Auteur Topic: Mijn kooi in opbouw. Beetje hulp?  (gelezen 1187 keer)

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
Re: Mijn kooi in opbouw. Beetje hulp?
« Reactie #30 Gepost op: mei 19, 2017, 13:03:18 pm »
:)

Ja, ik moet nog kiezen :D Sowieso dwergpapegaaien. Maar welke? Ik heb een overaanbod. Ik kan er zo meteen gaan uitkiezen, maar ik wil het niet overhaasten. Eens gekocht en in de kooi moet ik een week van de kooi afblijven. Daarom neem ik nog een beetje de tijd.

Qua voeding heb ik al het een en ander gelezen. Ik heb gelezen dat je beter begint met de voeding die de teler gebruikte en zo systematisch overstappen. Fruit en groenten zullen ze ook krijgen. Een gekookt eitje met schel mag ook heb ik begrepen?

Kriebels alom om te starten :)
God is a birdlover

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #31 Gepost op: mei 19, 2017, 17:45:32 pm »
Ja, voeding moet je ook even goed over nadenken. Dat wat je in dierenwinkels koopt is niet toereikend.
Heb je nog een andere schommel besteld?

Dat bruggetje is gaaf, vinden ze leuk  :lol
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #32 Gepost op: mei 19, 2017, 17:55:19 pm »
Ja, voeding moet je ook even goed over nadenken. Dat wat je in dierenwinkels koopt is niet toereikend.
Heb je nog een andere schommel besteld?

Dat bruggetje is gaaf, vinden ze leuk  :lol

:)

Ik heb overwogen nog zo'n bruggetje te kopen en die dan in de hoogte op te hangen aan hun slaaphutje. De slaaphut is maar een tijdelijke oplossing tot mijn bestelling wordt geleverd.

Ik heb speeltouwtjes besteld, een basketring met bal, een puzzel, slaaptent, ... Veel uitgegeven :oops:
Ja een tweede schommel komt er ook nog. De bedoeling is regelmatig speelgoed af te wisselen.

Qua voeding ga ik overstappen naar pellets, beaphare care? 2x per week een mespuntje mineralen aan toevoegen. Dat las ik van jou ;). Die pellets ga ik draaien onder hun vorige voeding en hun vorige voeding steeds meer afbouwen.  's Avonds een potje zaden. Maar welke?

Als ik geld uitspaar morgen/overmorgen bij de aankoop van de papegaaien, ga ik een extra creatieve voederbak kopen. Waar ze aan moeten draaien alvorens het voedsel eruit komt.
God is a birdlover

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #33 Gepost op: mei 19, 2017, 18:08:59 pm »
Wat ben je heerlijk bezig, wat goed!  :dance2:

Waar kan jij zoveel aga's kiezen? Ga je naar de kweker of dierenwinkel, of ken je mensen met thuisnestjes?
••  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:   ••

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #34 Gepost op: mei 19, 2017, 18:18:02 pm »
Wat ben je heerlijk bezig, wat goed!  :dance2:

Waar kan jij zoveel aga's kiezen? Ga je naar de kweker of dierenwinkel, of ken je mensen met thuisnestjes?

Ik heb de keuze tussen een dierenwinkel, enkele broodfokkers en dan een echte liefhebber die het als hobby doet. 
Die liefhebber heeft echt hele mooie aga's en ik betaal daar maar 20 euro voor 2 aga's. Ik mag haar ook altijd bellen met vragen en ze gaat ze gratis kortwieken voor me. Ze heeft de "know-how" en zal maar zoveel knippen dat de vogel nog veilig kan landen.
God is a birdlover

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #35 Gepost op: mei 19, 2017, 19:15:47 pm »
Dan lijkt mij de keuze duidelijk? Heb je die aga's al gezien? En zijn het roseicollies, fischeri's of personata's of nog weer anderen?
Ik sluit me aan bij Landa, je bent goed bezig!

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: mei 19, 2017, 19:25:12 pm »
Kies niet voor broodfok, hoe zielig het ook is!!

En ja, je doet zeker je best! :shine:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #37 Gepost op: mei 19, 2017, 19:26:54 pm »
Dank je :)

Dit zijn die van 20 euro per 2:

Maar ik weet niet welke dat zijn.
God is a birdlover

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #38 Gepost op: mei 19, 2017, 19:53:18 pm »
Roseicollis. Mooie kleuren. Wel kleurmutaties denk ik, maar prachtig.

Zou ook lekker bij haar gaan.
••  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:   ••

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #39 Gepost op: mei 19, 2017, 20:58:42 pm »
Roseicollis it is :)

Dochterlief heeft al correcties aangebracht.

God is a birdlover

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #40 Gepost op: mei 20, 2017, 21:04:46 pm »
Hun vogelhutje is te klein. Dat ga ik dus vervangen met een groter zodat ze samen kunnen slapen.
Nu zit er eentje in, en eentje op. Ik kan me best inbeelden dat die erop niet goed zal slapen.
Tupperware potje vullen met stro en op de bodem leggen?
God is a birdlover

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #41 Gepost op: mei 20, 2017, 21:51:17 pm »
Nee hoor, gewoon laten. Mijn aga's slapen in een nachthok op houtsnippers en papier en ander nestmateriaal of op een touw of bovenop een Drokkie (stoffen hutje, super tof en niet duur) of in een Drokkie of op een stokje...

En wellicht willen ze niet samen slapen, dat doen Snowy en Willy ook niet. Terwijl ze wel echt een setje zijn  :hart:

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #42 Gepost op: mei 20, 2017, 22:28:02 pm »
Nou ik vind het toch een beetje zielig, die ene ligt daar zacht op stro en de andere mag er bovenop slapen.
Morgen zondag en dan zijn de winkels hier gesloten. :(
Ik heb nog een stoffen slaaphutje op komst, maar een maand levertijd :s

Ik denk wel dat ze samen willen slapen, maar er gewoon geen plaats is. Elk een hutje zal beter zijn denk ik.
God is a birdlover

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #43 Gepost op: mei 20, 2017, 22:37:05 pm »
Wat een lange wachttijd, jammer ook. Maar je hebt gelijk, jij ziet je vogeltjes, doe wat goed voelt. Ik wilde alleen aangeven dat niet alle paren samen slapen, dat er uitzonderingen zijn.

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #44 Gepost op: mei 20, 2017, 22:57:59 pm »
Ja komt van buitenland. Maar spotgoedkoop.
Wish.com  en zoeken op "parrot".
Speelgoed dat normaal 30 euro kost kan je daar voor enkele euro's krijgen.

Ze willen misschien niet samen slapen, maar gaan wel dichtbij elkaar. Ik denk dat als ze de ruimte hadden het wel zouden doen. Dan gaan we daar maar voor zorgen :)
God is a birdlover