Auteur Topic: Strong Papegaaienkooi Helios  (gelezen 131 keer)

Duimelijntje

• Gekke kip
  • <3
Strong Papegaaienkooi Helios
« Gepost op: augustus 11, 2017, 16:31:17 pm »
Hallo iedereen,

Mijn aagje woont nu in een geleende en veels te kleine kooi die tegen alle gezondheidsvoorschriften ingaan. Ik wil zsm een nieuwe kooi bestellen, het liefst vandaag, want dan heb ik hem gauw binnen.

Nu moet ik zeggen dat ik niet zo een fan ben van de Montana kooien.
Mijn oude aagje had de Gaia kooi van Strong, waar ik goede ervaringen mee had op één dingetje na:

Baby bleef een keer vast met zn hoofdje in opening van het bakje en de houder.
Gelukkig was ik erbij en heb ik hem toen los gekregen, ik heb dat toen opgelost door de opening op te vullen met sjaaltjes die hij mocht slopen. Maar je kan begrijpen dat ik nu de overbezorgde moeder speel en dit niet nog een keer wil voor mn nieuwe aagje.

Nu heb ik mijn oog op een andere kooi, de Helios (ook van Strong).
Die heeft gelukkig geen enge openingen bij de bakjes, wel viel mijn oog viel op dit:

Is dit nu niet gevaarlijk met de openingen tussen de rand en het bakje? Ik heb trouwens geen enkele crea knobbel of ervaring met plexiglas. Of maak ik me nu te druk en is deze kooi prima?

De maten zijn trouwens:

Met opvangrand : 69 cm. 69 cm. 144 cm.
Zonder opvangrand : 46 cm. 46 cm. 144 cm.
Leefruimte : 46 cm. 46 cm. 70 cm.
Traliedikte : 3 mm.
Tralieafstand : 13 mm.
Gewicht : 23 kg

Dit is pas de 2e keer dat ik een kooitje koop, dus alle tips zijn welkom.
;aga-ros-g;- Baby :wub: - ;aga-ros-g;

Duimelijntje

• Gekke kip
  • <3
Re: Strong Papegaaienkooi Helios
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2017, 17:58:21 pm »
Update:

Ik heb de Helios kooi nog eens goed bekeken en daar zitten ook openingen bij de bakjes  :lol
Volgens mij ontkom ik daar niet aan. Nu heeft de Gaia kooi geen openingen aan de onderkant dus ik ga toch maar voor het oude vertrouwde.

Net opnieuw de Gaia van Strong besteld. Ik kan niet wachten tot'ie binnen is. Volgens mij had ik al eerder foto's geplaatst toen ik de kooi voor het eerst had & monteerde voor Baby. Pa had het voor een belachelijk lage prijs verkocht, wel aan een lief gaaitje dus dan vind ik het weer minder erg.

Maar goed, Rio (!!) zo heb ik heb hem genoemd (als het een 'zij' is verander ik het naar Ria :lol ) heeft binnenkort weer een mooi onderkomen! YIPPY. YAAAAS.  :wiehaa:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2017, 20:46:00 pm »
Ik heb als logeerkooi de Madeira van Montana, nog nooit problemen mee gehad  :noidea2:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Duimelijntje

• Gekke kip
  • <3
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2017, 21:27:54 pm »
@Janina

Ik denk ook niet dat er problemen mee zullen komen. Montana's zijn goede kooien.
Ik vind ze gewoon niet zo mooi. :drama:
Ik vind de Strong kooien mooier, alhoewel ze wel een beetje op elkaar lijken. 

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2017, 12:02:04 pm »
Dat is een kwestie van smaak :jaja:
Ik hou van Montana ;)

Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!