Auteur Topic: Eerste nestje Mango en Cismo  (gelezen 43150 keer)

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
Eerste nestje Mango en Cismo
« Gepost op: januari 02, 2010, 21:15:48 pm »
Aangezien wij besloten hebben dat ze de eitjes mogen uitbroeden werd het wel tijd om hier even een topic te openen ;)

Sinds de klik er is tussen Mango en Cismo is het ineens heel snel gegaan. Tweede kerstdag viel me op dat ze een dik kontje had en 29 december was daar dan het eerste eitje. Deze had ze in het slaaptentje gelegd toen ik onderweg was om een broedblokje te krijgen. Dat was dus een leuke verrassing toen ik thuiskwam. Gelijk het broedblok gevuld, in de kooi gezet en het eitje erin gelegd.

Helaas vonden ze het blok maar eng, maar ik heb ze om kunnen kopen.... met zeemandoekjes  :hehe:
Toen het 31 december tijd was om weer een eitje te leggen, heeft ze dan ook besloten deze netjes in het broedblok te leggen en is ze er bijna niet meer uit geweest, ze is dus trouw aan het broeden.

Vandaag, 2 januari, was het tijd voor het derde eitje. En toen ik vanmiddag rond 16.30 het blok open deed lag mevrouw daar heerlijk te broeden op....jawel... 3 eitjes  :loving:

Trotse Mango en Cismo

Er is ook nog wel tijd om even te kroelen  :hart:

En er moet natuurlijk gevoerd worden   :hebbuh:

Knabbel en Babbel

• Gast
Re:Eerste nestje Mango en Cismo
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2010, 21:19:17 pm »
 :yeah: :yeah: :yeah: leuk!!!!

Janina

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2010, 21:29:35 pm »
Geweldig... en ooh wat lijkt hij op Tammy, ik weet het, ik zeg het steeds, maar het is zo  :hebbuh:  :hart:

Veel succes, ben heel benieuwd!
Without my pets my house would be clean and my wallet would be full, but my heart would be empty!

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2010, 21:47:15 pm »
Hij lijkt ook zeker op Tammy, dat mag je best zeggen hoor :)

Ik ben ook echt heel benieuwd, ook naar de kleurtjes die de kleintjes straks kunnen krijgen. Misschien wel kleine Cismo's  :hebbuh:

Karin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2010, 22:18:09 pm »
Leuke foto's en ben erg benieuwd naar het nest ;)
Toch nog een broedblokje kunnen vinden :D...
Ik hou dit topic zeker in de gaten, jouw koppel lijkt erg op die van mij

Wendy106

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2010, 14:32:29 pm »
Het is wel even wennen! Voor mij is Cismo nog die kleine jongen! Maar ja net als Chip en Bum is hij groot geworden en nu al papa is spee!! Wow echt leuk yvette!!  :hartje: :hartje:

Kwibus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2010, 17:48:21 pm »
leuk!!

mooie koppeltje ook joh  :wolkje:

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2010, 19:24:52 pm »
Leuke foto's en ben erg benieuwd naar het nest ;)
Toch nog een broedblokje kunnen vinden :D...
Ik hou dit topic zeker in de gaten, jouw koppel lijkt erg op die van mij

Ik heb inderdaad toch nog een broedblok kunnen vinden, bij de Jumper  :jaja:
En onze koppels lijken zeker op elkaar, allebei wildkleur mama en grijze papa  :hart:

Het is wel even wennen! Voor mij is Cismo nog die kleine jongen! Maar ja net als Chip en Bum is hij groot geworden en nu al papa is spee!! Wow echt leuk yvette!!  :hartje: :hartje:

Ik zie Cismo stiekem ook nog steeds als m'n kleine moppie hoor, maar hij heeft besloten dat hij al een grote vent is  :lol

Vandaag was het tijd om de kooi schoon te maken en heb ik het blok met Mango en al er even uitgehaald (blok staat op de bodem van de kooi) en op de tafel gezet. Mango...zo nieuwsgierig als ze is, wilde wel graag even weten waar ze was. Koppie kwam uit het gat en zodra ze doorhad dat ze niet meer in de kooi was, kwam ze snel het blok uit, rende op me af, kroop onder m'n trui en ik werd overladen met knuffels en kusjes  :loving: Toen ze daarmee klaar was wilde ze het blok weer in en ging weer heerlijk liggen broeden.

