Auteur Topic: Rooster  (gelezen 5687 keer)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Rooster
« Gepost op: november 13, 2006, 11:32:33 am »
Ik lees dat een aantal van jullie een rooster in de kooi hebben als bodem.
Hoe bevalt dat?

Ik merk hier namelijk dat alle aga's soms net kippen zijn en altijd op de bodem bezig zijn?

Hoe doen ze dat bij jullie?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Alice

• Gast
Re: Rooster
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2006, 12:18:05 pm »
Ik had er altijd een hekel aan als de kranten op de bodem versnipperd waren.
Voor mij een teken van voornamelijk verveling of pijn ( hoeft niet natuurlijk ). Kan ook simpelweg tijdverdrijf zijn maar daarom bied ik ook elke week een flinke wilgentak aan. Ga daar maar aan zitten knagen. Dat is ook nog eens gezond door de groene cellen en sappen die in de bast van de wilg zitten.
Ik ben nu blij met het rooster omdat het vertier op een andere manier gezocht moet worden door ze.
Er ligt natuurlijk wel een doos en een handoek in want helemaal niet meer op de grond kunnen zitten vind ik ook weer lichtelijk overdreven als ze die kans niet meer krijgen.
Aangezien ik bij Dieca meegekregen heb dat de meeste bodembedekkers vaak toch al een negatief iets is om er in te scharrelen vind ik dit een uitkomst.
De nieuwe kooi met bodem rooster heeft hier dus op die manier alleen maar voordelen.

Lejah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2006, 12:26:52 pm »
Ik heb een klein tijdje een rooster gehad, maar ik heb m weggedaan. Ik vond m zelf niet prettig en ik denk dat mijn agaatjes m ook niet prettig vonden.
Ze beleven toch veel plezier aan het gescharrel met de beukensnippers, denk ik althans. Bovendien liggen er hier een aantal speeltjes op de bodem, een hutje, wcrolletje, bijtring, kattenbelletje enz. Daar kan niet lekker meer mee gespeeld worden als ze op het rooster lopen. En als die speeltjes vies worden, zijn ze zo afgespoeld, dus daarvoor hoefde ik het ook niet te laten.
 :pers:

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2006, 13:10:28 pm »
Ik sluit me helemaal bij Lejah aan  :jaja:

Alice

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2006, 13:13:44 pm »
Bovendien liggen er hier een aantal speeltjes op de bodem, een hutje, wcrolletje, bijtring, kattenbelletje enz. Daar kan niet lekker meer mee gespeeld worden als ze op het rooster lopen. En als die speeltjes vies worden, zijn ze zo afgespoeld, dus daarvoor hoefde ik het ook niet te laten.
 :pers:

Dat ligt er bij mij ook!
Ik heb er alleen wat hulp bijgelegd middels een handdoek en een schoenen doos. Niets mis mee en exact hetzelfde.
Bij mij deden ze alleen niets met de beukensnippers. Gelukkig!! Het blijkt namelijk ook niet goed te zijn voor een aga-maag om splinters daarvan binnen te krijgen. Ze spelen meer met het speelgoed wat op de grond ligt. ( en nu ook met wat er hangt ). Ik heb deze waarschuwing van een kenner gekregen en was er van geschrokken van dit verhaal.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2006, 17:04:08 pm »
Ik sluit me ook bij Lejah aan.
Ze spelen overal mee, ook op de grond.
En ik merk nu dat ze dat echt van kleins af aan doen, het lijkt me ook natuurlijk gedrag, zoeken op de grond, eten enzo.

Van de beukensnippers, het splijten ervan, zal ik eens bij Bastiaanse navragen, kijken wat hij daarvan weet. Ik ben daar eens benieuwd naar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze hier al jarenlang beukensnippers krijgen, daarnaast houten knijpers, wc-rollen en wilgentakjes, gelukkig geen problemen.

