Auteur Topic: het 'leuke idee' topic!  (gelezen 72461 keer)

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: het 'leuke idee' topic!
« Reactie #30 Gepost op: december 22, 2006, 09:58:50 am »
Zo dan Charon...die is gaaf  :shake:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Lenny

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 22, 2007, 11:52:25 am »
Ik laat ze altijd met katteballetjes spelen, die gooien ze door de kamer heen zodra je ze weer terug legt op de playtop. Beetje tegenstrijdig spelletje!  :angel:

gizmo

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: februari 25, 2007, 18:41:40 pm »
 :parrot: (:) :angel: :vlag:

Jipsey

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 07, 2007, 18:05:54 pm »
Moky m'n agatje is niet zo'n speler. Slopen doet ie als de beste. Dus vlecht ik regelmatig verse wilgentakjes in een rondje en dat sloopt ie dan. Of verse wilgentakken met blaadjes (nu ff niet in de winter :cry:) Mijn gaajes hebben een huisje in hun woonboom. Daar gaan ze vaak in.
Hier een foto van mijn twee schatjes op mijn (oude) aanrecht waar ze een speelhoek hadden.

gizmo

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 07, 2007, 18:08:08 pm »
mooie foto

monique1977

• Bijtgrage aga
  • Rachael*
« Reactie #35 Gepost op: maart 07, 2007, 18:41:25 pm »
Moky had zeker zin om te shoppen?  :lachen: :lachen: heel erg leuk dat kleine winkelwagentje  :vlag:
:parkiet: beauty

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: maart 07, 2007, 20:04:07 pm »
Slopen is spelen voor de meeste aga's  ;) en dan is Moky vast een popje?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Ray

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: maart 07, 2007, 20:10:24 pm »
mooie foto met dat winkelwagentje....

Jipsey

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 07, 2007, 20:45:53 pm »
Ik denk dat Moky een mannetje is eigenlijk.
Ik hoor zo hier en daar dat popjes nogal fel zijn, hij helemaal niet, het is een drolletje. Wel bang voor handen, maar hij stapt wel op. Hij is 2 jr geleden aan komen vliegen en had een ring van 2004 om. En hij is erg rustig, slaperig typetje zeg maar ;)
Waar kan je nog meer aan zien of het een popje of een man is?

Ray

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: maart 07, 2007, 20:49:51 pm »
Je kunt het voelen door middel van een bekkentest. Neem je vogel in een hand en leg hem/haar op de rug, ga dan met een vinger naar het bekken gedeelte en daar voel je dan 2 botjes...staan deze dicht op elkaar dan is het een manneke, staan ze uit elkaar dat er een kleine vinger tussen past dan is het een vrouwke. succes oh ennuuhh oppassen met de vingers, ommige willen wel eens bijten als ze iets ondergaan wat ze niet prettig vinden  :cheerl:

Jipsey

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: maart 07, 2007, 21:24:57 pm »
Wat grappig, is dat zo makkelijk te voelen dan?
Geldt dat ook voor grijze roodstaarten (:)
Denk het niet heh? Anders wisten de vogelartsen het ook wel. Die moeten nog steeds opereren willen ze het kunnen zien....
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ze blijven lief manneke of popje  :hart:

carolien

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: maart 08, 2007, 07:05:01 am »
leuke foto hoor vooral die aga in het winkelwagentjes :lachen: :lachen: :lachen:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #42 Gepost op: maart 08, 2007, 17:16:10 pm »

Dit is geen test die voor de volle 100% te vertrouwen is. Stopt hij / zij wel eens nestmateriaal tussen de staartveren? Dan is het zeker weten een popje ( geld alleen voor de Roseicollissen )
Ook kun je kijken hoe Moky zit, zit hij als een uitgezakte aardappelzak op zijn stokjes, pootjes  wat uit elkaar, dan is het bijna zeker een popje, zit hij keurig met zijn pootjes naast elkaar, rechtop, dan is het bijna zeker een mannetje.

Dennis

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: maart 08, 2007, 18:36:53 pm »

Stopt hij / zij wel eens nestmateriaal tussen de staartveren? Dan is het zeker weten een popje ( geld alleen voor de Roseicollissen )

Doen andere dat niet? :noidea:

Jipsey

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: maart 08, 2007, 21:05:20 pm »
Hij stopt niets in z'n staartje, maar zit wel als een oud manneke uitgezakt op zijn stokkie :)
Maar of ie zijn pootjes dicht bij elkaar houdt of niet, moet ik nog even bekijken!
Leuk om dat zo te kunnen zien :good: