Auteur Topic: Eitjes en kalk  (gelezen 1786 keer)

Lizzy

• Kaal kipje
  • *
Eitjes en kalk
« Gepost op: mei 30, 2021, 23:24:52 pm »
Hallo beste leden!

Floki heeft in de afgelopen 5 dagen 7 eieren gelegd waarvan 4 sinds gisteren. Ook zitten zij en bleu afwisselend op het nest. Nou kan ik mij voorstellen dat al deze eieren een flinke aanslag zijn op floki haar lichaam. Nou wil ik graag wat aanvulling geven met calcivet maar hoe zorg ik er voor dat flo voldoende krijgt en blue niet over gedoseerd wordt?
Hoop wel dat ze nu klaar is met leggen hoor  :neee:  begin mij nu wel zorgen te maken om dr gezondheid

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Eitjes en kalk
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2021, 18:44:56 pm »
4 eieren op 1 dag?? Dat is echt heel bijzonder. Ook het aantal van 7 eieren komt niet veel voor. Het lijkt wel alsof je 2 vrouwtjes hebt... :girlylaugh:
Zonder gekheid, ik kan je helaas geen tips geven omdat ik hier geen ervaring mee heb. Janina heeft vast hele goede tips waaronder goede voeding wat van groot belang is.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2021, 19:11:32 pm »
Volgens mij kan 1 popje echt niet zomaar 2 eitjes op 1 dag leggen. Weet je zeker dat je niet 2 popjes hebt?
Normaal gesproken leggen ze om de dag 1 ei. Zo'n ei moet van binnen namelijk eerst groeien.

Je kan calcivet prima aan allebei geven. Op de verpakking staat hoeveel je moet gaan geven als er eitjes komen. Ik heb hier geen vogel meer die legt, dus hier krijgen ze 2 keer in de week een mespuntje over hun zaadjes.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Lizzy

• Kaal kipje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2021, 23:11:47 pm »
Bedankt voor de reactie!
Het viel mij die ochtend al op dat ze erg waggelen en een dikke buik had, ze reageerde wel normaal maar vloog ook minder, wel een goede eetlust. In de middag was alles weer normaal, misschien toch een ei dwars gezeten? Als de eitjes bevrucht scheiden  te zijn moeten het wel man en vrouw zijn  :kweetnie:
En anders toch een tomboy  :drama: