Auteur Topic: Kooihoes of alternatief.  (gelezen 3537 keer)

Takkie

• Gast
Kooihoes of alternatief.
« Gepost op: januari 20, 2022, 13:52:49 pm »
Ik vroeg me af of jullie kooihoezen gebruiken of iets anders om de kooi af te dekken.

Ik zou dit graag doen met het oog op de zomermaanden als het al erg vroeg licht wordt. Alleen de afmetingen van de Montana paradiso maken afdekken niet makkelijk.

Als alternatief voor een hoes zou ik een stuk stof nodig hebben van 3 x 3,68 meter  :shootme:
Evt dus 2 grote 1 persoonslakens.

Hoe doen jullie het als jullie de kooi af willen dekken? Wat gebruiken jullie?

Hier valt alles af wat pluist, de kanaries plukken daaraan. Ik zit dus vast aan iets als een laken/dekbedovertrek.

Joepy

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Kooihoes of alternatief.
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2022, 14:27:14 pm »
Wij dekken de kooien niet af, ik kan je helaas geen advies geven hierin.

Takkie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2022, 10:46:09 am »
Ik slaap op ongeveer 8 meter van de voliere en een zingende kanarie man om 4.15 in de ochtend is me toch een beetje teveel van het goede. Ook hoop ik zo de dagen langer korter te houden ivm broed (zolang mogelijk uitstellen).
Omdat ze voor in de kamer staan merk ik dat ze wat makkelijk wakker worden in de avonduren dus hopelijk kan ik dat ook ondervangen. Gaaitjes lijken dieper/vaster te slapen?

Ik heb een hoes gevonden maar 102 euro, dat vind ik wel heel erg veel. Nu 1 zwart tweepersoons laken besteld bij J*SK, dan kan ik een deel afdekken. Bevalt me dit koop ik evt een tweede laken.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2022, 07:59:06 am »
Wij dekken de kooien niet af, ik kan je helaas geen advies geven hierin.

Ik dek ook niet af. Ik heb dit nu met Raya boven wel gedaan en dat gaf haar overdag een stuk rust. Overdag alleen de bovenkant van de kooi ;)
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Takkie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2022, 10:18:22 am »
Ik dacht tijdelijk deels af te dekken met 1 dekbedovertrek maar dat schuift alle kanten op. Nu heb ik bij Ali magneetjes besteld in de vorm van een punaise. Kan ik daar het laken straks bovenlangs mee vast zetten. Wasknijpers is niet altijd makkelijk.

Zal even zoeken naar een afbeelding van die magneetjes.

Takkie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2022, 18:54:44 pm »
Dit zijn het soort magneetjes dat ik besteld heb.

Takkie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2022, 14:58:11 pm »
Een zwart laken moet ik dubbel vouwen, anders komt er nog vrij veel licht doorheen. Met een laken van 220 x 250 bedek ik 3 kanten. Dat is in elk geval voldoende om de kooi af te schermen van het licht van de TV.

Zo zet ik het laken vast aan de kooi. Werkt voor kanaries als een tierelier.
Deze magneten in dit formaat zijn alleen erg duur.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2022, 20:33:01 pm »
Wat een mooie magneet :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Takkie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2022, 22:17:00 pm »
Wat een mooie magneet :jaja:

Ze zijn fijn. Je trekt ze door deze vorm heel makkelijk los. Aan de zijkanten zitten platte schijfjes van magneten. Die krijg ik maar net van elkaar af. Vreselijk!

Besloten nog 10 stuks van deze “push pins” bij te bestellen, komen van Amazon weg.

Deze alternatieve “hoes” bevalt goed! Vogels waren rustig toen ik naast de kooi zat en er tegenover de TV aan stond.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2022, 22:18:35 pm door Takkie »

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2022, 19:04:13 pm »
Fijn dat de hoes bevalt :jaja:

Takkie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2022, 21:57:55 pm »
Ziet er ook erg netjes/strak uit. Zal als ik er aan denk morgen even een foto maken.