Auteur Topic: Advies gevraagd  (gelezen 568 keer)

Bibi2019

• Donzig vogeltje
  • **
  • Bibi - januari 2019 - Mannetje
Advies gevraagd
« Gepost op: april 19, 2021, 15:00:33 pm »
Hallo allemaal,

Bibi is niet op zijn best op dit moment. Heeft 2 flinke smet wonden onder zijn vleugels. Samen met de vogelarts naar mogelijke oorzaken gekeken en nu weten we eigenlijk nog niks. We gaan nu uit van plukken gezien bibi dit eerder op zijn kontje heeft gedaan.

Nu komt het. Bibi krijgt nu 2x daags tegen zijn zin in van mij wondzorg. Want deze wonden moeten gespoeld worden en daarna worden ingesmeerd met honingzalf.
Nu begin ik een vogeltje te krijgen dat bang is van mijn handen.. Ik mocht altijd alles doen. Tot nu. Bibi is het er niet mee eens en weet al hoe laat het is als ik in zijn bubbel stap.

Rennen doet hij goed! WEGWEZEN is wat hij denkt als hij mij ziet. Erg jammer vind ik dit maar wil hem ook niet bij de vogelarts laten totdat het genezen is..

Wat te doen?

Ik beloon mijn grote schat al maar weet niet wat ik nog meer kan doen. Probeer hem ook echt duidelijk te maken van ey, het zijn mijn handen en die doen ook goede dingen.

Alsjeblieft help.

Groetjes van mij en Bibi die al een tijdje niet op dit forum hebben gezeten
Groetjes,
Mil, Lolo :parkiet: en Bibi  :collie;

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Advies gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2021, 19:39:49 pm »
Hoi!

Waar vaak niet naar gekeken wordt, is allergie/reactie op voeding. Wat krijgt hij te eten?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Bibi2019

• Donzig vogeltje
  • **
  • Bibi - januari 2019 - Mannetje
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2021, 15:01:30 pm »
Hey,

Bedankt voor het meedenken. Bibi eet al sinds kleins af aan dezelfde pellets en zo nu en dan een knabbelstaaf of eivoer.

Bibi zijn wondjes zijn goed aan het genezen. Echter lijken er nu geen veertjes terug te komen.

Helaas heeft de vogelarts nog niks gevonden bij bibi.
Dit weekend ga ik een meisje voor bibi halen. Misschien heeft hij toch meer aandacht nodig.
Groetjes,
Mil, Lolo :parkiet: en Bibi  :collie;

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2021, 14:53:34 pm »
Het kan zijn dat het een kale plek blijft. Als ze heel veel plukken, raakt de huid beschadigd. Dan groeien daar geen nieuwe veren meer.
Spannend, een 2e erbij, heb je al een 2e kooi e.d.?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!