Auteur Topic: Welke slaapplaats?  (gelezen 4661 keer)

Wendy106

• Gast
Welke slaapplaats?
« Gepost op: mei 19, 2010, 21:23:59 pm »
Ik wil jullie mening hebben over iets  :grouphug:

ik heb op dit moment deze slaaphutjes:
http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=36_341&products_id=1841

Die is van stof en nu hoor ik steeds 'gravende' of 'krabbende' geluidjes en heeft Luna zich dus door de bodem heen gegraven. Dan komen er lusjes en draden en daar maak ik mij zorgen over dat ze vast komt met haar voetjes.

Nu heb ik er 2 gezien.

Welke zouden jullie kiezen als je weet dat ze graag in bovenstaand hutje slaapt?

1. http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=36_341&products_id=1840

(super schattig papegaaitje trouwends!! wat is dat er voor 1?)
Dan heb je 2 maten
Small: parkieten
Medium: amazone papagaai, valkparkiet

2. http://www.fretten.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=36_341&products_id=1813

Knabbel en Babbel

• Gast
Re:Welke slaapplaats?
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2010, 21:37:38 pm »
ze hebben bij mij de fretten tunnel van de kooien gigant en de kubus vormige hamsterzakjes van de dierenwinkel.!

Wilma

• Agalover
  • Bijtgrage aga
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2010, 21:47:13 pm »
Ik kan je niet adviseren,hier slapen ze niet in een tentje...

willuku

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2010, 22:00:08 pm »
Ik heb zelf een soort slaaptunnel gemaakt van een zachte nieuwe dwijl voor aan de zwabber zegmaar :P
En aan de enekant slaap Cico, en aan de andere kant Kiki met de kopjes in elkaars nekje zegmaar!

Cico durft niet in een tentje, want daar ziet hij de uitgang niet zegmaar. Komt miss omdat hij met de hand is groot gebracht, en het niet gewend is!

Marit

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2010, 22:56:52 pm »
Die kokosnoot kan ik je niet aanraden, Koda haalt haar snavel ervoor op  :arrogant: Ze vind dat ding helemaal niks  :hehe:
Spacy       Jack         Evi

Kwibus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2010, 07:33:34 am »
Ik maak zelf altijd zakjes. Maar jouw probleem herken ik. Ooit heeft Noah eens vastgezeten  in zo'n zakje omdat hij dus ook de bodem los had gegraven...
Geen fijn gezicht!

De kokosnoot vinden ze hier geweldig om in te spelen, maar erin slapen doen ze niet.. te hard denk ik.
Die tunnel vind ik de beste keus. Nu heb ik hier kubusvormige fleecehutjes ( die maak ik zelf) en driehoekige.. en ik heb een hangmatje gemaakt.. ook een aanrader.
Succes!

Agapein

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2010, 09:27:23 am »
Mijn aga's slapen wel in een kokosnoot.  :lol

Kwibus

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2010, 12:26:54 pm »
haha, grappig vind ik dat.. iedere aga is toch weer anders

Angelique

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2010, 10:49:45 am »

Pino heeft een keer een gat gemaakt in het hutje en eitjes gelegd tussen de twee lagen stof  :coolwink:

Nu hebben ze een tijdje een nieuwe, maar daar zijn ze tot nu toe erg zuinig mee  :jaja: Ik moet zeggen, zodra ik zie dat hier het slaaphutje kapot is al ik deze eruit.

Wendy106

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2010, 11:53:18 am »
ik ga 2 cocosnoten bestellen. Die kunnen ze zeker niet stuk maken! dat kreeg ik als goede tip in een lieve e-mail

Constance

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2010, 22:01:13 pm »
Jip slaapt ook altijd in haar noot.
En ze maakt ook van die krabbende/ gravende geluidjes.

Volgens mij doet ze dat om haar noot schoon te houden en eventueel poepjes naar buiten de "spitten".
D'r noot is namelijk altijd heel schoon van binnen, terwijl ze er overdag vaak bovenop zit en er dan echt wel eens iets naar binnen valt  :lol
:aga20: :aga16::valkje3: :valkje2: :valkjejoko2: :Caique:
Jip, Macha, Japie, Syd, Joko  en Bambam

Meisje

• Wollig kipje
  • Bijtgrage aga
  • My dream is to fly... over the rainbow so high
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2010, 14:54:29 pm »
Ik zou voor de kokos hut gaan, zeker omdat ze de stoffen tentjes kapot maken.

Dat graven dat komt me bekend voor. Chica doet dat ook, en sinds kort kan Mellow er ook wat van, die heeft natuurlijk gezien hoe Chica de bodem er uit kan slopen en nu doet zij het ook.

De bodems van die hutjes daar blijft altijd alleen plastic over, de stoffen boden halen ze er helemaal uit tot op het plastic. Hier haal ik overdag de tentjes er uit en dat werkt goed (Ik doe dat om te voorkomen dat ze weer broeds worden). savonds hang ik de tentjes er weer in, altijd op vaste tijden. Het graven is gestopt, dat deden ze alleen overdag. Misschien kan je dat proberen als je echt liever stoffen tentjes hebt.

Als je de tentjes overdag in de kooi wil laten hangen, dan zou ik voor de kokoshut gaan. (heb ik zelf geen ervaring mee maar het materiaal is vogel-vriendelijker)

Wendy106

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2010, 17:33:14 pm »
eruit halen overdag is geen optie. ze doen heerlijk hun middagdutje er ook in, dat vind ik dan sneu als ze dat kwijt moeten