En ik ga nog even verder.....
Dobby en Door zijn op Kerstdag begonnen met ei 1 van het derde nestje (gewisseld voor een nep-ei), 27 en 29-12 eitje nummer 2 en 3, daar zijn ze op gaan broeden, niet helemaal 100% maar toch wel 75% zal ik maar zeggen ....... en tijdens die 25% was er nog tijd genoeg voor zeker één keer per dag een

...... Tot mijn verbazing, 10-1 eitje 4, 12 en 15-1 eitje 5 en 6. Daarna waren ze absoluut voor 100% vertrokken met broeden (ik bedoel, serieus aan het broeden), geen tijd meer voor wippies

Alle eitjes gewisseld voor een nep-eitje (en Dobby heeft mij steeds aangekeken van .... en jij denkt dat ik dat niet gezien heb ??!! Echt wel !!)
Vanaf de 29e december wordt er dus al dik 6 weken gebroed, geteld vanaf het laatste eitje bijna 4 weken. En nog geen enkel spoor dat ze het niet meer leuk vindt...... Maar uitgerust zal ze inmiddels toch wel zijn, denk ik

Hoe lang gaat dat nog duren??
O ja, er zijn ook 3 eitjes volkomen volledig en totaal spoorloos..... gesmolten?opgegeten?
Heeft het trouwens nog invloed dat twee van de kleintjes uit nest 2 (geboren 1-11-18) nog altijd bij hen in de kooi wonen en ze heel vaak nog met z'n vieren in het broedhok slapen samen ??
Ik vraag mij dus eigenlijk af, of het tijd wordt dat ik ingrijp, hoewel mijn gevoel meer zegt van: kijk nog maar minstens een weekje aan.
Iedereen is goed gezond en goed gevoerd dus wat maakt het uit ....
Voor de twee kleintjes is een gegadigde en ze gaan waarschijnlijk volgende week verhuizen.
groetjes, Petra