Auteur Topic: Chica bouwt een nest  (gelezen 28763 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
Chica bouwt een nest
« Gepost op: november 16, 2009, 15:01:56 pm »
Hallo allemaal,  :zwaai2:

Kleine Chica is een nest aan het bouwen, ze nodigt Banta ook al uit om te wippelewappelen maar hij snapt het nog niet, volgens mij hebben ze nog niets gedaan maar toch is Chica druk bezig met een nestje te bouwen, is dat normaal?  :schrikken:

Ze is nog veel te jong  :vlag5:

Kan ik er wat tegen doen? Moet ik er wel wat tegen doen? Of moet ik haar gewoon haar gang laten gaan? :kweetnie:

Wendy106

• Gast
Re:Chica bouwt een nest
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2009, 15:03:18 pm »
hoe oud is ze?

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2009, 15:05:25 pm »
Ze wordt in Februari pas 1 jaar meen ik, weet haar geboortedatum niet eens uit mijn hoofd, wel erg eigenlijk  :blush:

Wendy106

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2009, 15:19:22 pm »
ik weet niet hoe het zit, of je het nest moet weghalen. misschien blijft ze dan bezig?

mocht ze wel gaan leggen zou ik wel nep eitjes halen en die omruilen.

Lejah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2009, 17:16:38 pm »
Ik zou het nestje niet weghalen hoor!
Dan gaat ze toch weer een nestje maken en nestjes maken oefenen kan heel nuttig zijn.
Popjes worden meestal rond de 9 maanden broedrijp, soms iets eerder, soms iets later. Het is beter voor popjes als ze in hun eerste levensjaar geen eitjes leggen, maar houd dat maar eens tegen!
Aah die arme Banta, snapt er niets van, zo'n klein mannetje nog! :lol

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 16, 2009, 17:23:58 pm »
Valentijn lag ook met 9 maanden haar eerste eitjes(en keek er niet naar om)
maar kijk naar Ginny en Britt Yellow Pitt....die waren er al bij met 7 maanden  :stars:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #6 Gepost op: november 16, 2009, 20:41:02 pm »
Niet weghalen hoor, nestjes maken en oefenen wil nog niet meteen zeggen dat er eitjes gaan komen.
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: november 17, 2009, 14:51:55 pm »
Oke dan laat ik haar lekker haar gang gaan  :lol

Ben zo bang dat ze nog niet volgroeid is en dan al eitjes gaat leggen.
Als ik haar figuurtje vergelijk met dat van Mellow dan is Chica toch eigenlijk nog een baby  :hart:

Banta snapt er inderdaad niets van. Gisteren zag ik wel dat Banta Chica voerde, dat snapt hij blijkbaar al wel, maar hij snapt niet waarom Chica steeds haar kontje voor Banta laat zien  :lol

Waar krijg ik eigenlijk nep eitjes? Kan dat nog steeds via Dierengedoe.nl ? Heb er veel te weinig want Mellow is ook broeds.

Het zou wel heel leuk zijn als Mellow en Chica tegelijk broeds zijn. Want de mannetjes vervelen zich dan zo, bij Mickey was dat tenminste wel zo, toen Mellow zat te broeden, zat Mickey de hele dag te schreeuwen (verveling).

Als Chica en Mellow tegelijk zouden broeden, dan kan Mickey met Banta wat vaker samen buiten spelen als de meiden zitten te broeden. Misschien kunnen ze elkaar daarna wat beter uitstaan. Als Mickey en Banta samen spelen gaat het goed, maar zodra de meiden erbij komen kunnen Mickey en Banta elkaar niet meer uitstaan.  :arrogant:

Ben nogal huiverig voor een nestje na wat hier vorig jaar is gebeurd. Als ik eraan terug denk draait mijn maag zich nog steeds om.  :schrikken: Ben daar nog niet echt overheen denk ik.

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: november 17, 2009, 21:01:00 pm »

Ben nogal huiverig voor een nestje na wat hier vorig jaar is gebeurd. Als ik eraan terug denk draait mijn maag zich nog steeds om.  :schrikken: Ben daar nog niet echt overheen denk ik.

snap ik heel goed  :aai:

Dierengedoe was pas nog volledig uit de lucht  :noidea2:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #9 Gepost op: november 17, 2009, 21:47:30 pm »
Ojee, dan moet ik een ander adresje zoeken voor me nep eitjes heb er nog zeker 6 nodig  :vlag5:

Je weet maar nooit he  :lol

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: november 20, 2009, 18:33:40 pm »
 :stars: Jaaa hooor, ik heb Mickey en Mellow betrapt, ik denk dat ik over een tijdje weer eitjes kan verwachten van Mickey en Mellow  :stars:

Vind het wel leuk hoor daar niet van, maar Mellow altijd zooo agressief als ze eitjes heeft daar kom ik niet tegenop, en Mickey al helemaal niet.  :vlag5:  :mad:

Ze waren aan het wippelewappelen, en toen mevrouw Mellow er genoeg van had schoot ze gelijk achter Mickey aan om hem door de kooi te jagen. Begint al goed  :mad: :driftbui2:

Ik hoop zo dat Chica niet zo over-agressief gaat doen als ze eitjes wil  :vlag5:

Hoe ga ik dat nou weer aanpakken? niet 1 broeds agressief popje maar straks ook nog 2. Kan ik dat wel?  :stars:

Mellow is waarschijnlijk van plan haar eitjes in het vogeltentje te gaan leggen, die hangt dus in de kooi, lijkt me niks, dus ik ga vandaag het looprooster eruit halen bij Mickey en Mellow zodat ze (als ze al eitjes wil) die op de bodem van de kooi kan leggen. Misschien moet ik weer kijken voor een nestkastje?

Wie laat hun vogels ook alweer gewoon op de bodem van de kooi broeden en gaat dat goed?

Gelukkig zijn Chica en Banta nog niet zover  :lol

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #11 Gepost op: november 20, 2009, 19:35:10 pm »
Hier liggen ze op de bodem, doekje in een hoekje en daar liggen ze, prinsesheerlijk  :lol

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #12 Gepost op: november 21, 2009, 17:24:07 pm »
 :vlag: Zal het eens proberen, lijkt me voor Mickey ook prettiger want die moet anders steeds maar voor dat nestblok zitten en mag er niet in  :lol

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2009, 13:13:41 pm »
Mellow wil niet op de bodem broeden  :stars:

Ze heeft gisteravond een ei gelegd, IN het birdy-bedje.

Ik heb aan Mellow helemaal niets gemerkt dat ze een dikke kont had of zo, ineens lag er een ei  :lol

Chica wil niet meer uit de kooi komen  :vlag5:
Zodra ik te dicht bij de kooi kom, gaat Chica ook in haar tent zitten en ze komt er niet uit  :mad:
Ik ga haar niet pakken want ze is heel erg vals en bijterig, een Mellow 2  :lol

Is het niet uit de kooi willen komen een teken dat er bij Chica ook eitjes zitten aan te komen? Of kan dat ook gewoon de broedsheid zijn?

Heb maar 6 nep eitjes, gister heb ik nog gezocht waar ik nep eitjes krijg en ik heb er nog 6 besteld bij valkcity.nl, ik weet niet of die betrouwbaar is? Moet echt nep eitjes hebben  :mad: Hopelijk is het de goede grootte.  :drama:

Nu heb ik een stel groene blazende popjes die me liever opeten dan dat ze bij me komen zitten  :fluiten:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 26, 2009, 14:16:42 pm »
valentijn komt inderdaad ook minder uit de kooi als ze broeds wordt...... :hug: