Auteur Topic: Nestje van Mickey en Mellow  (gelezen 112951 keer)

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
Re: Nestje van Mickey en Mellow
« Reactie #30 Gepost op: januari 16, 2009, 14:32:04 pm »
Hier worden zelfs geen wilgentakjes gebruikt, alleen sateprikkers en touw van gesloopt speelgoed.
Luna badderd ook geregeld en gaat dan nat op haar eitjes zitten  :jaja:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
« Reactie #31 Gepost op: januari 16, 2009, 14:53:48 pm »
Wassen doet Mellow ook, maar ik vraag me af waarom ze dan nog zo'n drang heeft naar wilgentakken  :noidea2:

Zou dat voor de luchtvochtigheid zijn, of is ze een tweede nest aan het plannen?  :O

Mellow heeft me net heel hard gebeten, ze heeft me goed tussen gehad, verdomme  :@

Ze wilde Mickey bijten, en ze jaagde als een speer achter hem aan dus ik spring op en wil Mickey uit de kooi halen, en toen pakte ze mij.. en neit zo zachtjes ook  :O

Dat deed zo'n pijn, en ze had met haar pootjes dat rondje / randje van de nestkast vast.. dus ik kon niet terug trekken en ze bleef maar aan me hand hangen, sjonge wat doet dat pijn zeg  :bonk:

Uiteindelijk probeerde ik los te komen want ze liet gewoon niet los, ik tilde mijn hand een stukje op maar ze bleef er gewoon aan hangen, toen liet ze de nestkast los en die is gekantelt  :cry:

De eitjes zijn naar de andere kant gerold.. ik ben blij dat er zo veel wilgentakken in zaten, anders was het voor de eitjes niet goed afgelopen ben ik bang.. ik meen namelijk gelezen te hebben dat als je geen kleintjes wil, kan je ipv een nep ei, ook het echte eitje schudden en dan komt er niks uit.. dus schudden met eitjes lijkt me niet goed.. daar was ik bang voor

Gelukkig zijn de eitjes maar gerold.. mellow hing nog aan mijn hand, dus heb haar snel in een andere kooi gezet, en de bovenkant van de gewone kooi er af, eitjes opgepakt en nestkast recht gezet, en alles terug gelegd..

Alle eitjes zijn nog heel.. en Mellow zit er nu gewoon weer op te broeden.

Verdorie... ik weet niet waar ik goed aan doe op het moment dat Mellow achter Mickey aan gaat, ik wil hem helpen, maar nu gebeurde daardoor dat met het nestkastje...

Als ik niks had gedaan had ze Mickey flink te pakken gekregen, want zo hard als ze mij net gebeten heeft dat is gewoon niet normaal meer  :stars:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 16, 2009, 15:05:02 pm »
wat een pitbull zeg......daarbij is Valentijn een mietje en over Knabbel zullen we het dan echt niet hebben dat is een watje  :lol......

Schudden is volgens mij heel wat anders hoor, als je leest dat mensen flink schudden en er toch een ei uit komt denk ik niet dat jij je zorgen hoeft te maken  :hug:

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #33 Gepost op: januari 16, 2009, 15:21:10 pm »
 :drama:  bij jou daar  :aai:

Toch moet Mickey voor zichzelf (leren) opkomen hoor Belinda,als jij niet thuis bent kun je hem ook niet helpen  ;)

Drang naar wilgentakken zal er bij popjes altijd zijn; alles wat ik hier in de kooi leg(cocktailprikkers,wasknijpers,papier) zullen de popjes altijd slopen en meenemen  :jaja:

Eitjes kunnen wel iets hebben hoor  :rose:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #34 Gepost op: januari 16, 2009, 16:03:03 pm »
Ja het is echt een pittbulletje, niet normaal, het doet nu nog pijn, mijn handen, ik weet niet hoe ze het geflikt heeft maar ik heb op 3 verschillende vingers aan 1 hand een wondje :duh:
Ging zo snel allemaal  :stars:

Gelukkig lees ik hier dat het voor de eitjes niet zo erg is, maakte me daar wel zorgen over..

Mickey moet zeker leren voor zich zef op te komen, mee eens, en normaal gesproken bemoei ik me nooit met hun ruzies, meestal is het namelijk niet al te fel, meestal is het een minuutje, even teentje bijten en dan is het ook goed..

Maar dit.. daar kan ik niet tegen op, en Mickey dan al helemaal niet.. ik bedoel als Mellow broeds is, dan laat ze zich door niets of niemand stoppen.. ik merk ook aan haar manier van jagen dat ze vastbesloten is om Mickey flink te grazen te nemen.. ze jaagt dan echt heel snel door de kooi, en als ze van de tralies van boven naar onder klimt, gaat dat in grote stappen, links, rechts, net als een mens, lijkt wel een tyranosaurus rex, mijn vriend noemt haar altijd tyran als ze zo doet..

Dus ja ik weet niet waar ik goed aan doe, moet ik Mickey dan echt zelf laten terug vechten?
Ze had hem nog niet gebeten, maar als ze hem te pakken had gekregen.. ik wil niet weten wat er dan weer aan de hand was hier.. hij heeft net zijn pootje weer goed, ik kan dat niet aan zien en ik moet dan van mezelf Mickey helpen..

Ik weet dat dit eigenlijk niet oke is, om hun uit elkaar te halen tijdens een ruzie, maar ik weet totaal niet hoe ik het moet aanpakken als ze zo fel en broeds is  :help:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #35 Gepost op: januari 16, 2009, 16:06:47 pm »
Oja en wat ik nog vergeten ben te vertellen.. Mickey zit nu al heel de tijd buiten de kooi op het speeltuintje, zodra hij naar binnen wil om te eten, komt die heks weer uit haar hol om hem weg te jagen.. waarom doet ze nou zo?  :stars:

Het is zelfs zo erg, dat ik voor Mickey nu eten en drinken buiten de kooi heb gezet, zodat hij daar wat kan eten..

Gisteren was Mellow ook al zo chachrijnig, en vandaag weer... pffff, wanneer krijgt ze nou eens haar goede zin terug?  :driftbui:

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: januari 16, 2009, 16:15:49 pm »
Tja  :kweetnie:  ik ga niet zeggen dat jij je er niet mee mag bemoeien want dan krijg ik straks de schuld  :lol

Maar toch is het eigenlijk wel zo. Jij bent toch ook niet de hele dag thuis, en dan??
Het kan zelfs wel zo zijn dat ze het expres doet omdat ze weet dat ze jou daar mee heeft  :fluit:

Mickey moet leren sneller te zijn als die takketrol  :jaja: Ik heb het hier precies zo met Luna en Rokkie alleen heeft ze hem nog niet zo hard gepakt als bij jou...
Ik zorg wel dat ik verschillende eetplekjes/bakjes in de kooi heb want natuurlijk zijn alle bakjes van Luna  :fluit:

Ik zag nu gisteren ook dat Rokkie zijn vleugels aan het groeien zijn, ik laat dat even zo want nu is hij een stuk sneller en dat is wel zo makkelijk nu met die felle Luna  :dance2:
Ideetje voor Mickey? Mickey is net zo`n sulletje als Rokkie denk ik en dan is vliegen niet zo erg zolang ze niet mee naar buiten gaan  :noidea2:

Knuffel voor jou  :hugs:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #37 Gepost op: januari 16, 2009, 16:51:52 pm »
Nee nee niemand krijgt de schuld, ookal geeft iemand mij dat advies.. het is mijn eigen verantwoordelijkheid wat ik daarmee doe, geen zorgen  ;)

Maar nu weet ik echt even niet of ik er goed aan zou doen om Mickey niet te helpen..
Ik ben niet de hele dag thuis nee, maar wel het grootste gedeelte van de dag, ik werk via thuis, achter mijn computer, dus dat voordeel heb ik wel, ik kan tijdens werk mijn vogels in de gaten houden..

Het kan best dat Mellow dat doet om mij te stangen.. maar ik ren niet bij het geringste piepje naar de kooi, wel als ik Mickey non stop hoor piepen.. dat hoor ik meteen aan zijn gepiep.

En om te voorkomen.. greep ik vandaag in, ik hoor dat in de kooi dan hoef ik nieteens te kijken, ik hoor dan alle speelgoed rammelen en dat geluid van de tralies, en tegelijk hoor ik gefladder.. van Mickey die probeert weg te komen. helemaal in paniek, want hij weet wat hem te wachten staat..

Ik weet het niet.. ik ben blij dat ik er tussen ben gegaan, als ze Mickey gepakt had in zo'n bui had hij weer zijn pootje stuk.. misschien wel erger, Mickey is tenslotte veel kleiner als mij en mij heeft ze al goed pijn gedaan...

Met die vleugels laten groeien dat is wel een goed idee, dat ben ik eigenlijk ook al een tijd aan het doen, maar het probleem is: elke keer groeit eerst zijn buitenste pen, en die knip ik dan af omdat ik bang ben dat hij zich bezeert..
Planning is: minder pennen af te knippen, maar dan begonnen vanaf buiten, dus buitenste pennen weg, binnenkant laten zitten, 3 of 4 pennen minder afknippen dan normaal.. en ook ietsje langer laten eventueel..

Hij vliegt al een stuk beter als maanden geleden maar ik vind dat hij nog wel wat beter mag vliegen..

De etens bakjes.. die zitten per 2, 2 aan 1 kant, 2 aan de andere kant van de kooi..
Aan elke kant zit dus een bakje voer en een bakje water..

Een tijdje geleden hing er zelfs nog een bakje bij, maar die heb ik er uit gehaald met nog wat spulletjes, ook voor Mickey, zodat hij plaats heeft om te vluchten..

Ik weet niet of dat genoeg bakjes zijn? 2 eten, 2 drinken?

Er komt nog 1 ding in me op... misschien is dat een reden voor Mellow's gedrag.. namelijk, het nestkastje, die staat op de grond, zou ze er niet tegen kunnen dat Mickey hoger zit als haar? (want het nestkastje is het laagste gedeelte van de kooi nu zegmaar, tenzij Mickey op de grond zit, dan is Mellow '''groter''')

Mickey is wel een sulletje, hij is echt zo lief, hij is het tegen overgestelde van Mellow kwa gedrag, hij zal ook nooit, maar dan ook nooit zomaar bijten.. en als hij bijt dan doet hij alsof.. het schatje

Ik heb wel nu 2 dagen precies geen UV lamp aanstaan, mijn vriend had die lamp er uit gehaald en een gewone gloeilamp er in gedaan,, eergisteren was dat... en precies 2 dagen is Mellow zo bijterig naar Mickey toe, dus ik zie wel een verband..

Ik merk dat met uv lamp, mijn vogels liever voor elkaar zijn, en ze eten dan ook veel beter..
Het kan dat het door het uv licht komt, maar ik weet dat niet zeker.. maar het valt wel goed op dat ze het zo goed kunnen vinden als ik uv licht aan zet.. een tijdje geleden is me dat ook al opgevallen..

Dus vanaf nu elke dag vanaf dat het donkerder wordt buiten, doe ik de bird lamp aan.. ik hoop dat dat een beetje helpt..

Mickey zit eindelijk in de kooi.. en Mellow lijkt hem nu met rust te laten.. maar voor hoe lang... geen idee.  :vlag5:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 16, 2009, 17:04:44 pm »
.........en als je Mellow eens nat spuit als zij kliert.....(maar ja dan zit je msschien weer met de vochtigheid van de eitjes  :duh:)
moeilijk hoor.....

Liz

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 16, 2009, 17:14:57 pm »
Ik bemoei me hier ook wel eens met de ruzies als het echt uit de hand dreigt te lopen. Vooral Mytta is zo'n kreng hier. Maar ik doe dat dan door eens hard te roepen of tegen de kooi te tikken. Zelf zou ik Mickey niet uit de kooi halen tijdens een ruzie, want dan maak je het hem wel heel makkelijk en dan leert hij nooit voor zichzelf opkomen. Ik zou Mellow gewoon even laten schrikken door een hard geluid ofzo (= afleiding). Dan heeft Mickey ook weer wat langer de tijd om weg te komen.
En de eitjes kunnen inderdaad wel wat hebben. Schudden werkt ook alleen de eerste paar dagen, als de eicel en zaadcel nog niet versmolten zijn. Maar ik heb heel hard geschud 2 jaar geleden en toch 3 mooie jongen gekregen ;)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #40 Gepost op: januari 16, 2009, 17:47:09 pm »
Ow... haha zijn ze niet duizelig op de wereld gekomen Liz?  :lachen: (grapje he)  ;)
Dat is dan duidelijk, dan hoef ik me geen zorgen te maken om de eitjes...  :lol

Een hard geluid maken.. hielp dat maar.. ik sla wel eens op de bank, die is van leer en dat hoor je dan best hart hard, maar daar laat Mellow zich niet door stoppen.. het lijkt wel alsof er bij haar een knop omschakelt op het moment dat ze zo boos is.. dan ziet ze niks en niemand en denkt alleen aan bijten..

Het beste is om te voorkomen dat ze zo chachrijnig wordt, maarja.. hoe?

Ik zal het moeten proberen om Mickey zelf zich te laten weren.. maar of het me gaat lukken.. geen idee  :vlag5:

Maar zodra ik weer het gevoel krijg dat het uit de hand loopt.. dan grijp ik liever in.. zolang Mellow broeds is tenminste wel even..  normaalgesproken is dat eigenlijk niet nodig.

Ik weet het ik ben eigenwijs.. maarja ik heb er dan ook geen goed gevoel bij  :blush:

@ Ineke: die plantenspuit daar heb ik wel eens aan gedacht.. maar nooit gedaan omdat ik bang ben dat Mellow dan een douche als straf gaat zien.. ik sproei ze namelijk normaal gesproken elke dag even in met nevelstand..

De eitjes, ik weet niet of dat echt kwaad kan.. ik heb je topic gelezen, maar ik heb er niet zoveel verstand van.. maar ik zie hier wel dat Mellow zich gaat wassen in het badje, en meteen daarna kruipt ze op de eitjes, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan, als het met mate is...  :kweetnie:
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2009, 17:53:42 pm door Meisje »

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #41 Gepost op: januari 16, 2009, 19:05:03 pm »
Eigenwijs is ook wijs Belinda  ;)
Als jouw gevoel dat zegt moet je dat zeker doen  :good:

Bij mijn ander koppeltje (Senna en Rambo) bemoei ik me ook wel eens moet ik eerlijk zeggen maar dan ook op de manier van Liz. Ik hoor dan ook aan de manier van schreeuwen dat Rambo niet wegkan en het zal me niet verbazen als hij ook eens ergens een wond(je) van Senna overhoud,zo hard dat zij hem pakt,vooral in zn nek of pootje  en dan niet loslaat :shootme:
Maar een keer roepen of op de bank slaan is dan genoeg en laat zij hem los doordat ze dus afgeleid word.

Bakjes lijkt me genoeg, ik heb hier 1 langwerpig bakje voor de pellets,aan de andere kant een groot waterbakje en savonds in elke andere hoek een schaaltje zaadjes (2 dus),zover van elkaar dat de mannetjes tijd genoeg hebben om ze aan te zien komen en weg kunnen vluchten  :vlag5:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #42 Gepost op: januari 17, 2009, 15:12:38 pm »
Zaadjes krijgen ze hier buiten de kooi.. nooit in de kooi, dan is Mellow nog erger.. ik heb dat altijd al gedaan,, bakje op het speeltuintje met zaadjes,en dan kunnen ze ineens heel lief samen eten  :lovebirds:

Moet er niet aan denken dat Mellow ooit in Mickey's nekje bijt, dat is maar zo dun..
Tot nu toe was het altijd in de pootjes..

Vandaag gaat het goed  :wub:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #43 Gepost op: januari 18, 2009, 09:23:34 am »
Eitjes schudden om geen kleintjes te krijgen werkt dus niet altijd, want zowel Liz als ( waarschijnlijk ) Scheepie hebben kleintjes.

Ook zul je merken als het tijd is dat er eitjes uit gaan komen, dat mams gaat bowlen met die eitjes  :lol

Bij die broedse takketrollen grijp ik ook wel eens in, maar eigelijk is het alleen Demi die Alphie zo erg behandeld dan, bij de anderen valt het reuze mee.

Gebruik de plantenspuit niet als straf, tenzij je ze op een andere manier doucht.
Daarbij, als je kleintjes wil, zou ik haar niet zomaar nat maken, maar Mellow zelf laten regelen wanneer ze dit doet.

Misschien een handschoen vliegensvlug aantrekken als je wilt ingrijpen als dit echt nodig is?
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #44 Gepost op: januari 18, 2009, 14:51:10 pm »
Bowlen met de eitjes? huh?  :lachen:

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Gaat ze dan met de eieren door het nestkastje gooien zegmaar? :lol

Ik denk ook dat het echt de fischeri's zijn die zo agressief zijn tegen de mannetjes..
Aangezien het bij Alphie en Demi net zo gaat..

Als ik het niet zeker zou weten, zou ik zeggen dat Demi en Mellow zusjes zijn, die  ''wat moet je'' blik hebben ze allebei, dan die tong die ze zo leuk uitsteken  :P het pittbull karakter.. 2 heksen  :lol

De plantenspuit gebruik ik alleen om ze te sproeien, niet als straf.. ik gebruik wel eens de plantenspuit om Mickey te pakken, dan houd ik de plantenspuit tegen het rondje van de nestkast zodat Mellow even niet bij me kan om me te bijten, maar dan sproei ik niet ermee..

Heb haar wel een paar keer willen wassen, maar daar is ze vies van, ze heeft ook weer een nieuwe tik die ze doet als ik haar insproei, dan doet ze met haar kopje schudden, maar op een manier waarover je je rot lacht.. zal het eens filmen..

Heb wel een badje in de kooi staan, en daar wast ze zich wel in, ze heeft net weer haar rondje Mickey jagen voltooid en nu is ze weer in haar nestkast.

Handschoen is handig, als ze niet door bijt, want ze bijt dwars door mijn leren handschoen heen, dan doet het nog pijn  :stars:

Ik denk dat van die dikke tuinhandschoenen veel beter zijn.

Ow en van die sproeier die ik heb, worden ze niet echt nat, die heeft nevel stand (speciale vogelsproeier te koop bij valkparkiet.net)  :lol