Ik heb een poosje Corbo gehad, maar vanwege alle logé's hier, word me dat een beetje te duur. Zodra die weer naar huis zijn, stap ik terug op Corbo.
Niet vanwege het 'splinterverhaal' maar het schijnt dat beukensnippers meer schimmelgevoelig is.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Kristen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2006, 18:09:32 pm »
In de kooi van mn pa ligt ook een soort rooster maar dat is omdat ons elmootje nogal graag tuiniert en alstie dat niet in de plantenbakjes kan doen, dan maar in de beukensnippers. Vooral best vervelend als je net hebt gestofzuigt, dat de vloer 10 min. later weer he-le-maal onder de beukensnippers ligt... :ontploffen: Het is tog zo een sgatje elmo  :no: Toch wel hoor  :wub:

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2006, 18:32:53 pm »
Ik sluit mij ook bij Lejah aan, op de grond spelen moet kunnen,zonder rooster.

Alice

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2006, 19:01:44 pm »
Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.
Er is een rooster aan wezig maar er ligt voldoende op de grond waar ze gewoon op kunnen scharrelen zonder te hoeven hink-stap-springen. Bij mij kunnen ze ook scharrelen maar niet meer over het gehele oppervlak.
ik heb bijv. een klein beetje schelpenzand in de schoenendoos zitten. Exact het zelfde zoals jullie je aga's laten scharrelen op je beukensnippers maar dan kleinschaliger, meer op de plaats.
Deze doos gaat vrijdag in de papier bak en er ligt alweer een verse klaar  :jaja:
Tuurlijk vind ik ook dat ze eens gewoon op de grond moeten kunnen staan. Alleen hier is het oppervlak verkleind.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: november 14, 2006, 19:31:39 pm »
Dit topic was niet speciaal voor jou bedoeld hoor Alice  ;) ik vroeg me gewoon af wie wel en wie geen rooster gebruikt.
Ik weet niet zeker of een rooster goed is, ik lees er tegenstrijdige berichten over, vandaar.
Daarnaast kunnen roosters hier niet, want die zitten niet bij de kooien  :vlag:

Ik vind ook inderdaad dat onze kippetjes af en toe moeten kunnen scharrelen  :hehe:

Alice

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2006, 19:34:58 pm »
onee hoor! Zo voelde ik het ook niet  ;)
Maar ik heb deze kooi nou een paar dagen en zie er de voordelen erg van in ... en wilde dan ook meteen mijn mededeling doen.

Verder kreeg ik alleen sterk de indruk dat de meiden hier denken dat ik de kippen geen kans meer geef om op de grond te zitten. En dat wilde ik dus even recht zetten.

ik ben blij met mijn rooster... Daarbij! Je kan er van maken wat je zelf wil. Je kan er veel creatiever mee zijn voor de kippies, vind ik.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2006, 19:41:26 pm »
Het zijn en blijven kippen he  :vlag:

Sandra

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: november 16, 2006, 20:28:09 pm »
Hier een foto van mijn hok. Er zit bij mij een rooster in, en ongeveer 20 cm daaronder zit een opvangbak waar de houtsnippers inzitten. Ik heb hem pas 1 week, maar weet niet of hij het wel of niet leuk vindt op een rooster...
Als ik het rooster weg zou halen, dan kan hij wel helemaal naar beneden in de houtsnippers, maar dan zijn de openingen net iets te wijd, waardoor hij uit de kooi zou kunnen. Misschien wel dicht te maken, maar zou eens moeten kijken of hij het leuker vindt! Ik heb er trouwens 4 randen bij, die ik om de kooi vast kan maken, om de rommel op te vangen. Ik vind het alleen geen leuk gezicht, lijkt dan net een bbq! Ik ruim liever de zaadjes ernaast af en toe op. Ik twijfel ook of ik er wel of niet 1 bij zal nemen, heb deze nu een weekje, en is 9 /10 weken oud. Ik maak hem eerst goed tam.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #13 Gepost op: november 16, 2006, 20:33:51 pm »
Mooie kooi!  :good:

En inderdaad, maak eerst de ene tam voor je er een ander bij zet, dat is veel makkelijker  :jaja:

ginny

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: november 16, 2006, 20:35:42 pm »
Zeer mooie kooi Sandra :wub: