Auteur Topic: nestkastje opgehangen  (gelezen 2126 keer)

Joepy

• Bijtgrage aga
Re: nestkastje opgehangen
« Reactie #30 Gepost op: februari 27, 2017, 13:40:28 pm »
 :ikduim: :zenuw:

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #31 Gepost op: maart 06, 2017, 12:52:31 pm »
Er wordt druk gebroed. Een van de eitjes lag van het weekend wat ondergegraven in de bodembedekking van de nestkast.
Het eitje is weer uitgegraven gelukkig.
Ik bedenk me net dat als ik de eventuele jongen ga ringen en wil controleren dat het nestje dan ook uit de kooi gehaald/verplaatst moet worden om er goed bij te kunnen en de jongen te kunnen zien. Hij hangt vrij onhandig.
Lijkt me dan beter om het kastje nu te verplaatsen nu er nog geen jongen zijn,dan wanneer de jongen er zijn en de pop mogelijk het nestje verstoot.
De vogels zijn tam en hebben niet al te veel stress als ik in het kastje wil kijken.Bibi verdedigd het nest wel heel fel.
Eigenlijk had het kastje aan de buitenkant moeten hangen,maar dat is bij deze kooi niet mogelijk zonder dat we het kastje aanpassen.
Ik denk erover om het nestkastje op de bodem op het bodemrooster vlak bij het deurtje van de kooi te zetten.zo kan ik nog wel de bodem verschonen zonder het kastje steeds te moeten verplaatsen.
Is dit een goed idee?of zouden jullie het gaan laten?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #32 Gepost op: maart 06, 2017, 18:52:29 pm »
Je kan het verplaatsen proberen en goed in de gaten houden wat ze dan gaan doen. Als ze niet terug gaan om te broeden, dan zou ik toch weer op de oude plaats neerzetten.  :kweetnie:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #33 Gepost op: maart 06, 2017, 18:55:36 pm »
lastig he. weet ook niet zo goed waar ik m dan het beste neer kan zetten zodat je er wel goed bij kan en zicht op heb. hij zou voor het mooie aan de buitenkant van de kooi moeten hangen, maar dat gaat niet.
de openingen bij de kleine deurtjes zijn voorzien van lipje waar de sluiting in valt, dus als je het deurtje openzet dan kan je daar nog geen nestkastje voor de opening plaatsen.

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #34 Gepost op: maart 08, 2017, 19:31:38 pm »
ik heb besloten het maar met rust te laten. misschien komen de eitjes niet eens uit en maak ik me druk om niks, en ander is het maar niet anders en moeten we er even het beste van maken.

ik heb trouwens gelezen dat als eitjes mooi wit zijn dat ze dan bevrucht zijn. ik heb 2 witte eitjes en 3 eitjes die wat minder wit zijn. ik wacht in spanning af.

ik heb trouwens nog probiotica in huis, ik vroeg me af of dat tijdens het broeden/als er jongen zijn gegeven mag worden?

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #35 Gepost op: maart 08, 2017, 19:46:58 pm »
Ik weet wel dat er bij het laatste nestje bij ons 3 witgrijzige eitjes waren en 1 witte. De witte was onbevrucht. Dit was na 3,5 weken broeden zonder uitgekomen te zijn.

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: maart 08, 2017, 19:56:14 pm »

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #37 Gepost op: maart 12, 2017, 08:30:15 am »
er wordt nog steeds druk gebroed. Indien er iets bevrucht is dan zou dat deze week moeten blijken.
er liggen heel veel veren van Billy in het kastje. geen idee waarom, maar hij lijkt wat staartveren te verliezen. groeit gelukkig wel weer aan.

vind het wel heel moeilijk hoor, wat te doen met de kuikens. zou hun eerste kuiken graag houden, maar forpussen zijn zo jaloers naar elkaar en hun partner dat het denk ik geen doen wordt om meer dan 2 forpussen in huis te houden. gevoelsmatig zeg ik houden, maar mijn verstand zegt niet doen.
ook praktisch gezien is het niet handig. Bibi en Billy hebben nu een mooie grote kooi. zouden we 1 of 2 kuikens houden dan moet de grote kooi plaats maken voor meerdere kleinere kooien.

ik had gedroomd dat er een kuikentje was, vanmorgen dus meteen gekeken, maar nog niks. het zou vanaf vandaag kunnen komen. foto van vanmorgen:

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #38 Gepost op: maart 12, 2017, 13:14:27 pm »
Broedt ze wel? Omdat ze er naast liggen met zijn 2en? Moeilijk he?

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #39 Gepost op: maart 12, 2017, 14:06:51 pm »
ja ze broed heel goed. ze gaat er alleen af als hij haar komt voeren of wanneer ik in het kastje ga kijken.

Rocco

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #40 Gepost op: maart 12, 2017, 16:07:54 pm »
Volgensmij zijn bevruchte eitjes juist niet helemaal wit. Helemaal witte zijn onbevrucht, met groene gloed rot en met rozige gloed bevrucht. Zo heb ik het geleerd en zelf ook ervaren.
Wel super leuk als er kleintjes uit komen! Succes!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #41 Gepost op: maart 15, 2017, 18:16:46 pm »
Vanaaf vandaag kunnen de eitjes uitkomen.1 eitje heeft een barst sinds vanochtend.zou er wat komen? Hoe lang duurt het uitkomen?

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #42 Gepost op: maart 15, 2017, 19:15:03 pm »
net weer gekeken. het eitje is doormidden, het is leeg, er zit enkel wat gedroogde dooier in.
heb het er uit gehaald en weggegooid. nog 4 eitjes te gaan.

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #43 Gepost op: maart 15, 2017, 19:24:24 pm »
Oh dat is jammer. Hoplijk volgende beter.

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #44 Gepost op: maart 17, 2017, 15:23:06 pm »
Ze is na het leggen van het 4de eitje echt goed gaan broeden.dit was afgelopen woensdag 21 dagen geleden gelegd. Eitje 5 zou dan vandaag uit moeten komen als ie bevrucht is. Hoe lang moet ik het aankijken? Kan de broedtijd uitlopen door omstandigheden? Ik wil anders zaterdag of zondag het nestkastje verwijderen, of moet ik het langer aankijken?