Auteur Topic: Ruimere kooi?  (gelezen 182 keer)

Veneri

• Bijtgrage aga
Ruimere kooi?
« Gepost op: augustus 12, 2017, 07:17:51 am »
Bibi woont momenteel in een vision kooi,maat m02 61x38x52. Een hele fijne kooi.geen rommel buiten de kooi vanwege de onderbak,grote deuren en voerbakjes van buiten afneembaar.
We hadden 2van zulke kooien staan,ook een voor Billy. Billy is eerder deze week overleden,en Bibi is duidelijk veel gelukkiger als enkele vogel.(bibi is een forpus)
Omdat we het nu bij een vogel houden hebben we de ruimte om haar een ruimere kooi te geven.
We zouden in principe weer willen gaan voor een vision kooi,maatje groter; 74x38x54
Of toch een montana. Ik vind het fijn dat de montana kooien wat meer diepte hebben.maar de rommel die ik buiten de madeira had voorheen wil ik toch liever niet meer.
Ik zoek een brede kooi ivm vliegruimte en ruimte voor speelgoed.dacht eventueel aan de montana atlanta 2 of 3. Deze heeft ook een hoge onderbak. Iemand ervaring met deze kooi en de hoeveelheid rommel buiten de kooi?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Ruimere kooi?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2017, 14:19:08 pm »
Hoe weet je dat ze nu gelukkiger is?

Een ruimere kooi is altijd een goed idee, welke dat wordt is een kwestie van smaak denk ik  :noidea2:
Ik had Montana's dagelijks in gebruik, ik geef niet zoveel om de rommel. Elke dag de stofzuiger er door heen en weg is het.  :lol
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2017, 15:37:07 pm »
Ik heb nu Montana. Met bodemrooster weinig troep hoor. En ik heb een robotstofzuiger (gewoon van lidl) die dagelijks gaat wandelen. Mijn grote stofzuiger komt maar een keer per week of zo uit de kast.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/

akki

• Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2017, 15:40:28 pm »
Mijn eerste kooi was grote vision. De bakjes op de bodem gebruikte ik niet, vogels poepte het vol . Op zich een fijne kooi, totdat er Strong kooi kwam, toen pas zag ik het verschil hoeveel de diepte uitmaakt. Nu Montana, die is iets kleiner dan Strong, maar verder prima.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Didi  :aga17: & Ned Junior  :aga17: || Loos RIP  :aga16: Saffron RIP  :aga17: Juju  ;aga-ros-lut; wat mis ik je nog steeds mannetje  :huilen:

Volg mijn aga's op instagram: lavieetlevin
Mijn blog: http://lovebirdsinmontreal.blogspot.ca/

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2017, 16:07:01 pm »
@janina: ik kan het niet niet goed uitleggen. Ik merk het aan alles en aan kleine dingetjes. Ze is veel zachter en vriendelijker.gemoedelijker, relaxed en ik zie het aan haar blik en hele manier van doen.
Ik heb het al die jaren gewoon niet goed gedaan denk ik. Ze was zo vaak agressief,schreeuwen,dreigen,bijten zowel in als buiten de kooi. En nu is het net alsof ik een andere vogel heb

Forpussen staan er om bekend om erg territoriaal en jaloers te zijn. In het buitenland worden ze dan ook grotendeels als enige vogel gehouden,of zoals ik had, in aparte kooien.maar ook dat geeft vaak spanningen.
Ik wilde er niet aan: een vogel hoort niet alleen te zijn.hoort een maatje te hebben om mee te kunnen kriebelen en heeft gezelschap nodig als wij er niet zijn. Een tweede vogel was ook nu al gereserveerd,zodat ze niet alleen hoefde te zijn wanneer Billy kwam te overlijden.

Er was altijd stress en reden tot agressie voor haar. Ze was altijd zo gespannen. Het is een compleet andere vogel nu. We kennen haar echt niet meer terug. Het is gewoon duidelijk dat zij liever alleen is.
Uiteraard met voldoende aandacht en hele avonden uit de kooi.
Ze vermaakt zich prima overdag en ik zie geen ander gedrag dan voorheen.
Behalve dan dat de spanning en boosheid als sneeuw voor de zon verdwenen is.
De gereserveerde jonge vogel hebben we afgezged vanwege het welzijn van Bibi. Ik had hem er zelf heel graag bij gehad,maar Bibi geeft duidelijk aan dat het goed is zo.

Over de kooi twijfel ik.ze lijkt hier ook gewoon tevreden mee te zijn en is net zo actief(of inactief,net hoe je het ziet haha) als wanneer ze in de montana madeira double zit.dus of een maat groter nu echt nodig is.....
Ze is iedere avond minimaal 2uur uit de kooi.haar veren groeien terug en ik doe nu 2x per dag ook wat vliegoefeningen met haar in de woonkamer om haar wat extra beweging te geven. Dat vind ze heerlijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2017, 16:09:39 pm door Veneri »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2017, 16:30:29 pm »
Dan zou ik alles lekker zo houden denk ik  :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2017, 16:47:07 pm »
Ladtig he. Mijn gevoel groter kooi is beter,vriendje erbij is beter....maar zij geeft zelf duidelijk aan dat het gewoon goed is zo.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2017, 16:55:31 pm »
Dan gewoon accepteren ;)
Zo slecht zal ze er niet bij zitten bij jou  :lol

Veneri

• Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2017, 17:08:14 pm »
Een verwend nest is het  :vlag:. En nu ze alleen is wordt ze nog veel meer verwend en overal bij betrokken.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2017, 17:11:21 pm »
Beter verwend dan.....  :fluiten: :fluiten: :fluiten: