Auteur Topic: Paastakken  (gelezen 2912 keer)

Wim

• Gast
Paastakken
« Gepost op: maart 19, 2008, 09:44:31 am »
Mogen ze ook spelen met die takken die je als "paastakken" koopt?
De wilgentakken die je in de winkelkoopt zijn totaal uitgedroogd.

Mvg Wim

Lena

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
  • * In Memoriam *
Re: Paastakken
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2008, 09:51:16 am »
dat zijn net de takken die ik gebruik voor de vogels hier, maar gelukkig heeft me vader een krulwilg in de tuin en kan ik ze vers gebruiken///had er iets teveel afgeknipt en die bewaar ik nu in een vaas met water zodat ze goed vers blijven

die uit de winkel weet ik niet, weet niet of die een bewerking hebben gehad met een of ander product...
:valkje1: :aga4: :aga4: :valkje3: :valkje1:
Jokobird,  Kira, Spikie, Mika en Snowy

Prutsemie , Friemel, Lili, Kira, Mieke en Sofieke RIP

Lejah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2008, 14:03:09 pm »
Paastakken zijn in de regel hazelaar- of wilgentakken en die kan je voor je vogels gebruiken.
De wilgentakken bij de dierenwinkel vandaan zijn idd gedroogd.
Als je de paastakken in het water zet, krijgen ze worteltjes en houd je ze lekker lang goed.
Veel knabbelplezier voor je aga's!

lurch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2008, 11:28:06 am »
hoi
mijn paastakken staan in het water ,komen blaadjes aan en wortels,
normaal gooide ik de takken weg na pasen ,kan ik ze nu ook aan de aga's geven en moet ik dan de onderkant met die wortels er af halen of kan dat blijven zitten en de blaadjes?
en een stomme vraag misschien als ik een zo tak met wortels in me tuin in de grond steek groeit dat dan nog verder of hoe moet ik dat anders aanpakken  zou graag zoiets in me eigen tuintje willen laten groeien ,iemand hier verstand van?

Romy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2008, 11:52:43 am »
ja, je kan ze helemaal aan de aga's geven, met blaadjes en al! en je kan dan de onderste tien cm eraf knippen met een snoeischaar, zet dit in de volle grond, beetje mest erbij en als je geluk hebt gaat ie gewoon verder groeien..

Wim

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2008, 12:30:13 pm »
We hebben onze Goof vandaag een paastak gegeven. Het dunne gedeelte vind hij het einde.
Zijn kooi kan aan de bovenkant open en daar zit de tak aan vast. Hij zit er al meer dan een uur heftig mee te spelen en te knagen en klimt en hangt er aan als een aap.

Die afgezaagde dikke droge wilgentakjes uit de winkel vind ie echt niets aan. Zo'n paastak is echt het einde.

Zalig Pasen allemaal.

Wim

Lena

• In Memoriam
  • Bijtgrage aga
  • * In Memoriam *
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2008, 18:13:17 pm »
en een stomme vraag misschien als ik een zo tak met wortels in me tuin in de grond steek groeit dat dan nog verder of hoe moet ik dat anders aanpakken  zou graag zoiets in me eigen tuintje willen laten groeien ,iemand hier verstand van?

mijn vader heeft zo'n boom in de tuin staan, een krulwilg noemen ze die, en ja, we hebben zo'n paar jaar terug zo'n echt grote tak  met wortels in de grond gestoken daar (was kadootje van kweker van Joko) en nu is het ondertussen al een pracht klein boompjes van drie meter hoog, we snoeien hem steeds in de breedte zodat ie niet te breed gaat worden...en ja, ik kan zo elke keer aan goeie verse takken voor me vogels komen uiteraard..is redelijke sterkte boom, dus het zal wel lukken

veel succes
:valkje1: :aga4: :aga4: :valkje3: :valkje1:
Jokobird,  Kira, Spikie, Mika en Snowy

Prutsemie , Friemel, Lili, Kira, Mieke en Sofieke RIP