Auteur Topic: Slaaptentjes  (gelezen 110 keer)

Pierlala

• Donzig vogeltje
  • **
Slaaptentjes
« Gepost op: augustus 10, 2017, 12:48:05 pm »
Mijn aga's gebruiken nu een kokosnoot per koppel, maar dat is best lastig schoon te maken. De kokosnoten hebben ook nog een trappetje wat ik diagonaal heb uitgestrekt en met een klein tie-ripje heb vastgezet aan de tralies, zodat het dus een soort loopbrugje word. Maar ze steken elke keer hun kontje naar buiten oom te poepen, dus je kan vast al raden hoe die brug eruit ziet na 2 dagen... :sick:

Ik zit dus te denken om over te gaan op slaapzakjes en heb dus een paar vragen.

1. Hoe bevallen de zakjes?
2. Welke zak is beter, eentje die open is aan beide kanten of gewoon met één opening (dus een soort holletje)?
3. Zal ik voor elke vogel (4 dus) een apart zakje kopen? Of één zakje per koppel?
4. Poepen de vogels ook in de zakjes en zijn deze makkelijk schoon te maken?

Voor mij is het echt of slaapzak of kokosnootje zonder brugje, ook al ziet het er zo leuk uit!

« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2017, 13:05:14 pm door Pierlala »
:aga18: Fons (Stuntvliegtuigje) || :aga18: Arnold (Helikoptertje aka de Kolibri) || :aga15: Sjors (De baas!) || :aga21: Anton "Ton" (Mopperkontje)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Slaaptentjes
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:57:23 pm »
www.drokkies.nl maakt ( voor mij dan :hehe: ) de leukste   :hart:
Hier zijn de tentjes en tunneltjes groot favoriet.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

akki

• Bijtgrage aga
Re: Slaaptentjes
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2017, 12:57:52 pm »
Ik heb een slaapzakje per koppel - ze slappen toch samen :). Ik heb deze https://www.avonturiashop.nl/snuggle-sack-medium-large.html?search_query=snuggle+sack&results=3
Veel mensen hier hebben tentjes van drokkies :)
Die van drokkies en zakken zijn wasbaar, ze gaan een keer in paar weken met de kooihoes in de wasmachine bij ons. Vogels poepen binnen niet, ze zouden het nestje schoon zeg maar. Wat wel gebeurt bij mij is dar Junior niet naar binnen mag van madam, en hij blijft bovenop zitten. Dan is de achterkant van de zak natuurlijk wel vies.

Bij mij is tentje in de kooi echt een uitzondering, op dit moment hebben ze het wel (reis, verhuizing, nieuwe kooi, nieuw huis). Over paar weekjes als Didi is uitgebroed, gaat de zak weg. Anders blijft ze leggen en nestjes bouwen.
Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/