Auteur Topic: Nieuw baastje gezocht voor Iep en Erwtje  (gelezen 97 keer)

NadiaNelleke

• Kaal kipje
  • *
Nieuw baastje gezocht voor Iep en Erwtje
« Gepost op: september 15, 2017, 08:48:03 am »
Goede middag mede aga liefhebbers,

Ik ben Nadia en ben het baasje van 2 geweldige dwergpapegaaitjes. Iep en Erwtje zijn 5 en 3 jaar oud, en onafscheidelijk van elkaar. Iep is ontzettend tam en heel eigenwijs (ik heb Iep vanuit het nest nog 2 weken met de hand gevoerd) Erwtje is een held op sokken, maar als Erwtje ziet dat Iep iets durft gaat hij er achteraan.

Helaas zoek ik een nieuw baasje voor ze. Ik ga samenwonen en het is tot mijn grote verdriet niet mogelijk ze mee te nemen.
Ik zoek daarom iemand die al ervaring heeft met dwergpapegaaitjes zodat die gene weet waar hij/zij aan begint.
Met deze 2 kleine schurken haal je veel gezelligheid en knuffeltijd in huis.

Het leeftijdsverschil komt omdat Erwtje er later bij is gekomen. Het eerste vriendje van Iep is helaas al vroeg doodgegaan.
In het begin liep het stroef tussen Iep en Erwtje, maar nu zijn ze gek op elkaar.

Mijn vogeltjes zijn nog nooit kort gewiekt, en vliegen dan ook graag rond. In hun huisje hebben ze ook altijd genoeg te doen, er hangt een holle kokosnoot waar ze graag samen in slapen, een schommel, een hangmatje en altijd een oude krant of folder die ze volledig versnipperen.

Tijdens het schoonmaken van de kooi zet ik altijd een diep bord neer met een laagje water waar ze zich heerlijk in badderen, vervolgens komen ze op je schouder zitten om zich droog te wrijven.

Als je Iep en Erwtje van me overneemt krijg je de kooi en toebehoren en de rest van het voer mee. De kooi is; diepte 32cm, breedte 62cm en hoogte 67cm.

Ik wil geen financiele vergoeding, alleen een plekje waar ze met veel liefde en goede zorg samen verder kunnen leven.

Ben je geinterresseerd, bel of mail me!

nadiawolterink@hotmail.com / 0610548741

Met gevleugelde groet,

Nadia, Iep en Erwtje