hangen aan mijn arm... Vroeger ging hij zo makkelijk in zijn kooi, maar nu wil hij niets anders meer dan buiten zijn kooi zijn. (En bij voorkeur als we even niet kijken papier en planten slopen/eten.) Hebben jullie misschien tips om het makkelijker in zijn kooi te krijgen?
Kiwi :aga16:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Belletjes
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2016, 14:48:48 pm »
Dit klinkt als mijn Effie  :lol  ook zeer agressief met belletjes. Lekker laten gaan en wellicht een RVS bel overwegen, dit materiaal is veel veiliger.
Ook in de kooi zetten is met haar lastig, zij wil alleen maar uit de kooi zijn. Ik gebruik een opstapstok  :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Anne

• Klein eigenwijsje
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2016, 15:12:53 pm »
Fijn dat ik niet de belletjes weg hoef te halen. Ik ga het straks proberen met een opstapstok. :thanks:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2016, 15:20:43 pm »
Als je de belletjes weghaalt, vindt ze wel weer iets anders om agressief op te worden.  :hehe:
En een lege kooi is ook niet de bedoeling.

Ik kan haar met een opstapstok makkelijker van me afhalen zonder steeds gebeten te worden. Je moet er even handigheid in krijgen.  :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Vanilla

• Gekke kip
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2016, 17:36:30 pm »
Dat met die belletjes deed mijn Kiwi ook altijd. Het leek voor hem een soort van afreageren. Hij deed het ook altijd als hij iets eng of spannend vond. Ik denk dat het juist wel goed is dat ze zich kunnen afreageren als dat nodig is :jaja: Dat afstappen los ik altijd op door de vogel langs de tralies 'af te vegen' door mijn arm langs de tralies te halen van boven naar beneden. Niet al te letterlijk hoor, maar het is een beetje lastig uit te leggen  :lol Ze klimmen bij mij als een soort van reflex er dan in.

Anne

• Klein eigenwijsje
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2016, 18:18:46 pm »
Vanilla, ik begrijp wat je bedoelt. Ik probeer iets dergelijks ook soms, maar Kiwi is erg snel :evenspieken:
Ik zal het proberen.

Anne

• Klein eigenwijsje
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2016, 17:17:04 pm »
Het ging vandaag heel goed met een stok. Kiwi ging er zonder al te veel moeite in :wiehaa:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2016, 18:55:17 pm »
Nou, dat is heel fijn  :wiehaa: