Waarom heb je ze zelf grootgebracht? Was het nest te groot voor de ouders? Of werden ze geplukt ofzo?
Het vrouwtje heb ik uit Duiven bij een meisje die aan het studeren was en dus de hele week van huis.
Haar vader verzorgde de vogels, toen hebben ze eitjes gelegt gewoon beneden in de kooi.
haar vader heeft toen een nest hokje er in gehangen en daar de eitjes in gelegt met wat nestmateriaal.
En er zijn 4 jongen uit geboren,was niet de bedoeling van haar maar haar vader vond het zo zielig.
ze had er geen tijd voor maar vader was al bezig om ze te voeren met een spuitje zodat ze zo vlug mogelijk weg konden.
Mijn man heeft porkie het vrouwtje gekocht voor mij op mijn verjaardag ,wist er niets van ,mar toen hij thuis kwam en pokie bij zich had was ik verkocht.
Wat ik wel erg vond dat porkie eigelijk nog te jong was ze had nog bijna geen veren.
Ik vond dat ze te vroeg weggegaan was bij de ouders,maar ik ben er tegenaan gegaan ( heb al vaker kleintjes groot gebracht )en het ging zo vreselijk goed als ik met het spuitje aankwam ging haar bekje al open en in nog geen 5 min was het al gedaan . ze ziet mij dan ook als haar patner.
Maar ik vond dat ze toch een mmatje moest hebben in haar eigen soort dus een mannetje er bij gekocht die was al uit het nest gevlogen en at al zelf.En nu dus word ik waarschijnlijk oma hi hi
groetjes moppie