Auteur Topic: Zeoliet  (gelezen 374 keer)

Vanilla

• Gekke kip
Zeoliet
« Gepost op: december 01, 2016, 11:10:25 am »
Heeft iemand hier ervaring met de bodembedekking zeoliet? Ik heb het aangeschaft op advies van de Baronie, omdat er een stuk minder snel schimmels en bacteriën in zouden groeien dan in houtsnippers. Ze zeiden dat een hoop mensen er goede ervaringen mee hebben, maar op het forum is er weinig over te vinden. Ik heb nu dus een zak, maar ik ben wat huiverig. Net las ik dat het verstoppingen kan veroorzaken als ze het opeten. Je weet maar nooit wat ze bedenken natuurlijk... :kweetnie: Verder kunnen ze er ook minder mee spelen dan met houtsnippers, en dat vind ik ook een nadeel. Iemand hier die er meer ervaring mee heeft?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Zeoliet
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2016, 11:17:52 am »
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Vanilla

• Gekke kip
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2016, 14:45:24 pm »
Ik had het gelezen ja, dat stuk over dat verstopt zitten als ze het eten baarde me zorgen. Het schijnt ook enorm stoffig te zijn. Ik had een zak met 'small' stukjes, maar ik ga het toch maar niet gebruiken. Straks heb ik letterlijk een soort uitgebarsten vulkaan in m'n woonkamer ;D Misschien dat ik het nog probeer als ik aan een zak met large stukjes kan komen en er positieve ervaringen mee zijn. Alles bij elkaar opgeteld zie ik het niet zo zitten...

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2016, 15:03:21 pm »
Ik snap je gevoel, ik ga dat ook niet geven ;)
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!