Auteur Topic: Jong grut van Sunny en Cher  (gelezen 4431 keer)

ws1968

• Kaal kipje
  • *
Jong grut van Sunny en Cher
« Gepost op: februari 18, 2019, 00:20:20 am »
Naast mijn koppel Sky en Peanut, heb ik nog een koppel genaamd Sunny en Cher. Dit waren mijn eerste twee vogeltjes. Als jong koppel gekocht bij de plaatselijke Petshop. Ze hebben al een aantal nestjes gehad. Daar kwamen vooral blauwe en groene nakweek uit. Sky is er één van.

Ik wil graag hele lichtgele aga's hebben, maar die zijn nauwelijks te vinden hier in Suriname.

Dus ik dacht toen... Dan de natuur een handje helpen en nog een aantal aga's aanschaffen en het beste ervan hopen.

Nu bij het vierde nest van Sunny en Cher.... Tot mijn grote verbazing één lutino en twee heel lichtgele ino's .

Hier twee zusjes gezellig op de fotoshoot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Jong grut van Sunny en Cher
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2019, 07:38:02 am »
Mooitjes :hart:!

Takkie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2019, 13:11:02 pm »
Mooi zeg, valt me op dat het zwart dat jonge vogels normaal op de snavel hebben bij hen ook ontbreekt?

ws1968

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2019, 16:40:05 pm »
Mooi zeg, valt me op dat het zwart dat jonge vogels normaal op de snavel hebben bij hen ook ontbreekt?
Ja, klopt. Het zijn lutino's. Zeg maar albino's. Vandaar de oranje snavel en de rode ogen. De donker-gele zou groen zijn en de licht-gele zou normaal blauw zijn als ze geen albinisme zouden hebben. Ook de poten zijn vleeskleurig in plaats van grijs/bruin

Takkie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2019, 17:07:35 pm »
Van mensen en verschillende diersoorten (fretten, konijnen) weet ik dat ze moeite hebben met zien als ze rode ogen hebben. Bv met focussen. Merk je dat bij deze vogeltjes niet? En geen last van het felle zonlicht buiten straks?

ws1968

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2019, 18:54:46 pm »
Van mensen en verschillende diersoorten (fretten, konijnen) weet ik dat ze moeite hebben met zien als ze rode ogen hebben. Bv met focussen. Merk je dat bij deze vogeltjes niet? En geen last van het felle zonlicht buiten straks?
Ik weet niet of ze last hebben met kijken. Niets over gelezen. Ik heb hier 2 volwassen lutino aga's. Daar merk ik niets aan.

En wat betreft zonlicht... Is hier in overvloed 365 dagen per jaar. Ik woon in Suriname

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2019, 20:03:50 pm »
Ooooh wat een mooitjes  :loving: :loving: :loving: :loving: :loving:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Takkie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2019, 13:11:10 pm »
Ik weet niet of ze last hebben met kijken. Niets over gelezen. Ik heb hier 2 volwassen lutino aga's. Daar merk ik niets aan.

En wat betreft zonlicht... Is hier in overvloed 365 dagen per jaar. Ik woon in Suriname

Ja had ik inderdaad gelezen van Suriname, ik bedoelde eigenlijk ook als ze straks naar buiten gaan.
Voor gaaitjes denk ik een ideaal klimaat?

ws1968

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2019, 14:35:09 pm »
We gaan het merken als ze uit het nest komen. Kan niet lang meer duren. Maar ik denk dat er geen problemen komen hoor.

Aga's kweken hier in de tropen gaat inderdaad bijna vanzelf. Geen problemen met kou, droogte of wat dan ook.

Voordeel is ook dat ik in een hele rustige wijk woon. Hier nog volop verse graszaden, groente, fruit en bloemen te vinden het hele jaar door. Dus de vogels hebben weinig te klagen .

Takkie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 20, 2019, 18:58:49 pm »
Klinkt super. Waar paradijsje voor jou en de vogels.