Auteur Topic: San Remo Mini Besteld  (gelezen 14625 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
San Remo Mini Besteld
« Gepost op: april 28, 2009, 19:24:17 pm »
 :shake: :shake: :shake:

Heb een nieuwe kooi besteld, voor Mickey en Mellow.

Chica en Banta zitten nu zo gezellig in die grote kooi dat ik er eens vaart achter moet zetten, ben het al zo lang van plan om voor Mickey en Mellow de san Remo mini te kopen.. heb hem net besteld en betaald  :shake:

Hopelijk is het een beetje een handige kooi, het ziet er in ieder geval super uit, en met de bakjes aan 2 kanten ipv alleen aan 1 kant 2 stuks, vind ik helemaal perfect, want Mickey maakt er momenteel een zooitje van met dat gesop elke keer  :hehe:

Hij sopt altijd pellets in het water maar haalt ze dan niet er uit. Dan krijg je van dat papperige water, echt smerig  :schrik:

Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.. zal wel even een weekje schreeuwen worden, maar ik ben voorbereid, ik heb lekker oordopjes liggen, kom maar op met die kooi  :hehe:

Eigenlijk wilde ik de Tenerifa 15, met die tralie-plateaus, maar ik heb eens nagedacht en het lijkt me eigenlijk meer chaos dan wat anders, want als er 1 boven op de plateaus zit en Mellow er onder, dan gaat Mellow pootjes bijten, dat vindt ze leuk als iemand op haar kooi zit, dus ik denk dat het met die plateaus hetzelfde effect heeft bij haar.. daarom heb ik voor de Mini San Remo gekozen. Ook omdat die van de standaard af kan, en ik dus de kooi laag kan zetten, heeft zij wel nodig.

Hopelijk komt die morgen al  :dance2: Zal wel niet  :hehe:
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2009, 08:28:13 am door Janina »

mmoerdijk

• Gast
Re: San Remo Mini Besteld
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2009, 21:57:50 pm »
Gefeliciteerd met de nieuwe kooi! Ik heb deze kooi ook en ik ben er erg tevreden over. Ik hoop dat jij er ook blij mee bent!

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2009, 08:26:57 am »
Is dat diegene die ik voor Mickey en Jessie wil ( ik haal altijd alle namen door elkaar  :kweetnie:  :duh: )

Ik ben benieuwd, er volgt dadelijk vast wel een foto als hij staat  :lol  :shake:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2009, 10:38:25 am »
Ja precies, dat is die kooi die jij wilde voor Mickey.. ik ben daardoor toen zo gaan twijfelen tussen die, en de Tenerifa, maar uiteindelijk toch maar deze gepakt, is wel een stuk duurder, maar ziet er ook veel steviger uit, en het heeft nog meer voordelen.

Die plateaus en dan Mickey en Mellow in een kooi met plateaus, ik weet het niet, Mellow zal Mickey door die tralies van de plateaus ook in de teentjes bijten, net als ze doet als Mickey op de kooi zit en zij in de kooi..

Hopelijk komt ie morgen, ik denk het haast wel want heb nog mailcontact gehad met happybird, die antiek kleur hadden ze niet op voorraad, wel lichtgrijs
dus heb maar de lichtgrijze besteld, en ik moest zeggen zodra ik het had gestort, dan ging hij de kooi al klaar maken voor verzending, dus dan gaat het lekker snel  :shake:

Er volgen zeker nog foto's van :jaja: :shake:

Green_raspberry

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2009, 10:56:08 am »
leuk  :cheerl:

Ik vind het een hele mooie degelijke kooi
benieuwd naar de foto's  :hehe:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2009, 08:13:20 am »
Ik ben heel benieuwd!
Ik heb de kooi gezien, hij is heel stevig en degelijk.
Ik ben benieuwd hoe hij er dadelijk ingericht uitziet!
Ik moet hem nog bestellen, maar het heeft hier nog geen haast zolang Indy en Mari apart zitten.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2009, 13:17:23 pm »
 :driftbui: Ik wil mijn kooi, is er nog steeds niet  :driftbui:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2009, 13:22:08 pm »
Balen  :driftbui:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2009, 15:19:16 pm »
Eindelijk staat ie dan, de kooi, gister kwam die pas aan, ze waren vergeten het te versturen  :vlag5:

Zal straks even foto's plaatsen.

Zelf heb ik het loop rooster er in en ik laat dat er ook in, ik weet dat ze graag scharrelen, maar dat kunnen ze ook de hele dag als ze uit de kooi zijn op het speeltuintje.
Met rooster is misschien minder leuk voor ze, maar wel beter voor hun gezondheid, want het kan altijd gebeuren dat ze fruit eten en een stukje laten vallen, wat ze dan misschien later weer opeten, nee, moet ik niet aan denken, met rooster bevalt me prima, en volgens mij vinden ze het ook niet erg met rooster aangezien ze heel veel buiten de kooi kunnen scharrelen.

Het is echt een grote kooi, waauw, wat een plaats  :O
Heb geen speelgoed meer over, zo veel heb ik er in hangen, anders was het zo kaal.
Nu wil ik nog een nieuwe kooi voor Chica en Banta, want ik vind de Palace echt wat klein, niet breed genoeg, wel hoog, dus wel een grote kooi, maar het nadeel is, dat er weinig speelgoed in past omdat het niet zo breed is. Dat stoort me gigantisch, want ze poepen gewoon van stok op speelgoed.. volgens mij zal ik dat probleem met de San Remo bijna niet of zelden hebben.