Ook ben ik vandaag met de snoeischaar op pad geweest voor wilgentakjes   :fluiten: Nou, dat is echt een groot succes, Mango begon gelijk te snipperen en takjes het nest in te slepen. En als Mango aan het snipperen is, dan ligt Cismo op de eitjes  :hartje:

willuku

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2010, 09:46:51 am »
ow wat leuk. Zou ook wel een nestje willen. Is Mango (mams?) niet bijterig als ze broeds is?

Wendy106

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2010, 11:37:50 am »
Zijn de eitjes trouwens bevrucht? Heb je 'actie'  gezien?

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2010, 19:55:37 pm »
ow wat leuk. Zou ook wel een nestje willen. Is Mango (mams?) niet bijterig als ze broeds is?

Het valt mij over het algemeen mee, wetende dat Mango af en toe best fel kan zijn. Ik mag gewoon in het broedblokje kijken van haar, alleen de eitjes...die zijn van HAAR. Kijken mag, aankomen niet  :vlag: Maar goed, we proberen haar gewoon te misleiden. Alleen vanavond is dat mislukt en hing ze als een pitbull in de vinger van m'n moeder  :schrikken:

Zijn de eitjes trouwens bevrucht? Heb je 'actie'  gezien?

Haha, ik heb heel veel actie gezien, soms wel meerdere pogingen achter elkaar  :hehe: Van de week ook nog in het broedblokje  :coolwink:
Maar ja, of dat ook een teken is dat ze bevrucht zijn? Het ligt er natuurlijk ook aan of Cismo al geslachtsrijp is.
Ik zal van de week eens proberen een eitje te kapen en met de zaklamp te kijken of het bevrucht is. We willen ook niet alle eitjes uit laten komen, de laatste paar willen we vervangen door neppers.

Inmiddels heeft Mango vandaag haar vierde eitje gelegd, ze legt ze echt heel netjes om de dag.

Mango denkt, dit zijn MIJN eitjes, je denkt toch niet dat je daar bij mag   :fluiten:

aagje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2010, 08:50:37 am »
spannend :zenuw:

euh is het niet verstandig om het doekje eruit te halen??,
ik weet eigenlijk niet waarom maar het lijkt me niet goed voor de babypootjes  :kweetnie:
mama kan er niet echt een kommetje van maken om spreidpoten etc. te voorkomen
maar misschien heeft iemand anders er meer verstand van ;)

iig succes en veel plezier, het is zo ontzettend leuk :loving:

Knabbel en Babbel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2010, 10:08:25 am »
ze heeft, zo te zien, haar nest naast het doekje gemaakt.
het zal dus geen invloed op een kuiltje en /of spreidpootjes hebben(mijn inziens)
Maar zelf zal ik he er denk ik ook uit halen. Ze laat haar eitjes vast niet meer in de steek en het doekje wordt alleen maar enorm smerig. maar kwaad, kan het denk ik niet

mmoerdijk

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2010, 18:37:35 pm »
 :hart: :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:
Onze kleine Cismo wordt groot!! Wat geweldig dat ze het zo goed doen zeg!
En wauw, dat je Mango zo kunt benaderen! Dat lukt bij haar schoonmoeder Pacha echt niet!

Yvette

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2010, 20:41:15 pm »
Ik vroeg me inderdaad ook al af of het doekje geen kwaad kon, maar in het begin kwam ze echt niet in de buurt van het blok zonder het doekje ;) Nu zal ze inderdaad vast haar eitjes niet meer in de steek laten. Ik wilde het er vanavond uithalen, maar Mango wilde het blok niet uit en ik had geen assistentie om haar even af te leiden :coolwink: Als m'n moeder niet te laat thuis is kan ik het straks nog even proberen en anders morgen, dan kan ik ook gelijk kijken of er al eitjes bevrucht zijn, ze ligt dan bijna een week te broeden.