Auteur Topic: arabische gom  (gelezen 535 keer)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: arabische gom
« Reactie #15 Gepost op: juli 01, 2017, 20:15:10 pm »
Het ziet er apart uit  :lol
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #16 Gepost op: juli 02, 2017, 07:45:22 am »
ze zijn nu helemaal droog en voelen op zich stevig aan.
als ik er in knijp zijn ze nog wel kneedbaar. hoort dat zo? zijn ze veilig om te geven zo, of horen ze echt knetterhard te zijn?

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #17 Gepost op: juli 02, 2017, 07:52:32 am »
Nee, het hoort steenhard te zijn

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: juli 02, 2017, 09:49:50 am »
aai. dat is balen. ik kon de balletjes nog wat uit elkaar trekken en van binnen waren ze nog wat kleverig.
de balletjes dus maar wat kleiner gemaakt en ze liggen nu buiten de koelkast om te drogen.
heb nog een partij gemaakt zonder pellets, echt nauwelijks water toegevoegd en het was zo dik dat ik het net door kon roeren. lekker wat zaadjes erdoorheen en ook deze liggen nu uit te harden buiten de koelkast.
mochten ze niet helemaal hard worden dan kan ik ze denk ik niet geven he? dan is het te plakkerig ben ik bang....

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #19 Gepost op: juli 02, 2017, 13:13:30 pm »
Plakkerig of nat...daar hebben ze een hekel aan bij mij.

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #20 Gepost op: juli 02, 2017, 13:49:26 pm »
Dat je net kunt roeren is het nog te dun, het gaat eindeloos duren totdat het uitgedroogd is. Ik maak het kneedbaar, dat het genoeg plakkerig is om "kotletjes" van te vormen en na paar uur op keukenpapier, als het oppervlakte wat droger is, maak ik gaatje in het midden (donuts) zodat ik een touwtje erdoorheen kan doen. Het gat moet best wel groot zijn. Kotletjes doe ik ook door losse zaadjes zodat het oppervlakte niet meer plakkerig is en het ook aantrekkelijker is.
Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #21 Gepost op: juli 02, 2017, 13:59:04 pm »
Donuts

Halve kokos van midden gesmeerd met zaadjes + arabische gom (merendeel al eruitgesloopt)

Landa

• Bijtgrage aga
« Reactie #22 Gepost op: juli 04, 2017, 12:06:14 pm »
Dan gebruiken wij allebei nog iets te veel water. Terwijl het voelt als 1 kleine druppel haha.
Zien er goed uit bij jou, Akki!
  Fly in peace lieve Kiwi (Feb '15 - April '17) :aga11: :hartje: Lychee (Mei '15) :aga17:  

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #23 Gepost op: juli 04, 2017, 12:58:23 pm »
Ze werden maar niet droog/hard dus heb ze uiteindelijk zondag 20min in de oven gedaan op 180 graden. Toen waren ze perfekt.