Auteur Topic: Jong verwond en uit nest gegooid  (gelezen 190 keer)

Liz89

• Donzig vogeltje
  • **
Jong verwond en uit nest gegooid
« Gepost op: augustus 16, 2017, 15:36:41 pm »
Hallo wij hebben buiten een grote kooi met 2 koppels die nu beide jongen hebben. Afgelopen weekend zag ik een jong dat nog niet kan vliegen op de bodem zitten. Ik dacht die wilde zijn broers/zussen achterna die wat ouder zijn. Dus ik het jong weer terug in het nest gezet. Vandaag vond ik het jong weer op de bodem alleen nu is ie ook verwond aan zn koppie. Ik heb hem naar binnen gehaald maar weet niet goed wat ik nu het beste kan doen. Tips zijn welkom!

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Jong verwond en uit nest gegooid
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2017, 18:23:03 pm »
Wordt het nog gevoerd enzo?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Liz89

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2017, 11:30:45 am »
Nee het is gewond op de grond gegooid en was erg hongerig. Heb pap gevoerd en hij/zij zit nu binnen in een kooi. Ze eet al wel een beetje zelfstandig maar ik voer nog bij met pap. Omdat ze een wond naast t oog heeft geef ik daar pijnstillers (van de DA) voor en die ga ik insmeren met aloevera zalf (ook van DA).

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2017, 12:32:59 pm »
Oh wat sneu. Waarschijnlijk is er dan wat het met jong, of doen ze dat ook bij gezonde jongen?

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2017, 11:46:30 am »
Pa kan jaloers reageren op het dier, aangezien de vader vanaf 3 weken het voeden overneemt, kan dit een oorzaak zijn.
Hoe gaat het nu met het kleintje?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Liz89

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2017, 16:52:34 pm »
Het jong is al wel ouder dan 3 weken. Ik schat 4,5/5 weken. Maar het gaat goed. Eet zelf trosgierst als ik dat een stukje geef en ik voer bij met pap. Heb ook zaadjes en pellets in de kooi gezet. Vanmiddag heeft hij/zij ook gebadderd toen ze uit de kooi was en ik een schaaltje water op tafel zette. Hij/zij is alleen erg rustig. Fluit niet, maar is wel redelijk nieuwsgierig.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2017, 17:20:46 pm »
Ja, maar dat betekent niet dat pa niet jaloers kan zijn ;)
Ze kunnen dan ontzettend jaloers reageren en verwonden dus.

Fijn dat het zo goed gaat, wassen is een heel goed teken  :lief:

Liz89

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2017, 19:58:12 pm »
Ja dat is waar.
Ja ze heeft zich al lekker gewassen en zit na Mn vorige bericht ook lekker te fiepen als ze bijna in slaap valt. Dus gaat erg goed