Chica heeft een ei gelegd. Ben helemaal baf en ik snap er niks van, Banta heeft volgens mij nog helemaal niet met Chica gepaard, Chica wil het wel maar Banta doet niet echt iets. Is ze dan zo erg broeds dat ze spontaan aan het leggen gaat?

Ze is nog niet eens 1 jaar oud, vind het maar eng, ze is maar zo'n klein smal kipje, eigenlijk is ze nog een baby

Heb het met toeval ontdekt, het viel helemaal niet op, heb niet gemerkt dat ze een dikke kont had, (Mellow had laatst toen ze een ei legde ook geen dikke kont, nu wel heel erg)

Chica is de laatste tijd erg bezitterig over haar tentje, vond het al zo raar dat ze niet meer naar buiten wilde, normaalgesproken wil ze dolgraag uit de kooi. Toen ik daarstraks haar uit de kooi had gelokt met veel moeite deed ze heel gemeen tegen me, ook buiten de kooi
Ze stapte wel netjes op enzo, en net als altijd pakt ze me hand wel vast met haar snavel, maar dat doet ze om een te klimmen, niet als bijten bedoeld.
Maar nu

potverdorie!
Ze klimde zoals gewoonlijk op mijn hand maar doorbijten dat ze deed, dat was geen klimmen, dat was pure opzet, zag het niet aankomen omdat ze nooit echt bijt, zeker niet buiten de kooi.
Heb haar even op de grond gezet en ik haalde het tentje uit de kooi, gewoon om eens te kijken, je weet maar nooit dacht ik. En wat denk je? Een eitje! IN het vogel-tentje. (de appel valt niet ver van de boom he?)

Maar nu heb ik dus een probleem

Heb echt te weinig nep eitjes, heb er een paar besteld bij valkcity.nl, en op de site noemden ze het ''kunsteitjes parkiet''. Dus het is nog maar de vraag of dat de goede maat is

Mellow heeft 2 nepperds, en haar derde eitje zou er al moeten zijn, daarstraks was het er nog niet.
Chica heeft nu ook een nepperd, maar het was een hele klus om dat voor elkaar te krijgen, het tentje hing buiten de kooi op de playtop, maar zelfs daar bleef ze trouw bij haar eitje, en owee als ik in de buurt kwam

Volgens mij heb ik dit nog niet zo meegemaakt, ze is zooo broeds, en dat voor zo'n jong kipje. Ik meen me te herinneren dat Mellow absoluut niks van ei 1 wilde weten totdat ze er uiteindelijk op ging zitten na dat er een paar eitjes lagen. Chica is daar heel anders in.
Het is me uiteindelijk gelukt door Chica en Banta op het speeltuintje te zetten in de woonkamer en de kooi om een hoekje te zetten zodat ze me niet zien. Chica vloog dus direct terug naar de kooi, maar het is me gelukt voordat ze er was om het eitje te verwisselen. Ze was kwaad! Ik blijf voorlopig even uit haar buurt. Hopelijk heeft ze het niet gemerkt dat haar ei weg is