Vervolg Dobbie en Door...
Eerste vier kleintjes zijn naar een kweker gegaan (ik zie Janina fronsen

). Zelf vond ik het niet zo'n geweldig idee, maar de man gaat met geweldig veel liefde met zijn beestjes om. De eerste is heel snel verkocht en komende week gaan we weer even langs .... We houden het verloop in de gaten.
Dat was dus op zaterdag, en ik had inmiddels een slaaphutje aangeschaft waar ze ongelofelijk knus, lekker in en op zaten. Super leuke boel. Broedhok stond ook nog in de kooi want ook daar werd nog in geslapen. (8 weken oud). Dag erna, wat zie ik in het slaaphutje liggen .......

.
Wat nu ...?
Er viel niet veel over na te denken, want deze keer zijn ze onmiddellijk met z'n twee gaan broeden. Bij het eerste nestje pas toen eitje 5 er lag maar nu dus meteen vanaf het eerste ei. Totaal 6 eitjes gelegd, nu 4 kleintjes. Gaat gelukkig weer allemaal prima. Ze broeden samen en voeren samen. Pa Door is een super attente partner en pappie

, ene familieman !!
Maar ..... ZO blijven we niet bezig, dusssss, hoe voorkom ik opnieuw een nestje.
Wanneer kan/moet het broedhokje er uit ? Slaaphutje blijkbaar ook niet slim (maar zoohoooo liefffff

) ??? Kids in een aparte kooi gescheiden van Pa en Ma ..... ik heb gelezen dat dit niet aan te bevelen is (ze lagen ook heel knus bij elkaar te slapen, in wisselende groepjes bij Pa of Ma of allemaal bij elkaar, kleintjes zaten nog niet op een stokje te slapen).
Eitjes wisselen door nep-eitjes ?? En dan ?? Gaat Dobby toch broeden maar er komt niks uit ...... zo hou je de hormonen toch ook bezig ??
En wat doe ik verkeerd dat ze nu opeens een gigantisch grote familie willen gaan stichten ??
Had ik nou 25 man op een wachtlijst die allemaal een pietje willen, oké , maar dat is dus niet het geval.
Al met al best wel een probleempje waar ik mee in mijn maag zit.
Alvast bedankt voor jullie reacties !!