Heb de kooi op de grond staan, zonder standaard, is zo hoog, en Mellow wordt daar zo dominant van..
Waarschijnlijk ga ik de standaard gebruiken als klimboom, wat touwen erin en wat speelgoed en klaar is de fun  :shake:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2009, 15:30:16 pm »
Oooh heerlijk  dat ie er is  :shake:

Ik ben benieuwd naar de  :foto:

Inmiddels heb ik zelf de San Diego  :lol

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2009, 19:30:44 pm »
Hier de foto's nog, voor ik het weer vergeet  :lol

Heb m net op de standaard gezet, die is best erg hoog  :O Zal zo nog een foto maken van hoe die nu is, heb nog een beetje lopen frunniken ermee met de inrichting  :hehe:

Ben wel een beetje teleurgesteld over de kooi onderdelen. Die ga ik dan ook nog laten vervangen, als er geen garantie op zit stuur ik de hele boel terug hoor  :thumbsdown:

De kooi zelf is gewoon super, perfect, maar ik zie dus net bij een drinkbakje, de beugel daarvan waar dat bakje in hangt, daar is gewoon lak er af, bruinige troep, lijkt wel verroest, dat stuk wil ik dus vervangen hebben.

Toen ik de kooi in elkaar zette, ontdekte ik ook al wat, aan de achterkant / buitenkant ook wat van een rare bruinige kleur, het is geen roest, maar ik kan het ook niet eraf poetsen, ik weet niet wat het is, maar leuk is anders als je 150 euro voor een kooi moet betalen wil je ook dat er geen rare plekken op zitten lijkt me  :schrik:

Verder was het boven gedeelte helemaal scheef getrokken, dus in elkaar zetten was al een hoop ergernis.
Dat is verder geen ramp, want nu die eenmaal staat trekt zich dat wel recht, maar die plekken ben ik erg ontevreden over. Dat hoort gewoon niet op een dure kooi, zeker niet als er een speciale coating op zit die veilig is voor vogels, dan verwacht ik ook dat die coating op elk plekje zit waar me vogels bij kunnen.  :schrik:

Misschien komt dat vaker voor, dat weet ik niet. Ik heb de lichte kleur namelijk en misschien zie je daar gewoon alles op, maar dan nog...  :shootme:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2009, 20:03:49 pm »
 :kweetnie: Ik heb de donkere kleur, ik heb daar niks aan kunnen ontdekken.
Ik heb de kooi wel onder de douche gesmeten en nagespoeld met gekookt water, maar heb niks kunnen ontdekken.

Ik zou even informeren bij waar je hem vandaan hebt hoor  :schrik:

Constance

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2009, 11:14:53 am »
Dit is toch ook van Montana?

Vreemd  :kweetnie:

Wij hebben de lichte kooi (onze mega grote kooi), maar daar hadden we dit niet. Nergens. Het enige wat we hadden was een krom slotje op de voordeur. Maar na een mailtje werd deze direct niet toegezonden.

Ook kromme onderdelen zou ik geen genoegen mee nemen  :blush:

Waar heb je deze besteld dan?
:aga20: :aga16::valkje3: :valkje2: :valkjejoko2: :Caique:
Jip, Macha, Japie, Syd, Joko  en Bambam

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2009, 12:39:05 pm »
Ehm Meisje, ik wil je niet teleurstellen, maar dit is volgens mij geen echte Montana kooi   :schrik:

Zelf ben ik 2 weken terug samen met vrienden bij Happybird geweest (en zo te lezen heb jij je kooi daar ook gekocht). We gingen natuurlijk voor een Montana kooi, zelf heb ik een Montana Mini San Diego gekocht en het oog van van mijn vrienden viel op de Mini San Remo. Alleen die in de showroom had een mandje onderop de standaard en dat vonden zij wel handig. Toen werd ons dus verteld dat de echte Montana kooi niet zo'n mandje heeft. De kooi in de showroom was een goedkopere uitvoering van de San Remo van een Engels merk. Mijn vrienden hebben toch voor de Montana gekozen omdat de kwaliteit gewoon veel beter is.

Ook zie ik bij jou op de foto maar 2 voerbakjes en de echte Montana heeft er 3. De deurtjes hiervan en de klep aan de voorkant sluiten door middel van een soort ronde schijf (zie bijgevoegde foto ) en die zie ik bij jou op de foto ook niet  :stars:

En de dozen waar de kooi in verpakt zat, stond daar Montana cages op? En zat de kooi in 1 of 2 dozen verpakt? Hij heeft ons namelijk verteld dat Montana de kooien altijd in 2 dozen verpakt en dat Engelse merk in 1 doos.

Ik ben dus erg bang dat je 150 euro hebt betaald voor een neppe San Remo  :O

Constance

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2009, 14:47:27 pm »
Ik denk dat Yvette inderdaad gelijk heeft.....bij nadere bestudering ziet hij er idd anders uit dan onze Montana kooien. Zat er een Montana certificaat bij in de doos (althanns, leek op een soort van certificaat, wat er bij ons bijzat).

:aga20: :aga16::valkje3: :valkje2: :valkjejoko2: :Caique:
Jip, Macha, Japie, Syd, Joko  en Bambam