Auteur Topic: Zoveel soorten uv verlichting..  (gelezen 13824 keer)

Veneri

• Gast
Re: Zoveel soorten uv verlichting..
« Reactie #45 Gepost op: januari 13, 2019, 07:41:35 am »
Misschien kan je navragen bij de dierenarts welk middel je hebt gekregen?

Kiimm_

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #46 Gepost op: januari 15, 2019, 21:25:27 pm »
Sorry, ik lees de berichten nu pas.

Het gaat erg goed. Ze zijn veel actiever, eten en drinken veel meer en zijn zelfs ineens dol op rozijnen . Ze weten alleen nog niet goed hoe ze die rozijnen weg moeten krijgen :lol:
De neusgaatjes zijn sinds 2 dagen weer helemaal open, dus dat is super fijn!

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #47 Gepost op: januari 15, 2019, 21:40:33 pm »
Je merkt dus wel verschil met en zonder UV lamp? Zijn er meer mensen met een positieve ervaring?

Kiimm_

• Donzig vogeltje
  • **
« Reactie #48 Gepost op: januari 15, 2019, 22:29:36 pm »
Ja, heel duidelijk. Ook vrijwel meteen al verschil.
Ze sliepen eerst onwijs veel op de stok, ondernamen weinig, eten en drinken deden ze weinig. Nu met lamp lopen ze ook regelmatig op de bodem te struinen, ze klimmen, maken gebruik van het speelgoed, wassen zichzelf vaker en eten en drinken veel beter. Ik ben blij dat ik de lamp heb aangeschaft!

Maartje

• Klein eigenwijsje
« Reactie #49 Gepost op: januari 16, 2019, 11:16:18 am »
Pidgey at in het begin helemaal niet van de groente/fruit, maar heb door een tip van iemand op FB hem nu wel aan de broccoli. De bovenste bolletjes van de broccoli eraf knippen, klein, dan is het net trosgierst en daaroverheen dan een paar trosgierstjes en die dan steeds minder erop doen. Ik doe nu geen trosgierst er meer op en hij eet het nog steeds. Het bakje hangt naast het  bakje met zijn zaadjes en hij wisselt zelf vaak af.
Komend weekend ga ik er ook eens wat anders in doen, kijken of dat gaat lukken.
Floki  ;aga-ros-g;  Yoshi  ;aga-ros-lut;

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #50 Gepost op: januari 16, 2019, 11:28:15 am »
Ze eten de Broccoli dus rauw?

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #51 Gepost op: januari 16, 2019, 18:05:17 pm »
Hier eten ze broccoli rauw maar ook gekookt. Kan beide als het maar onbespoten is.

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #52 Gepost op: januari 16, 2019, 18:36:57 pm »
Hoe weet je of het onbespoten is?

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #53 Gepost op: januari 16, 2019, 19:05:42 pm »
Bij de Intratuin zat er een prikker met kaartje in de pot, werd speciaal verkocht voor huisdieren. Ik weet niet meer hoe het erop stond maar het was duidelijk dat ze onbespoten waren.

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #54 Gepost op: januari 16, 2019, 19:07:50 pm »
Je merkt dus wel verschil met en zonder UV lamp? Zijn er meer mensen met een positieve ervaring?

Ja! :)

Ze zijn actiever/levendiger en zitten vanaf het begin onder de lamp. Waren ook niet bang voor de lamp boven hun koppie. Onder de lamp is hun lievelingsplek als ze niet spelen, en af en toe zie ik dat ze bewust een plekje aan de andere kant van de kooi zoeken.

Heel opvallend vind ik dat beiden, altijd precies in het midden van de lamp, op hun kop gaan hangen en dan hun verenkleed in orde brengen. Dat heb ik ze eerder nooit zie doen.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #55 Gepost op: januari 16, 2019, 19:30:14 pm »

Ja! :)

Ze zijn actiever/levendiger en zitten vanaf het begin onder de lamp. Waren ook niet bang voor de lamp boven hun koppie. Onder de lamp is hun lievelingsplek als ze niet spelen, en af en toe zie ik dat ze bewust een plekje aan de andere kant van de kooi zoeken.

Heel opvallend vind ik dat beiden, altijd precies in het midden van de lamp, op hun kop gaan hangen en dan hun verenkleed in orde brengen. Dat heb ik ze eerder nooit zie doen.

En ik ook. Wat opvallend is dat de vliegers heel gezellig elke avond de lamp uitkiezen en eronder gaan zitten. Standaard  :lol
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Elskie

• Bijtgrage aga
« Reactie #56 Gepost op: januari 16, 2019, 21:51:29 pm »
Bij de Intratuin zat er een prikker met kaartje in de pot, werd speciaal verkocht voor huisdieren. Ik weet niet meer hoe het erop stond maar het was duidelijk dat ze onbespoten waren.

Ik bedoel de Broccoli, niet de Fiestaplant

Takkie

• Bijtgrage aga
« Reactie #57 Gepost op: januari 16, 2019, 22:16:15 pm »
 :wateenlol:

Verkeerd begrepen.
Biologisch is altijd onbespoten dus daar zit je goed mee.

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #58 Gepost op: januari 17, 2019, 07:22:51 am »
Hoe weet je of het onbespoten is?
Sorry, overheen gelezen. Wij halen bij voorkeur biologische bloemkool, die zou onbespoten moeten zijn. Maar soms als het geld op is halen we gewone en die mogen ze alleen gekookt. We laten de broccoli wel stevig.

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #59 Gepost op: januari 19, 2019, 15:26:24 pm »
We hebben een UV kamp gekocht. Hopelijk kan hij vandaag aan. Wat is het advies/ de ervaring qua uren aan zetten? Moet heropgebouwd worden?