Auteur Topic: Nestje van Mickey en Mellow  (gelezen 100715 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
Re: Nestje van Mickey en Mellow
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2009, 16:10:16 pm »
Ja een echte takketrol  :lachen: (ik moet lachen om dat woord)  :lachen:

Zo doet Mellow dus altijd, als ik de kooi open maak.. dan komt haar koppie zo uit dat rondje van het nestkastje, met open snavel, en het leuke is.. ze vliegt niet op me af, soms maar...

Ze komt heeeeeel voorzichtig, stapje voor stapje dichterbij, (die snavel blijft intussen meestal open) tot ze de kans krijgt om in 1x bij mij te komen maar dan heeft ze me ook goed te pakken..  :cry:

Ze blijft dan stil zitten, maar zodra ik mijn ogen van haar af beweeg (mijn hoofd hou ik stil) dan ziet ze het meteen, en dan zet ze voorzichtig een stapje dichterbij, en zo door tot ze kort genoeg bij me is om goed hard te bijten..

Dus ze plant het wel goed, die attacks komen hard aan  :stars:

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #16 Gepost op: januari 15, 2009, 16:12:16 pm »
Goed geregeld  :good:

Ja waar ken ik dat gedrag toch van  :kweetnie: 
Luna hier ook hoor, en als ze mij niet kan pakken dan Rokkie maar  :driftbui:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #17 Gepost op: januari 15, 2009, 16:17:47 pm »
Jaa dat laatste, ook zo herkenbaar, ik kan me daar soms zo boos om maken  :regen:

Dan is Mellow boos op mij, en als ik dan uit de buurt ben dan valt ze zomaar Mickey aan.

Dus ik moet echt zorgen dat Mellow haar goede humeur houdt, alleen dan is ze leuk tegen Mickey  :regen:

Arme mannetjes soms... ik kan eens een foto laten zien van hoe Mickey's voetje er laatst uit zag, dan schrikken jullie wel denk ik, zag er heel erg eng uit, hele teentje stond scheef, doordat madam Mellow hem had gebeten en niet los liet  :cry:

Leuk he? Die popjes..  :regen:

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #18 Gepost op: januari 15, 2009, 16:20:05 pm »
 :cry: :cry: arme mickey  :aai:
Hoe is het nu met zn teentje?

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 15, 2009, 16:22:14 pm »
 :schrik:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #20 Gepost op: januari 15, 2009, 16:29:24 pm »
Zijn teentje is nu gelukkig weer goed, ik zie nog wel de plek waar gebeten is, maar hij gebruikt zijn voetje weer normaal en hij kan ook gewoon weer op 2 pootjes zitten, hij heeft bijna een week op een pootje gezeten en zijn pootje niet echt gebruikt bij het klimmen, hij klom heel lomp en ik kon aan hem zien dat het wel pijn deed.  :cry:

Het gekke is, toen het gebeurde, die dag, toen heeft Mickey geen last van zijn voetje gehad, totaal niet, hij deed er alles gewoon mee en ik had zoiets van oooh als hij zich maar niet ertegen stoot dan gaat het weer bloeden.. maar nee hoor meneer huppelde vrolijk door zijn kooi.. de volgende dag had hij er wel last van.. (misschien door de zwelling) want het is echt gekneusd geweest denk ik

Ik had eerlijkgezegd niet verwacht dat dat zo snel weer zou helen... maar Liz (en nog meer mensen weeteven niet meer wie) zeiden dat een va niks aan dat voetje kan doen en dat het vanzelf weer goed komt, dus heb het maar zo gelaten...

(ik zoek even een duidelijke foto van zijn voetje nu)

joselito

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 15, 2009, 16:29:37 pm »
Je wordt oma van mogelijks drie kleinkindjes.

mvg

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #22 Gepost op: januari 15, 2009, 16:33:54 pm »
 :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake: :shake:
 :dance2: :dance2: :dance2: :dance2: :dance2: :dance2: :dance2: :dance2: :dance2:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa  :shake:

:joepie: :joepie: :joepie:

Ben er helemaal blij mee.. dankje voor de info  :shake:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #23 Gepost op: januari 15, 2009, 16:34:43 pm »
Dit is de enige foto van vandaag waar je het nageltje heel goed ziet, het is zijn linker voetje, de buitenste nagel/teen.. flink beter he?  :shake:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #24 Gepost op: januari 16, 2009, 09:45:43 am »
Toch wel een superservice van Ecobird!

3 kleinkindjes  :whoohoo:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #25 Gepost op: januari 16, 2009, 12:27:34 pm »
Ja vind ik ook, super  :shine:

Nog 2 dagen, dan zijn de eerste 3 weken om...
En dan kan er een eitje uitkomen, maar ik denk dat het ietsje later wordt.

Wat kan ik eigenlijk doen voor de luchtvochtigheid op peil te houden in het nestkastje?

Mellow doet dat nu namelijk zelf, en daar is ze best erg druk mee..
Ze krijgen elke dag verse wilgentakken, en die sloopt ze uit elkaar en die neemt ze ook mee naar haar nest, terwijl haar nest eigenlijk allang klaar is..

Ik heb gelezen dat ze dit zo doen, om de luchtvochtigheid op peil te houden, omdat verse takjes vochtiger zijn...
Moet ik haar dit zo laten doen? Of kan ik zelf nog helpen door bijv. het nestkastje aan de buitenkant nat te sproeien om de zoveel tijd? :noidea2:

Ik vind dat dat nestje bom vol zit met takjes, en ze blijft maar vullen met verse takjes, moet ik anders wat oude uitgedroogde takjes er uit halen zodat ze meer plaats heeft?  :noidea2:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 16, 2009, 12:30:48 pm »
bij het laatste nest heb ik geprobeerd mij met de luchtvochtigheid te bemoeien.....het reultaat was  :drama: . toen ik niks meer deed zijn er 2 gezonde jongen geboren....ik heb mij voor genomen de volgend keer de vogels het zelf te laten regelen.....
zie topic Knabbel en Babbel maken weer een nestje.....

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #27 Gepost op: januari 16, 2009, 12:37:09 pm »
 :O  Dan kan ik het maar beter laten dus?

Ik ga even lezen.. dankjewel  :rose:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2009, 12:41:07 pm »
ik heb geleerd dat je het nest ook te nat kan maken , en dat paps en mams er gewoon zelf ook aan werken. de vochtigheid van het nest kan veel hoger of lager zijn dan je kamer er om heen.
Ik hoop volgende keer mijn vogels hun gang te laten gaan en dat het dan vanzelf goed komt. het enige dat ik bij de laatste 2 eitjes deed was op het moment dat ik hoorde dat de kleine ook daadwerkelijk uit het ei kwam wat warm water damp het nest in blazen. en ook daar kan ik niet met zekerheid van zeggen of het wel of niet goed is.........

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #29 Gepost op: januari 16, 2009, 12:51:14 pm »
Als je zorgt dat de vogels kunnen badderen wanneer zij dit willen hoef je denk ik niet echt in te grijpen.
Het viel mij altijd op dat als er eitjes kwamen /  lagen dat het popje meer ging wassen  :jaja:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!