Auteur Topic: Jonge Fischeris te koop aangeboden  (gelezen 786 keer)

Joepy

• Bijtgrage aga
Jonge Fischeris te koop aangeboden
« Gepost op: mei 19, 2017, 21:00:30 pm »
Wij hebben 3 jonge Fischeris die op zoek zijn naar een goed nieuw huis. Ze zijn niet handtam en ook nog niet gewiekt. Wel is DNA bepaald en in elk geval zit er 1 vrouwtje en 1 mannetje bij die we verkopen. Het geslacht van de 3e weten we als we weten welke vogels we zelf houden.
Ken je of ben je iemand die een jonge Fischeri wil kopen dan hoor ik dat graag!!
In het topic van Willy en Snowy kan je al wat foto's zien en zodra het ons lukt zullen we foto's plaatsen van de vogels die in de verkoop gaan.

Elskie

• Bijtgrage aga
Re: Jonge Fischeris te koop aangeboden
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2017, 21:58:31 pm »
Heb je ze niet handtam kunnen krijgen? Valt ook niet mee denk ik in het begin. Hopelijk krijgen ze snel een nieuw huisje.

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2017, 22:18:06 pm »
Nee, nog niet gelukt helaas. We willen ze (als het lukt om een afspraak te maken) volgende week vrijdag laten kortwieken en dan hopen we ze wel handtam te krijgen met alle tips die op dit forum staan.

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2017, 22:22:08 pm »
Misschien heb je hier wat aan? Die methode ga ik proberen.
https://www.youtube.com/watch?v=xDejwBKj7AI
Handtam in 5 dagen.
God is a birdlover

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2017, 22:57:11 pm »
Gaat dat werken in 5 dagen?

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2017, 22:58:59 pm »
Hopelijk wel :D Ik ga de vogels een week rust geven en dan aan de training beginnen.
Ik zal daar een eigen topic over aanmaken dan en mijn ervaringen delen.
God is a birdlover

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2017, 23:07:05 pm »
Hopelijk wel :D Ik ga de vogels een week rust geven en dan aan de training beginnen.
Ik zal daar een eigen topic over aanmaken dan en mijn ervaringen delen.

Laat dit soort ideeŽn toch los....handtam maken in 5 dagen, serieus? Je krijgt dieren, geen robots....
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2017, 23:59:39 pm »
Ja daar ben ik me bewust van. Ik hoop vijf dagen, maar zal dat niet forceren. Niet overhaasten en alles op de vogel zijn/haar tijd.
De band is voor mij belangrijker dan dat ie veel kunstjes kan.
God is a birdlover

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2017, 08:27:29 am »
Zal het filmpje vanmiddag eens met geluid kijken... Zonder geluid zie ik een handtam vogeltje dat meewerkt aan een filmpje over het handtam maken van een vogeltje ;D

Rakker

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2017, 09:16:52 am »
Probleem is ook, iedereen op het internet spreekt elkaar wel tegen. Lees je A dan zegt ie dat je de (gekortwiekte) vogel moet pakken en buiten de kooi tam moet maken. Dan lees je B en die zegt het tegenovergestelde.
Dan belanden we op youtube en zien we films met succesvolle resultaten.

Wellicht leidt er meer dan ťťn weg naar Rome? :)
God is a birdlover

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2017, 10:36:40 am »
Ik zeg altijd: kijk hoe je vogel is ;)
Er zijn geen toverformules....
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2017, 21:46:43 pm »
Dit zijn de 4 Ukkies die we willen verkopen:

Geboren op 30-03-2017: Uk 4, een vrouwtje. Qua uiterlijk heeft ze wat weg van Uk 2 alleen heeft zij een witte buik en Uk 2 een licht blauwe. Ze is wel een echt fischeri vrouwtje, dus pittig maar ze komt nu nog niet zo goed uit de verf doordat er een dominanter vrouwtje is. Ze is al druk aan het fruttelen met papiertjes en houtjes en graven in de beukensnippers is ook erg leuk. Kroelen met Uk 2 vindt ze heerlijk.

De vogel links is Uk 1, een vrouwtje, geboren op 24-03-2017. Zij heeft de lichtste kleuren van allemaal en lijkt een beetje gemÍleerd, dus niet egaal van kleur. Het is een echte fischeri dame, erg fel, pootje bijten is favoriet en als zij in het hok zit mag niemand anders erbij. Graven als een hamster kan ze goed en knagen aan hout is ook fijn om te doen. Kroelen is ook heel fijn en dan vooral met het mannetje Uk 3, geboren op 27-03-2017. Hij zit rechts op de foto en is de enige met een donkere kop en donkere pootjes. Tot nu toe lijkt hij de rustigste van het stel. Eten is een belangrijke en lekkere bezigheid. Hij is nieuwsgierig en speelt ook met belletjes en balletjes en sliertjes.

En tenslotte, geboren op 25-03-2017, Uk 2, ons oudste mannetje. Zoals gezegd qua kleur lijkt hij op Uk 4 alleen heeft hij een lichtblauwe buik in plaats van wit. Uk 2 houdt ook van spelen met belletjes en balletjes. Hij is wat feller dan Uk 3 en kan ook een van de Ukken wegjagen als hij die niet in de buurt wil hebben. Ook hij is wel nieuwsgierig en hij vloog als eerste.

De Ukken hebben allemaal een flexibele gekleurde ring om die er ook heel makkelijk weer af kan. Bij allemaal hebben we DNA laten testen (bij Gendika) en er is een certificaat van. Ze zijn niet getest op andere ziekten. In overleg en op eigen (gedeelde) kosten is dat wel mogelijk om te laten doen voor aanschaf van de vogel.

De vogels zijn allemaal meer dan 8 weken oud en kunnen per direct weg. Wij wonen in de omgeving van Utrecht.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2017, 21:48:20 pm »
Zodra ik weer achter de pc zit, ga ik een mail rondsturen. Stuur me gerust een herinnering als dat te lang duurt

Joepy

• Bijtgrage aga
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2017, 21:51:54 pm »
Super, dank je wel!! :flowers:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: juni 03, 2017, 21:26:03 pm »
Ik heb een mailtje rondgestuurd voor je :jaja: