Auteur Topic: hoe belangrijk is een kooi?  (gelezen 530 keer)

Dean

• Donzig vogeltje
  • **
hoe belangrijk is een kooi?
« Gepost op: september 24, 2016, 23:55:55 pm »
Hallo Allemaal,

Ik heb een ruime kooi voor mijn halsbandparkiet en een speelboom. Voorheen hing er ookwel speelgoed in de kooi, maar ik merkte dat crocky daar niet naar omkeek, en alleen oog had voor het speelgoed die in zijn boom hing. toen wisselde ik alle speeltjes om, maar nogsteeds geen omkijken naarvhet speelgoed in zijn kooi. Crocky is nu 5 maanden, en gaat alleen snachts zijn kooi in. Hy zit/eet/slaapt en speelt in zijn boom, en kijkt niet om naar zijn kooi. Savonds om 9 uur moet ik hem echt arresteren en in zijn kooi zetten, en zolang ik er geen kleed overheen doe blijft hij aan de tralies hangen. en 6 uur in de ochtend gaat hij er weer uit.

Nou is mijn vraag eigenlijk; kan ik zijn kooi helemaal wegdoen? Of Evt een reiskooitje misschien. Kan een vogel zonder kooi? Zou het gedragsproblemen kunnen opleveren of iets in die richting?.   :kweetnie:
:edelman:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: hoe belangrijk is een kooi?
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2016, 08:56:10 am »
Je bedoelt dat hij dan ook op de boom gaat zitten als je niet thuis bent?
Raya zit ook het liefst op haar boom, maar als ik weg ben en met slapen zit ze in de kooi. Dadelijk vreet ze mijn hele huis kaal als ik er niet ben, of gaat bij de aga's op hun kooien zitten en dan worden die helemaal gek  :laughing:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!