Auteur Topic: Chica bouwt een nest  (gelezen 72143 keer)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
Re:Chica bouwt een nest
« Reactie #30 Gepost op: november 27, 2009, 23:37:34 pm »
 ;D ;D ;D Ja hij heeft een goede opvoeding gehad he  :wiehaa: :wiehaa: :wiehaa:

Hij luistert echt goed, had echt nooit gedacht dat een aga'tje zo gehoorzaam kan zijn met opstappen, al mijn andere kipjes moeten het toch steeds proberen weg te vliegen bij het in de kooi terug zetten, behalve Banta, die blijft netjes op het speeltuintje wachten tot ik hem kom halen en in zijn kooitje stop  :wolkje:

Zodra hij in de kooi op zijn stokje stapt moet ik wel direct met mijn hand uit de kooi anders krijg ik ze ervan langs  ;D Maar ach.. het is zijn kooi  :lief:

En! Mellow heeft eitje 2 vandaag gelegd, er liggen nu 2 neppers  :sorry:
Vind het toch stom, als ik neppers neerleg heb ik een schuldgevoel, ook nu weer  :cry:

Kwibus

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: november 28, 2009, 09:49:24 am »
joh, moet je niet hebben hoor een schuldgevoel  :hug:
ik laat ook niet alle eitjes uitkomen hoor ...
Je doet het goed  :hug:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Chica en Mellow hebben allebei eitjes
« Reactie #32 Gepost op: november 30, 2009, 01:25:36 am »
 :zenuw: Chica heeft een ei gelegd. Ben helemaal baf en ik snap er niks van, Banta heeft volgens mij nog helemaal niet met Chica gepaard, Chica wil het wel maar Banta doet niet echt iets. Is ze dan zo erg broeds dat ze spontaan aan het leggen gaat?  :zenuw: Ze is nog niet eens 1 jaar oud, vind het maar eng, ze is maar zo'n klein smal kipje, eigenlijk is ze nog een baby  :cry:

Heb het met toeval ontdekt, het viel helemaal niet op, heb niet gemerkt dat ze een dikke kont had, (Mellow had laatst toen ze een ei legde ook geen dikke kont, nu wel heel erg)  :noidea2:

Chica is de laatste tijd erg bezitterig over haar tentje, vond het al zo raar dat ze niet meer naar buiten wilde, normaalgesproken wil ze dolgraag uit de kooi. Toen ik daarstraks haar uit de kooi had gelokt met veel moeite deed ze heel gemeen tegen me, ook buiten de kooi  :stars:

Ze stapte wel netjes op enzo, en net als altijd pakt ze me hand wel vast met haar snavel, maar dat doet ze om een te klimmen, niet als bijten bedoeld.
Maar nu  :mad: potverdorie!
Ze klimde zoals gewoonlijk op mijn hand maar doorbijten dat ze deed, dat was geen klimmen, dat was pure opzet, zag het niet aankomen omdat ze nooit echt bijt, zeker niet buiten de kooi.

Heb haar even op de grond gezet en ik haalde het tentje uit de kooi, gewoon om eens te kijken, je weet maar nooit dacht ik. En wat denk je? Een eitje! IN het vogel-tentje. (de appel valt niet ver van de boom he?)  ;D

Maar nu heb ik dus een probleem  :drama: Heb echt te weinig nep eitjes, heb er een paar besteld bij valkcity.nl, en op de site noemden ze het ''kunsteitjes parkiet''. Dus het is nog maar de vraag of dat de goede maat is  :stars:

Mellow heeft 2 nepperds, en haar derde eitje zou er al moeten zijn, daarstraks was het er nog niet.

Chica heeft nu ook een nepperd, maar het was een hele klus om dat voor elkaar te krijgen, het tentje hing buiten de kooi op de playtop, maar zelfs daar bleef ze trouw bij haar eitje, en owee als ik in de buurt kwam  :mad: Volgens mij heb ik dit nog niet zo meegemaakt, ze is zooo broeds, en dat voor zo'n jong kipje. Ik meen me te herinneren dat Mellow absoluut niks van ei 1 wilde weten totdat ze er uiteindelijk op ging zitten na dat er een paar eitjes lagen. Chica is daar heel anders in.

Het is me uiteindelijk gelukt door Chica en Banta op het speeltuintje te zetten in de woonkamer en de kooi om een hoekje te zetten zodat ze me niet zien. Chica vloog dus direct terug naar de kooi, maar het is me gelukt voordat ze er was om het eitje te verwisselen. Ze was kwaad! Ik blijf voorlopig even uit haar buurt. Hopelijk heeft ze het niet gemerkt dat haar ei weg is  :cry:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Chica en Mellow hebben allebei eitjes
« Reactie #33 Gepost op: november 30, 2009, 01:34:46 am »
Oja, wat ik eigenlijk wilde vragen vergeet ik weer  :duh:

Heb nu nepeitjes die eigenlijk voor de Roseicollis bedoeld zijn, deze eitjes zijn dus eigenlijk veel en veel te groot. Ze zijn niet echt vergelijkbaar qua grootte.

Eigenlijk wil ik voor mijn kipjes dus speciale nepeitjes voor Fischeri's, maar ik kan het nergens vinden.
Misschien dat ik via een vogelclub eraan kan komen? Die clubs waar kwekers hun ringetjes vandaan halen? Iemand tips?  :drama:
« Laatst bewerkt op: november 30, 2009, 01:39:23 am door Meisje »

Kwibus

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: november 30, 2009, 07:37:15 am »
wat betreft de nepeitjes.. ik heb ze hier bij de dierenwinkel gekocht en ze worden goed geaccepteerd door mijn aagjes.

Maar dat Chica een ei heeft gelegd zonder gepaard te hebben kan.
Mijn Britt heeft ook eitjes gelegd en die woont samen met een ander popje ( Katootje ).
Zij was geloof ik ook een mand of 7/8 .
Dus dat zegt helemaal niks.
de ene is er nu eenmaal vroeger bij dan de andere .

En dat ze zo gemeen zijn.. tja, dat heb ik hier ook. Heb tegenwoordig een handschoen klaarliggen voor sommige dames omdat ik anders geen eens eten kan geven ..
heb weinig zin me elke dag hard te laten bijten.
Maar na de broed tijd zijn ze hier meestal wel lief.

Succes met je dames!  :hug:

Lejah

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: november 30, 2009, 08:25:43 am »
 :lol Je beschrijft het weer heerlijk! :lol
Die Chica!
Het kan idd dat Chica eitjes legt zonder dat ze gepaard heeft, dan zijn de eitjes sowieso niet bevrucht en zou je ook geen nepperds nodig hebben.
Het kan ook zijn dat Banta een paar keer door had wat er van hem verlangd werd en dat ze dus wel hebben gepaard maar dat jij dat niet opgemerkt hebt. Want Banta wordt ook al groot!
Persoonlijk vind ik de collie-eitjes qua grootte niet veel schelen met fischerie-eitjes. In geval van nood kan je de eitjes schudden, elke dag elk eitje schudden de eerste week, volhouden tot een week na het laatste eitje. Een vogelvereniging heeft wel ringetjes maar geen nepeitjes. Nepeitjes toch echt via de dierenwinkel of online.

En kijk hier moet ik nu zo vreselijk om lachen he:
Niet om jou uit te lachen hoor Meisje! Maar omdat ik het zo vreselijk lief vind!

Ze is nog niet eens 1 jaar oud, vind het maar eng, ze is maar zo'n klein smal kipje, eigenlijk is ze nog een baby  :cry:

Kijk, jij kan wel denken en vinden dat Chica nog een baby is, maar zelf denkt Chica daar heel anders over hoor! ;D
Agaatjes kunnen rond de 9 maanden al eitjes leggen, sommigen zelfs al eerder!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #36 Gepost op: november 30, 2009, 16:06:32 pm »
 :lol

Banta heeft vannacht gewoon bij Chica in het tentje mogen slapen. Mellow laat Mickey absoluut er niet bij, in het tentje, die moet er voor blijven zitten op het stokje  :fluiten:

Ze lagen vanmorgen heerlijk naast elkaar in het tentje, Chica op het eitje, en Banta ernaast, zo lief!  :wolkje:

Zo te zien accepteert ze het (te grote) eitje wel. Naar mijn ogen is het echt te groot, maar als zij er geen moeite mee hebben is het wel goed zo denk ik. Maar als ik een vogel was zou ik daar niet in trappen hoor  :lol

Dat met die eitjes schudden heb ik wel eens gehoord, maar als ik dat zo doe, zouden ze niet meer bevrucht zijn als ze dat al waren?
Wat als ik niet goed genoeg schud? zit ik straks met een babyvogeltje in een ei te schudden als er wat in groeit, heeft ie een achtbaan  ;D

Wil het wel zo doen hoor, maar kan ik dan 100% zeker weten dat er niet wat in groeit? Hoe lang moet ik daarmee schudden? Een minuutje per ei, en dit volhouden tot een week nadat het laatste ei gelegd is met alle eitjes? Hun eigen eitjes zijn toch een stuk natuurlijker, en als dat zo kan lijkt me dat ideaal  :idea2:

Oke ze is natuurlijk niet echt nog een baby, maar volgens mij is ze ook nog niet helemaal uit haar puberteit  :lol Tegenover Mellow is ze echt nog maar een klein wuppie. Chica voelt zich al een grote meid. Voor mij blijft Chica altijd mijn kleine meisje  :lief:

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #37 Gepost op: november 30, 2009, 20:07:22 pm »
 :lol :lol :lol :lol :lol

Nou baby Chica is geen baby meer hoor Belin  :hug:
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #38 Gepost op: november 30, 2009, 23:19:57 pm »
Nee dat heeft ze me wel bewezen  ;D
Ze is nu wel wat rustiger, en ze is niet meer zo erg op haar slaaptentje gefixeerd als gisteren, gister was het echt erg. Nu zit ze toch het grootste deel van de dag gewoon te spelen en druk te doen  :lol

Vind dit wel een beetje sneu nu, ze hebben dat looprooster bij Chica en Banta in de kooi. Bij Mickey en Mellow kan dat wel er uit zonder dat ze door die opening kunnen, perfect.

Maar Chica en Banta hebben dat rooster nog en ik wil er eigenlijk nu even vanaf, maar bij de Palace kan dat niet, dan ontstaat er een gat waar ze door naar buiten kunnen.  :vlag5:
Er zat eens plexiglas voor, maar heb de Palace een tijd geleden uit elkaar gehaald, schoongemaakt, en het plexiglas weggegooid.  :duh:
Ik zit nu te denken om Chica en Banta in de kooi te zetten waarin Chica is opgegroeid, de kooi waarin Mellow ook gebroed heeft. Eigenlijk is het een prima kooi, het enige probleem is de voerbakjes en dat Mellow daar uit wist te ontsnappen  :mad:
Chica en Banta weten niet dat die bakjes eruit kunnen  :fluiten:

Hun slaaphut hang ik dan gewoon laag bij de grond, zo had ze het ook toen zij zelf nog een baby was en niet meer in de nestkast sliep  :lief:

Of kan ik ze beter gewoon in de Palace (met looprooster) laten tot dat Chica klaar is met broeden?

Lejah

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: december 01, 2009, 08:11:40 am »
Laat ze maar gewoon zitten waar ze nu zitten!
Je zou event wat op het looprooster kunnen leggen, maar je hebt ook kans dat ze dat weghalen of slopen. ;)

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #40 Gepost op: december 01, 2009, 16:12:42 pm »
Chica heeft zojuist haar tweede eitje gelegd. Trots dat ze is! Nu mag ik ineens wel kijken als ik het vogeltentje uit de kooi haal. Ze zat zelfs op mijn vinger terwijl ik met mijn andere hand het vogeltentje vast hield. En dat zonder te bijten. Knap hoor! :lol

Banta zit te te tokkelen en te dansen  ;D Dat heb ik hem nou nog nooit zien doen, is zo grappig  ;D

Het is zo'n schattig stelletje samen  :cupid:
Kan daar uren naar kijken  :lief:

Wilma

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #41 Gepost op: december 01, 2009, 16:24:44 pm »
2 eitjes al  :loving:  Kleintjes worden groot  :fluiten:
Misschien eens tijd voor een foto-update  :hebbuh:

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #42 Gepost op: december 02, 2009, 14:21:12 pm »
 :lol Eigenlijk wel he? Zal eens proberen wat foto's te maken. Mijn camera wil niet meewerken de batterijen zijn altijd na 2x flitsen leeg en heb nog steeds geen nieuwe  :stars:

Gelukkig mag ik zo nu en dan even een uurtje foto's maken met de telefoon van mijn vriend. Dat ding maakt best mooie foto's  :lol

Heb wel een nieuw foto topic gemaakt, heb pas geleden wat foto's geplaatst, zijn er alleen niet veel  :blush:
http://www.dwergpapegaaitjes.nl/forum/index.php?topic=6087.0

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #43 Gepost op: december 02, 2009, 19:52:40 pm »
Heb Chica en Banta net betrapt!  :vlag5:

Op een slijtstok boven in hun kooi.. wat een acrobaatjes zeg  :wateenlol:

(Is toch niet erg hoop ik? Ze heeft namelijk wel nog een eitje in haar buik dat kan je goed zien).

En ik maar denken dat ze dat nog niet deden  :engel:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december 02, 2009, 19:55:20 pm »
hier wippelewappen ze ook hoor met dikke buik  :fluiten: